دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۸۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۴
فرمانده سپاه قدس در سفر به ساری اعلام کرد
برنامه‌ریزی فلسطینی‌ها برای وارد آوردن آخرین ضربات به اسرائیل
فرمانده سپاه قدس با اشاره به افول رژیم صهیونیستی اعلام کرد: "فرزندان قهرمان حزب‌الله و بچه‌های فلسطینی دارند برنامه‌ریزی می‌کنند برای زمان مناسبی که بتوانند آخرین ضربات را بر پیکر پوسیده‌ی رژیم صهیونیستی وارد کنند".
به گزارش آوای خزر، سردار اسماعیل قاآنی جمعه‌شب ۱۴ مردادماه در مراسم وداع با پیکر سه شهید تازه‌تفحص‌شده مازندرانی در سوریه با اشاره به استقبال باشکوه مردم دیار علویان از شهیدان کابلی، تاش‌موسی و کریمیان، معتقد است که مازندران در عمل نشان داد سابقه ولایتمداری درخشانی در مسیر سرور و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام دارد.

او از ۴۳ شهید مدافع حرم و ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید انقلاب و دفاع مقدس مازندران به عنوان گوهر‌های نایاب و سرمایه‌های عظیم این استان یاد کرد که برای دفاع از ارزش‌های دینی و جغرافیای کشور محکم ایستادند و جاودانه شدند.

فرمانده سپاه قدس از تاثیر مهم دفاع غیرتمندانه جمهوری اسلامی ایران در برابر دشمنان گفت که امروز اگر هر روز ۱۵ یا ۱۶ عملیات علیه صهیونسیت‌ها در درون سرزمین‌های اشغالی انجام می‌شود و تمام آن‌ها را بچه‌های مظلوم در درون فلسطین و حزب‌اللهی در برون انجام می‌دهند؛ این استمرار کار شهدای ما است.

فرمانده سپاه قدس که در بوستان ولایت ساری سخن می‌گفت؛ معتقد است؛ مسیری که سالار شهیدان باز کردند؛ اولا اسباب این شدکه بخش قابل توجهی از جوانان این مملکت به عَلم سربلند و مدال پرافتخار شهادت مفتخر شوند.
 
او البته با اشاره به حضور خانواده شهدا از این باب که به یاد خود بیاوریم، خطاب به آن‌ها بیان داشت: خدا یک حدی از حیات را برای انسان مقدر کرده است؛ چه بهتر اینکه آخرین نفس و صفحه زندگی وقتی بسته شود که مهر زرین شهادت روی دفتر زندگی آن بخورد؛ این هم برای شهید شما و هم برای شما افتخار است و هم برای ما که می‌خواهیم مسیر این شهدا را ادامه بدهیم.

سردار قاآنی ادامه داد: بدانید اگر امروز زندگی کنیم و از آن مسیری که حسین بن علی علیه السلام برای ما تعریف کردند برویم؛ ما هم می‌توانیم برگ آخر زندگی خود را مزین به شهادت کنیم.

فرمانده سپاه قدس، اما سخنی هم با بدخواهان جمهوری اسلامی داشت و آن اینکه "دشمنان مخصوصا آمریکا و رژیم صهیونسیتی بدانند که ما در هر عرصه‌ای در میدان مقاومت وارد می‌شویم و با فرزندان هر مرز و بوم در مسیر مقاومت حرکت می‌کنیم - که الحمدلله قدم به قدم هم عزت و سربلندی در آن وجود دارد و موج می‌زند - ما هیچگاه از خباثت‌ها و جنایت‌های آمریکا بر مردم خودمان و مظلومان منطقه و از رژیم صهیونسیتی جنایتکار کودک‌کش که اینهمه انسان مظلوم را کشته و دارد هر روز یک جنایتی می‌کند ما در هر نقطه جغرافیایی که باشیم، هر کاری که بکنیم؛ از این دو رژیم جنایتکار غافل نمی‌شویم".

او ادامه داد: "تمام جنایت‌های آن‌ها را در دفترشان می‌نویسیم و اگرچه در خیلی از این صحنه‌های جنایت پاسخش را در زمان  کوتاهی می‌گیرند، ولی هر کدامش که باقی بماند جزء  محاسبه ما است و برای آن داریم برنامه‌ریزی می‌کنیم و قدم به قدم جلو می‌رویم".

سردار قاآنی اظهار داشت: "الحمدلله امروز به صحنه‌ای رسیده‌ایم که در حالی‌که رژیم صهیونیستی رو به اضمحلال است؛ چهار مرحله انتخاب برگزار کردند نتوانستند یک دولتی که یک سال استمرار بکند را تشکیل بدهند و هر روز دعوا و درگیری و فضاحت در درون مجلس و دولت و سیستم حکومتی آن‌ها برقرار است و ضریب امنیتی هر روز در این کشور دارد افول می‌کند؛ در مقابلش امروز فرزندان قهرمان حزب‌الله و بچه‌های فلسطینی دارند برنامه‌ریزی می‌کنند برای زمان مناسبی که بتوانند آخرین ضربات را بر پیکر پوسیده‌ی رژیم صهیونیستی وارد کنند و با از بین بردن این رژیم جنایتکار، آن آرزوی امام عظیم‌الشأن که اراده و خواسته‌ی او این بود که این رژیم جنایتکار از روی صفحه جغرافیا محو بشود به دنبال این هستند که آرزوی دیرینه امام را محقق کنند".
 
برنامه‌ریزی فلسطینی‌ها برای وارد آوردن آخرین ضربات به اسرائیل
این رزمنده و فرمانده روز‌های حماسه و ایثار ادامه داد: "و ما هم به عنوان نظام اسلامی همچون گذشته پشتیبان آن‌ها هستیم، هر روز در جلو رفتن آن‌ها و قدم‌های بلندی که برمی‌دارند هر آنچه در توان داریم کمک می‌کنیم اگر چه اکنون هم در درون سرزمین‌های اشغالی، و هم در غزه و هم در لبنان ظرفیت‌های بسیار خوبی فرزندان اسلام برای این پیدا کردند که مستقلاً بتوانند نیازمندی‌های خود را برطرف کنند و این برای آمریکا و رژیم صهیونسیتی بسیار کشنده است".

فرمانده سپاه قدس بیان کرد: "اگر می‌بینید آن‌ها (آمریکا و اسرائیل) خود را به آب و آتش می‌کشند برای این است که نمی‌توانند در مقابل قهرمانانی که تربیت‌شده مکتب امام و رهبر  انقلاب هستند و در مکتبی که شهدای عالی‌مقام ما معلم و استاد آن مکتب پرورش یافتند آمریکا نمی‌تواند مقاومت کند".

او ادامه داد: "و این راه مقاومت، در ایران اسلامی است و در همه سرزمین‌های اسلامی مخصوصا جا‌هایی که آمریکا و رژیم صهیونیستی آن‌ها را مورد تعرض قرار دادند، به حول و قوه الهی این مسیر با افتخار و با عزت با تاسی به سالار شهیدان ادامه پیدا خواهد کرد و این حکومت درخشان الهی زمان زیادی طول نخواهد کشید که به دست صاحب اصلی، اما زمان سلام الله علیه تقدیم خواهد شد".

پایان‎‌بخش سخنان سردار اسماعیل قاآنی این شعر از اقبال لاهوری شاعر شیعی بود که به تاسی از سالار شهیدان گفته است:

رمز قرآن از حسین آموختیم/ز آتش او شعله‌ها افروختیم

تار ما از زخمەاش لرزان هنوز/تازه از تکبیر او ایمان، هنوز‌
 
ای صبا!‌ای پیکِ دورافتادگان/اشک ما بر خاک پاکِ او رسان

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار