دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۸۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸
در سال‌ 1357 استاد مطهری‌، درسی‌ در قم‌ ـ در حسینیه‌ای‌ واقع‌ در کوچه‌ ارک‌ ـ تحت‌ عنوان‌ «شناخت‌ در قرآن‌» داشتند و بنده‌ هم‌ شرکت‌ می‌کردم‌.
به گزارش آوای خزر، روزنامه کیهان با نقل بخشی از خاطرات مرحوم حجت الاسلام محمدی ری شهری آورده است: بعد از درس‌ معمولاً ناهار را در منزل‌ یکی‌ از علاقه‌مندان‌ صرف‌ می‌کردند. روزی‌ با چند تن‌ از دوستان‌ در منزلی‌ که‌ در باغ‌ قلعه‌، نزدیک‌ منزل‌ حضرت‌ امام‌ تهیه‌ کرده‌ بودم‌، مهمان‌ ما شدند و پس‌ از صرف‌ ناهار و قدری‌ استراحت‌، من‌ از ایشان‌ پرسیدم‌ که‌ اوضاع‌ را چگونه‌ می‌بینید؟
در آن‌ وقت‌ امام‌ تازه‌ به‌ پاریس‌ رفته‌ بودند یا می‌خواستند بروند و در ارتباط‌ با مسائل‌ سیاسی‌ جاری‌، اعلامیه‌ تندی‌ علیه‌ رژیم‌ شاه‌ و حمایت‌ آمریکا از او صادر کرده‌ بودند.
استاد در پاسخ‌ این‌جانب‌ و در تحلیل‌ شرایط‌ جاری‌ فرمود: «اعلامیه‌ امام‌ تند است‌، این‌ گونه‌ که‌ امام‌ با آمریکا برخورد می‌کند، آمریکا نخواهد گذاشت‌ انقلاب‌ پیروز شود. نفت‌ ایران‌ برای‌ آمریکا مانند آب‌ برای‌ موجود زنده‌ است‌. آمریکا نمی‌تواند از نفت‌ ایران‌ صرف‌نظر کند،لذا اگر احساس‌ کند با سقوط‌ رژیم‌ شاه‌، حکومتی‌ در ایران‌ تحقق‌ خواهد یافت‌ که‌ در آن‌ آمریکا هیچ‌ منفعتی‌ ندارد، با تمام‌ توان‌ مانع‌ از سقوط‌ رژیم‌ خواهد شد. از این‌ رو برخوردهای‌ امام‌ باید به‌ گونه‌ای‌ باشد که‌ آمریکا منافع‌ خود را در ایران‌ صددرصد در خطر نبیند».
هر چند مقصود استاد، ضرورت‌ رعایت‌ ملاحظات‌ سیاسی‌ برای‌ تحقق‌ پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ از ناحیه‌ امام‌ بود، لیکن‌ کاملاً مشهود بود که‌ استاد نمی‌توانست‌ باور کند که‌ راهی‌ را که‌ امام‌ در پیش‌ گرفته‌ است‌ به‌ سقوط‌ شاه‌ و استقرار جمهوری‌ اسلامی‌، خواهد انجامید...
 
انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار