دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۱
پژوهشگران استرالیایی دریافتند که سم نوعی عنکبوت بسیار خطرناک و کشنده به طور بالقوه می‌تواند برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از حملات قلبی و سکته استفاده شود.

درمان آسیب حملات قلبی با زهر سمی «عنکبوت دندان دراز»به گزارش آوای خزر، عنکبوت‌های تار قیفی یکی از کشنده‌ترین عنکبوت‌های جهان هستند. گزش یک فرد توسط این عنکبوت می‌تواند باعث تهوع، استفراغ، سردرد، فشار خون بالا و در موارد جدی تر، مایع در ریه ها، بیهوشی و حتی مرگ شود. این حشره خطرناک بومی استرالیا بوده و مردم محلی بوچولا به دلیل نیش‌های بزرگ و ترسناکش آن را mudjar nhiling guran یا «عنکبوت دندان دراز» می‌نامند.

با این حال، یک تیم از پژوهشگران دانشگاه کوئینزلند استرالیا دریافتند که یک مولکول یافت شده در این سم کشنده به طور بالقوه می‌تواند برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از حملات قلبی و سکته استفاده شود. این ترکیب که IB۰۰۱ نام دارد، در یک مطالعه قبلی از سم این عنکبوت جدا شد.

طی مطالعه دیگری که در سال گذشته توسط پروفسور گلن کینگ و دکتر ناتان پالپانت از دانشگاه کوئینزلند انجام شد، مشاهده شد که IB۰۰۰۱ از مرگ سلولی ناشی از از دست دادن اکسیژن به قلب و مغز در هنگام حملات قلبی و سکته جلوگیری می‌کند.

این تیم اکنون پس از دریافت بودجه ۲۳ میلیون دلاری از سوی دولت استرالیا، قصد دارند آزمایش‌های بالینی این دارو را طی یک سال آینده آغاز کنند. آن‌ها همچنین امیدوارند که بودجه جداگانه‌ای برای کار بر روی توسعه دارو‌هایی برای افزایش عمر قلب‌های اهدایی مورد استفاده در پیوند اعضا، دریافت کنند.

به گفته محققان، این امر می‌تواند به طور ویژه مهم باشد، زیرا در حال حاضر هیچ دارویی وجود ندارد که بتواند از آسیب ناشی از حملات قلبی جلوگیری کند. پس از حمله قلبی، جریان خون به قلب کاهش می‌یابد و در نتیجه اکسیژن کافی به بافت قلب نمی‌رسد. این امر باعث اسیدی شدن محیط و در نهایت منجر به مرگ سلول‌های قلب می‌شود.

دکتر مارک اسمایث، محقق ارشد این پژوهش، می‌گوید: قلب نمی‌تواند سلول‌های ماهیچه‌ای را که در طول حمله قلبی می‌میرند، بازسازی کند، به همین دلیل است که این آسیب‌ها باعث بروز مشکلات دائمی می‌شود و می‌تواند منجر به نارسایی قلبی، ناتوانی و کاهش کیفیت زندگی شود.

IB۰۰۱ سیگنال‌هایی را که باعث مرگ سلول‌های قلب می‌شود، مسدود می‌کند و به این ترتیب زمانی به قربانیان حمله قلبی داده شود که با کمک آن می‌توانند آسیب به قلب را کاهش داده و نتایج را برای افراد مبتلا به بیماری قلبی به ویژه در مناطق روستایی و دورافتاده به طور قابل توجهی بهبود بخشد./صداوسیما

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار