دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۸۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۵
هندوانه یکی از خوشمزه‌ترین و جذاب‌ترین میوه‌های تابستانی است که می‌تواند تداعی کننده خاطرات تابستان دوران کودکی در خانه مادربزرگ و پدربزرگ‌ها باشد. علاوه براین، این میوه شیرین و آبدار نه تنها می‌تواند شما را از شر گرمازدگی در این روز‌های آتشین تابستانی حفظ کند

آوای خزر/ هندوانه یکی از خوشمزه‌ترین و جذاب‌ترین میوه‌های تابستانی است که می‌تواند تداعی کننده خاطرات تابستان دوران کودکی در خانه مادربزرگ و پدربزرگ‌ها باشد. علاوه براین، این میوه شیرین و آبدار نه تنها می‌تواند شما را از شر گرمازدگی در این روز‌های آتشین تابستانی حفظ کند، بلکه می‌تواند برای درمان بسیاری از بیماری‌ها ازجمله بیماری‌های کلیوی نیز مفید باشد. اما چیزی که درباره این میوه جالب است آن است که این خواص باورنکردنی را نه تنها در بخش قرمز آن، بلکه در پوست آن نیز می‌توان یافت.

کنسرو‌های پوست هندوانه، از مربای شیرین پوست هندوانه آمریکای جنوبی تا کنسرو slatko od lubenice صربستان، یکی از کنسرو‌های پرطرفدار در سراسر جهان است. حتی درکشور اوکراین، به ویژه در منطقه Kherson که به دلیل وجود خاک غنی از کربن، به داشتن میوه‌ها و سبزیجات بسیار خوشمزه خود مشهور است، استفاده از هندوانه کامل یک امر معمول است که اغلب با مکعب کردن و خیساندن آن در آهک آن را به یک غذای خوشمزه تبدیل می‌کنند. پس با ما همراه باشید تا با دستور تهیه مربای خوشمزه‌ای از پوست هندوانه بیشتر آشنا شویم.

مواد لازم:

اگر از هندوانه ارگانیک استفاده می‌کنید، بخش سبز پوست هندوانه را نگه دارید. در غیر این صورت، قسمت بیرونی سبز را پوست کنده و کمپوست کنید.
۵۰۰ گرم پوست هندوانه
۴۰۰ گرم شکر
۱ قاشق غذاخوری زنجبیل رنده نشده
۱ لیموترش ریز خرد شده یا آب ۳ لیموترش

دستور تهیه:

پوست هندوانه را بشویید و آن را خرد کنید. سپس آن را در قابلمه‌ای با شکر، زنجبیل و لیموترش مخلط کنید. حرارت زیر آن را روشن کرده و مخلوط را هم بزنید تا شکر حل شود. سپس به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت آن را بجوشانید، تا زمانی که مایع تبخیر شود. در انتها مخلوط چسبناک و شبیه مارمالاد ایجاد می‌شود که پوست آن شفاف و بسیار نرم است. مربای شما آماده است!

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار