دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۸۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۲
روند احیای کارخانه های راکد در مازندران با تلاش های دولت شتاب گرفته است و کارخانه هایی که تادیروز ورشکسته بودند امروز به فکر صادرات هستند.

به گزارش آوای خزر، امسال ۱۴ میلیون دانش آموز ایرانی دفتر و کتاب‌هایی را در کیف می‌گذارند که با کاغذ داخلی و مازندران تولید می‌شود و آنان الفبای حمایت از تولید داخلی و ملی را مشق می‌کنند، این وضعیت کارخانه‌ای است که پنج سال قبل در لیست فروش به دلیل زیان ده و ورشکسته بودن قرار داشت.

احیای ظرفیت کارخانه صنایع چوب و کاغذ مازندران از جمله مصوبات سفر و وعده‌های رئیس جمهور به مازندران بود و با گذشته بیش از پنج ماه، این وعده محقق شد و تاکنون ۹ هزار تن کاغذ برای چاپ کتاب‌های درسی مازندران تولید و به چاپخانه ارسال شده است.

با تولید ۷۰ درصد کاغذ کتاب‌های دانش آموزان ایرانی در مازندران، کارخانه‌ای که چندسال مداوم زیان ده و ورشکسته بود، به مدار تولید قرار می‌گیرد و با ظرفیت نزدیک به کامل کار می‌کند.

میزان تولید کارخانه چوب و کاغذ مازندران سال قبل به ۱۱۱ هزار تن رسیده بود و پیش بینی می‌شود با تولید کاغذ کتب‌های درسی این ظرفیت کامل شود.

چوب و کاغذ در مسیر شکوفایی

امید نیک نژاد مدیرعامل کارخانه صنایع چوب و کاغذ مازندران با اشاره به قرارداد با آموزش و پرورش برای تولید ۷۰ درصد کاغذ کتب‌های درسی ۱۴ میلیون دانش آموز گفت: این کارخانه با این اقدام دولت در مسیر احیا و شکوفایی قرار گرفته است.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه کارخانه طی پنج سال زیان ده و ورشکسته بود، اظهار داشت: در سال گذشته این کارخانه ۶۰ میلیارد تومان سوددهی داشت و امسال هم این روند ادامه دارد.

احیای کارخانه های راکد شتاب گرفت/ بازسازی خط تولید در مازندران

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۹ هزار تن کاغذ موردنیاز چاپ کتب درسی در این کارخانه تولید و به چاپخانه ارسال شده است، افزود: پیش بینی می‌شود امسال بتوانیم یک سوم کاغذ مورد نیاز کشور را تأمین کنیم.

نیک نژاد از عقد قرارداد صادرات ۲۵ هزار تن کاغذ به کشور عراق به ارزش ۱۲ میلیون یورو خبر داد.

علاوه بر چوب و کاغذ مازندران کارخانه‌های ورشکسته و قفل شده زیادی در مازندران وجود داشت که با تدبیر و اقدام جهادی دولت گره کور بسیاری از آنها رفع شد و ۱۱۷ واحد و کارخانه تعطیل و راکد به چرخه تولید برگشت.

تخصیص تسهیلات ۶۴۶ پروژه اقتصادی در مازندران

«حسن خیریان پور» معاون امور اقتصادی استاندار مازندران با بیان این در حوزه اقتصاد تلاش‌های خوبی در استان صورت گرفته است، افزود: همزمان با سفر رئیس جمهوری ۶۴۶ طرح با اعتبار ۱۱ هزار و ۲۶۴ میلیارد تومان تسهیلات مصوب شده بود که تخصیص تسهیلات می‌تواند سبب شتاب در اجرای طرح‌ها شود.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر، ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری را از دیگر نیازهای برای رونق اقتصادی ذکر کرد و گفت: افزایش سهمیه استان از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه از دیگر درخواست‌ها است.

معاون امور اقتصادی استاندار مازندران با بیان اینکه مازندران با پرداخت ۸۴۰ میلیارد تومان تسهیلات رتبه سوم را در کشور داراست، افزود: خوشبختانه از ۱۸۶ واحد تولیدی که توسط بانک‌ها تملیک شده بودند، ۱۱۷ واحد از تملیک بانک‌ها خارج شدند.

خیریان پور با اشاره به احیای کارخانه‌های تولیدی در استان، اظهار داشت: با حمایت‌های دولت و چاپ کاغذ تولیدی کتاب‌های درسی، کارخانه چوب و کاغذ در استان احیا شده است.

شاخص بالای تولید ناخالص داخلی در مازندران

همچنین «سید اسماعیل هاشمی» مدیرکل اقتصاد و دارایی مازندران نیز با بیان اینکه شاخص تولید ناخالص داخلی استان ۱۶۱ هزار میلیارد تومان است، افزود: در این بخش رتبه هشتم کشور را دارا هستیم و بخش کشاورزی ۲۱ درصد تولید ناخالص را دارا است.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر با اظهار اینکه بخش صنعت استان نسبتاً قوی است، افزود: در عین حال قدرت بخش کشاورزی استان نیز بالا است و از نظر شاخص تسریع توسعه در دنیا، رقم استان ۷۸ درصد است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی مازندران یادآور شد: از نظر درآمد سرانه استان هر ساله از میانگین کشوری پایین است و درآمد مردم استان ۴۷ میلیون تومان است.

احیای کارخانه های راکد شتاب گرفت/ بازسازی خط تولید در مازندران

اقدامات و طرح‌های اجرا شده طی یکسال گذشته علاوه بر رفع موانع فراروی واحدهای تولیدی میل به سرمایه گذاری به ویژه توسط خارجی‌ها را در مازندران شتاب بخشیده است و فعالان اقتصادی متعددی برای سرمایه گذاری در مازندران راغب هستند. سید محمود حسینی پور استاندار مازندران در نشست سرمایه گذاری استان با بیان اینکه بیشترین سرمایه گذاری ها و بازرگانی در حوزه تجارت خارجی و داخلی توسط فعالان اقتصادی استان انجام می‌شود، افزود: فعالان اقتصادی و تولیدی استان سهم ۱۱.۵ درصدی در سبد غذایی کشور دارند.

وی با اشاره به اینکه در تولید ۱۵ قلم کالا اعم از محصولات کشاورزی و دام و طیور رتبه اول را داریم، به جراحی بزرگ اقتصادی اشاره و اضافه کرد: مازندران نقش محوری در اجرای طرح جراحی بزرگ اقتصادی دارد.

وی ادامه داد: مازندران در روزهای سخت دفاع مقدس و جبهه مقاومت بیشترین شهید را تقدیم کرده است و اکنون نیز در حوزه‌های تولیدی و اقتصادی پای کار ایستاده است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه طی یکسال اخیر اتفاقات خوبی در استان مازندران رخ داده است، افزود: حمایت از تولید و اقتصاد، می‌تواند مازندران را با توجه به جایگاه آن در کریدور شمال- جنوب به قطب بزرگ اقتصادی کشور تبدیل کند.

حسینی پور با اظهار اینکه مازندران می‌تواند به عنوان هاب تجاری در کشور مطرح باشد، گفت: سرمایه گذاران خارجی و بزرگ در راه استان هستند و زیرساخت‌ها برای سرمایه گذاری مهیا است.

مازندران ظرفیت‌های بالایی در حوزه‌های اقتصادی و تولیدی دارد و حمایت از تولیدکنندگان و گره گشایی برای رفع مشکلات فرارو می‌تواند این استان را برای تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی کمک کند./مهر

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار