دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۸۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۹

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

انتقال پیکر هوشنگ ابتهاج به تعویق افتاد
فرزند هوشنگ ابتهاج اعلام کرد، به دلیل پاره‌ای از مشکلات در آلمان انتقال پیکر پدرش به ایران به تعویق افتاده است.

واکنش آقاتهرانی به بیانیه میرحسین درمورد جانشینی رهبری
آقاتهرانی رییس کمیسیون فرهنگی مجلس درمورد بیانیه میرحسین موسوی که بخشی از آن پیرامون جانشینی رهبری بود گفت: چه کسی تا الان جز خود این آقایان و عوامل دست اول و دومشان این شبهه غلط را مطرح کرده‌اند؟ جوانان عزیزی که این آقایان را نمی‌شناسند خوب است به روزنامه های گذشته نگاهی کنند که این افراد هر بار با بیان چنین مسائلی به دنبال به حاشیه کشاندن کشور از جانب اصول به فروع هستند. در گذشته نیز به کرات دیده‌ایم که چنین قضیه ای را به بهانه های مختلف مطرح می‌کنند و ناگهان به سکوت محض فرو می‌روند، هدف آن‌ها صرفا تشویش افکار عمومی و سوژه دادن به رسانه‌های خبری بیگانه و دشمنان قسم خورده این نظام است

طالبان تنها فرمانده شیعه این گروه را کشت
مقامات طالبان می‌گویند مولوی مهدی را حین فرار به ایران کشته‌اند. او تنها فرماندهان شیعه طالبان و رئیس سازمان اطلاعات ولایت بامیان بود. او در پی اختلافات از مقامش برکنار شد و در شهر بلخاب علیه طالبان دست به شورش زد.

واردات خودرو نهایی شد
سید رضا فاطمی‌امین از نهایی شدن واردات خودرو خبر داد و گفت: شنبه هفته آینده خبر قطعی واردات اعلام می‌شود. وی با بیان اینکه در طرح واردات خودرو، خودروی دست دوم وارد نمی‌شود، گفت: مدل واردات خودرو به بازرگانان بستگی دارد.

آمادگی ایران برای اجرای فوری توافق با آمریکا درباره زندانیان
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص نظرات مطرح شده از سوی وزیر امور خارجه آمریکا و همچنین نماینده ویژه این کشور در امور ایران در ارتباط با مسئله زندانیان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به صورت مستقل از برجام، بارها از کانال های مختلف آمادگی خود را برای پرداختن به مسأله زندانیان، به طرف آمریکایی اعلام کرده است.

اجرای فیلترینگ چینی در ایران؟
آرین اقبال کارشناس حوزه فناوری اطلاعات و شبکه‌های کامپیوتری درباره مشکل دسترسی به اینستاگرام در ایران، می‌گوید که این موضوع را نمی‌توان به کاهش سرعت اینترنت ارتباط داد. چرا که اگر کاهش سرعت در نظر گیریم، کل پهنای باند پایین می‌آید در صورتی که الان این مشکل را تنها روی اینستاگرام و یک سری سرویس‌هایی مثل گیت‌هاب می‌بینیم. این امر نشان می‌دهد که یک اختلال عمدی در کار است. همه این موارد نشان از سیستم پیچیده‌ای است که این سیستم رفتاری شبیه سیستم فیلترینگ چین است.

وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت چند صد برابر می‌شود
عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات گفت: در هفته دولت ما شاهد افتتاح پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها در چند شهر خواهیم بود که با ادامه آن مردم سرعت‌های چند صد برابری اینترنت را شاهد خواهند بود.

فوت ۹۶ نفر در سیل‌ اخیر
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور درباره آخرین آمار فوتی‌های سیل گفت: بر اساس آخرین آماری که از فوتی‌های سیل به دست آمد، در مدت اخیر ۹۶ تن در پی وقوع سیل جان خود را از دست دادند. آنطور که در ذهنم مانده بیشترین آمار مربوط به استان تهران بود که دستکم ۴۲ نفر در این استان جان خود را از دست دادند. سایر استان‌ها نیز از دو، چهار، هفت تا بیست تن جانباخته داشتند.

مسدود شدن پیامک کد ورود به توییتر و تلگرام
کاربران اپراتورهای موبایل اگر از پلتفرم‌های توییتر و تلگرام خارج شوند، امکان بازگشت به این پلتفرم‌ها را به راحتی ندارند چرا که به نظر می‌رسد دریافت کد تاییدیه برای این دو پلتفرم به دست کاربران نمی‌رسد. در برخی استان‌ها کد تاییدیه اینستاگرام و واتساپ نیز با اختلال همراه است هرچند گزارش‌های کمی درباره اختلال در دریافت پیامک تاییدیه این دو اپلیکیشن غیر فیلتر شده دریافت شده است.

قول کی‌روش درمورد تیم ملی
ایران ورزشی نوشت: گفته شده مذاکراتی هم صورت گرفته و کی‌روش قول داده این بار با گاردی بازتر نسبت به اهالی فوتبال ایران و رقمی غیر قابل باور به ایران برگردد تا در همین زمان اندک باقیمانده تا جام جهانی، تیم ملی ایران را در دست بگیرد (که البته هنوز مذاکرات وارد جزئیات نشده است).

واکنش امیرعبدالهیان به نشست احتمالی برجام در سطح وزرای خارجه
حسین امیرعبدالهیان در خصوص، اما و اگر‌های برگزاری نشست مشترک برجام در سطح وزرای خارجه، گفت: ما نظراتمان را از طریق نماینده اتحادیه اروپا به طرف‌های مقابل ازجمله آمریکا دادیم و منتظر هستیم تا پاسخ‌ها را دریافت کنیم. وزیر امور خارجه در ادامه تصریح کرد: ما باید اطمینان پیدا کنیم که همه خطوط قرمزمان مورد توجه قرار گرفته است و نفع اقتصادی کامل از توافقی که پیش روی ماست، خواهیم برد. چنانچه به این نقطه برسیم، در خصوص مراحل بعدی بحث خواهد شد

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها