دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
استاندار مازندران:
دستگاه نظارتی برای منافع عمومی در کنار مدیران بایستد
استاندار مازندران با بیان اینکه بسیاری از پرونده‌های خوابیده و معطل‌مانده در استان حاصل نگاه محیط زیست یا دستگاه نظارتی است، به طور ویژه از دستگاه نظارتی خواست؛ جایی که منافع مردم در میان است، کنار مدیران استان بایستد.
به گزارش آوای خزر، سید محمود حسینی‌پور پیش از ظهر امروز در چهارمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه مازندران که در استانداری برگزار شد، با اشاره به مباحث عنوان شده در این نشست ازجمله واگذاری فضا‌های مازاد دولتی، عنوان داشت: اکنون کشور در شرایط جنگی تمام‌عیار اقتصادی قرار دارد و همه می‌دانیم مردم گرفتاری‌های زیادی دارند، لذا باید تلاش کنیم تا جایی که ممکن است در حوزه مدیریتی، ملاحظات و مصالح را براساس شرایط زمان درک کنیم و به کار بگیریم.

او با عنایت به عملکرد مثبت اداره‌کل بازرسی استان، اما این مهم را نیز مورد تاکید قرار داد که مدیران باید کمی جسارت داشته باشند و دستگاه‌های نظارتی باید به مدیران کمک کنند تا این جسارت را بیابند که در برخی امور، براساس آنچه صلاح است تصمیم بگیرند.

نماینده عالی دولت در مازندران با انتقاد از اینکه برخی قوانین مانند ماده ۴ در ۳۰ استان اجرا می‌شود، اما در استان می‌گوییم "نه"، اظهار داشت: برخی مشکلات در استان مانده است و اگر بخواهیم پافشاری‌های بی‌مورد انجام بدهیم، استان‌های همجوار سهم گرفته و پیشرفت می‌کنند و ما همچنان متوقف مانده‌ایم.

حسینی‌پور با بیان اینکه گاهی به نام فساد در برابر توسعه می‌ایستیم، خطاب به دستگاه‌های نظارتی و بازرسی گفت: جایی که یک مدیر فساد می‌کند، دستش را قطع کنید، اما جایی که منافع عمومی در میان است باید با مدیران همکاری کرد.

او تصریح کرد"اگر شما (دستگاه نظارتی) جایی به تصمیم رسیدی که مدیری دارد فساد می‌کند، برخورد کنید، من پشت سر شما هستم، اما یک جایی گره‌گشایی از مردم است و باید کمک کرد".

نماینده عالی دولت در مازندران بی‌تعارف اعلام کرد که "عامل بسیاری از پرونده‌های خوابیده و معطل‌مانده در استان مازندران به انحای مختلف، یا دستگاه نظارتی و یا محیط زیست است".

استاندار مازندران با اشاره به برخی گلایه‌مندی‌هایی که فرمانداران عنوان می‌کنند، به طور نمونه از یک فرماندار سخن گفت که مسوولان محلی او را تهدید کردند که اگر ماشین خریداری شده توسط آن‌ها را برنگرداند او را به دادگاه می‌برند، آن فرماندار اکنون با تاکسی سر کار می‌رود، در حالی که تنها خودروی فرمانداری همان بود.
 
دستگاه نظارتی برای منافع عمومی در کنار مدیران بایستد
رئیس شورای برنامه‌ریزی مازندران خطاب به مسوول دستگاه بازرسی استان گفت: آیا این قانون است؟ سازمان بازرسی کل کشور یک نهاد نظارتی است که باید به تمام ملاحظات آن توجه کنیم، اما یک جا‌هایی می‌شود انعطاف‌هایی داشت و همکاری کرد.

حسینی‌پور ادامه داد: در حوزه محیط زیست، اکنون این سازمان در خیلی جا‌ها "نه" نمی‌گوید و می‌گوید باید طرح‌ها پیوست زیست‌محیطی داشته باشند، اگر اینگونه باشد که در برابر هر طرح و برنامه توسعه‌ای در استان "نه" گفته شود باید همه طرح‌ها بخوابد.

او بیان کرد: مجموعه دستگاه‌های نظارتی در یک جا‌هایی پاشنه‌آشیل سیستم مدیریتی هستند و در برخی موارد، واقعا حق با مدیران است و می‌شود مسیر دیگری را در بازرسی‌ها انجام داد.

نماینده عالی دولت در مازندران بیان کرد: ما حق نداریم مدیر را تهدید کنیم، درست است که ابزار دست ماست و بازرسی هم طبق قانون وظیفه دارد، اما موضوع مهم این است که مشکلات را باید در چارچوب تعاملی حل کرد و اجازه داد که توسعه در استان شکل بگیرد.

حسینی‌پور با تاکید بر اینکه مازندران و مدیرانش نیاز به حمایت دارند، بیان کرد: دستگاه نظارتی باید در کنار مدیران بایستد تا در مسیر توسعه استان به یک نقطه مشترک که رسیدن به آرامش مردم است، برسیم.

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد   
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار