دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۸۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
در یک شرکت دانش بنیان محقق شد؛
محققان دریک شرکت دانش بنیان موفق به تولید مکمل های ورزشی نانویی شدند که مانع از در معرض قرار گرفتن افراد به عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی می شود.

به گزارش آوای خزر، سید سینا دریتیم مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با بیان اینکه ما در این شرکت ۳ مکمل دارویی را به تولید رساندیم، گفت: یکی از این ها مکمل ورزشی با فناوری نانو مشتق از کلستروم یا آغوز است که طیف کاملی از فاکتورهای حیاتی تغذیه ای و ایمنی را در بر دارد.

وی با بیان اینکه مواد اولیه این مکمل ورزشی شیر اولیه گاوهای سالم است، گفت: این مکمل حاوی ۴۵ درصد پروتئین بوده و کل چربی موجود در محصول زیر ۵درصد است.

وی با بیان اینکه سیستم ایمنی ورزشکاران به مرور در اثر تمرین های سنگین تحت تاثیر قرار می گیرد، گفت: در این زمان، ورزشکاران بیشتر در معرض عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی قرار می گیرند از این رو استفاده از موادی که بتواند آنها را در معرض بیماری قرار ندهد ضروری است.

وی با بیان اینکه در همین راستا مکمل های ورزشی را به تولید رساندیم که مانع از بیماری شان شود، عنوان کرد: ماده اولیه این مکمل کلستروم است؛ کلستروم، به دلیل داشتن میزان بالایی از فاکتورهای ایمنی به ویژه ایمونوگلوبین ها باعث تقویت سیستم ایمنی می شود.

به گفته مدیر عامل شرکت دانش بنیان تولید کننده مکمل های ورزشی نانویی، ماده اصلی این مکمل ورزشی که کلستروم است حاوی آمینواسیدهای آلانین، آرژینین، گلوتامین، هیستیدین، آسپارتیک اسید، لوسین، ایزولوسین، لیزین، تریپتوفان و تیروزین هستند.

وی با بیان اینکه استفاده از این مکمل باعث افزایش جذب گلوکز در روده ها و انتقال آن ها به ماهیچه ها می شود افزود: همین موضوع باعث افزایش انرژی در ورزشکاران می شود.

دریتیم خاطر نشان کرد: همچنین مصرف این مکمل برای ورزشکاران باعث کاهش سرعت تجزیه پروتئین ها نیز می شود.

وی با بیان اینکه این مکمل ورزشی همانند نمونه آلمانی خود منجر به افزایش قدرت عضلانی شده و بهترین محصول برای ریکاوری و بازسازی عضله است، گفت: در عین برابری کیفیت محصول نسبت به نمونه آلمانی، یک سوم قیمت نمونه آلمانی را دارد.

وی گفت: این مکمل ورزشی باعث می شود که بدن ورزشکار حین ریکاوری، ترمیم عضلات و بافتهای آسیب دیده، بازیابی انرژی و تولید ATP ادنوزین تری فسفات برای انقباض عضلات را داشته باشد./مهر

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار