دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۸۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
فرمانده سپاه نکا اعلام کرد
فردا؛ میدان جانباران نکا میعادگاه استقبال از شهدای مدافع حرم و اجتماع عاشوراییان
فرمانده سپاه نکا از مردم ولایتمدار این شهرستان و شهر‌های اطراف خواست تا برای تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، امام شهدا و، ولی زمان خویش، در مراسم استقبال از شهدای مدافع حرم شهیدان کابلی و اسکندری حضور گسترده داشته‌باشند.
به گزارش آوای خزر، سرهنگ علی نجفی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در ماه محرم، افتخار میزبانی از شهدای مدافع حرم شهیدان رحیم کابلی، مصطفی تاش‌موسی و محمدامین کریمیان و همچنین شهیدان عبدالله اسکندی و عباس آسمیه را در مازندران داریم، این رویداد فرهنگی و معنوی را مقارن با اجتماع بزرگ عاشوراییان در نکا اعلام کرد که روز چهارشنبه پنجم محرم در میدان جانبازان نکا برگزار می‌شود.

او از مردم ولایتمدار نکا و شهر‌های اطراف به‌ویژه خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران دعوت کرد که هم برای بهره‌مندی از فیوضات ماه محرم و عزاداری امام حسین علیه‌السلام و هم برای استقبال از سرداران شهید کابلی و اسکندری در این مراسم شرکت کنند.

فرمانده سپاه نکا با یادآوری اینکه شهدای تازه تفحص‌شده، اردیبهشت‌ماه ۱۳۵۹ در منطقه عملیاتی خان‌طومان سوریه به فیض شهادت نائل شدند و پیکر مطهرشان پس از ۶ سال به وطن بازگشته‌است؛ ورود این شهدا را مصادف با ورود امام حسین علیه‌السلام به دشت کربلا عنوان کرد.

سرهنگ نجفی با بیان اینکه شهدای ما همانند امام سجاد علیه‌السلام و حضرت زینب سلام‌الله علیه با ورود خود در این ایام پیامی را به همگان انتقال می‌دهند، آن پیام را چنانچه در بخشی از وصیتنامه شهید کابلی آمده است؛ "دشمن‌شناسی" اعلام کرد که شهید گرانقدر، ذیل آن، همگان را به همدلی دعوت کرد. (شهید کابلی: دوستان ما کسانی هستند که در مسیر ولایت، شهدا و امام شهیدان قدم برمی‌دارند)

او از دیگر پیام‌ها و وصایای مهم شهدای مدافع حرم و شهدای انقلاب "ولایت‌مداری" و "رعایت حجاب" را عنوان و اظهار کرد: امروز دشمنان می‌خواهند مردم از عنصر مهم ولایت فقیه دور باشند و از سوی دیگر نیز بحث حجاب را به گونه‌ای دیگر تبلیغ می‌کنند تا کشف حجاب شکل بگیرد؛ اما شهدای ما بار دیگر آمدند تا این دو پیام مهم را یادآوری کنند.

فرمانده سپاه نکا، در پایان سخنان خود بار دیگر از مردم همیشه در صحنه و حزب‌الله نکا و سایر شهر‌های اطراف برای شرکت در مراسم استقبال از شهدای مدافع حرم دعوت کرد تا با حضور گسترده در این مراسم معنوی، بار دیگر با با شهدا، امام شهدا و، ولی زمان حضرت امام خامنه‌ای حفظه الله، تجدید پیمان کنند.

به گزارش آوای خزر، در تازه‌ترین عملیات تفحص در سوریه، پیکر پنج شهید مدافع حرم شناسایی و پس از تایید نهایی هویتی، ابتدا به مشهد مقدس و حرم امام رضا علیه‌السلام انتقال یافت. صبح امروز پیکر شهدا که سه تن از آن‌ها از رزمندگان مازندران هستند، به این استان بازگشت. امروز در شهرستان گلوگاه مراسم استقبال صورت می‌گیرد.

طبق برنامه زمانبندی که سپاه کربلا اعلام کرده است، استقبال از شهیدان رحیم کابلی و عبدالله اسکندری ساعت ۱۶ فردا چهارشنبه در میدان جانبازان و در اجتماع بزرگ عاشوراییان شهرستان نکا، انجام می‌شود.
 
از بین پنج شهید که مورد استقبال مردم مازندران قرار می‌گیرند؛ شهید عباس آسمیه به زادگاهش در استان البرز و شهید عبدالله اسکندری به استان فارس منتقل می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: