دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۰۴۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۶
این روزها هوا گرم است و هیچ چیزی به اندازه یک نوشیدنی خنک و خانگی نمی‌تواند به‌اصطلاح حال آدم را جا بیاورد. در این گزارش با روش تهیه اسموتی لیمو و نعناع آشنا می شوید.

به گزارش آوای خزر، هوا این روز‌ها بسیار گرم است و اگر ناچار باشیم از خانه هم خارج شویم و ساعاتی طولانی در هوای گرم بمانیم ممکن است حتی در خطر گرمازدگی هم قرار داشته باشیم. بهتر است در خانه و در ظرفی دربسته نوشیدنی‌های خنک و با مواد طبیعی آماده کنیم تا به‌محض رسیدن به خانه از آن‌ها استفاده کنیم و روح و جسممان را جلا دهیم.

حتی می‌توان از این نوشیدنی‌ها با خود به خارج از خانه هم برد و به جای نوشیدن آب‌میوه‌های غیربهداشتی یا غیرطبیعی کارخانه‌ای از این نوشیدنی‌ها بهره برد.

اسموتی لیمو و نعناع به دلیل موادی که در خود دارد افزون‌ بر کم‌کردن احتمال گرمازدگی سبب لاغری و کاهش وزن و بالارفتن سیستم ایمنی بدن هم می‌شود؛ بنابراین حتما آن را درست کنید و در در درازای روز از خواص بی مانند آن بهره ببرید.

در ادامه با ما و روش تهیه اسموتی لیمو و نعناع همراه باشید. در نظر داشته باشید شما می‌توانید در این نوشیدنی شکر و آب گازدار را به دل‌خواه خود کم و زیاد و یا به‌کلی حذف کنید.

طرز تهیه اسموتی لیمو نعناع

شکر ۱/۲ لیوان
آب ۱/۲ لیوان
برگ نعنا ۳ عدد
آب لیمو ترش ۳ عدد
آب گاز دار به مقدار لازم
یخ به مقدار لازم

روش تهیه

در آغاز و برای درست‌کردن اسموتی لیمو نعناع آب را به همراه شکر روی حرارت بگذارید تا شکر حل شود و اندکی غلیظ شود. در این مرحله آن را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا خنک شود.

در مرحله‌ بعدی آب سه لیموترش بزرگ را بگیرید و درون مخلوط‌کن یا غذاساز بریزید و سپس نعناع و برگ‌هایش را بیفزایید و مخلوط آب و شکر را هم بیفزایید و هم زدن را شروع کنید.

به دستگاه اجازه دهید مواد را خوب پوره کند.

در پایان چند عدد یخ به همراه آب گازدار اضافه کنید و دوباره دستگاه را روشن کنید و بگذارید یخ‌ها هم در میکسر پوره و خرد شوند.

همان‌گونه‌که اشاره کردیم شما می‌توانید این نوشیدنی و شربت را درست کنید و روز‌ها در یخچال نگهداری و در درازی روز از آن استفاده کنید و یا با خود به خارج از خانه ببرید. هم‌چنین اگر مهمان دارید می‌توانید یک ساعت پیش از آمدن آنها این شربت را درست کنید و در یخچال نگه دارید و با آن از مهمانانتان پذیرایی کنید.

اگر می‌خواهید اسموتی با مزه قوی‌تری داشته باشید این شربت را می‌توانید با روش زیر درست کنید:
پوست دو عد لیموترش را بگیرید و تمام هسته‌های آن‌ها را جدا کنید. این کار به این دلیل است که اسموتی شما تلخ نشود. سپس ۴ عدد دیگر لیمو ترش را بشورید و چند قاچ بزنید.

این لیمو‌ها را داخل میکسر بریزید و به آن‌ها نعناع و عسل بیفزایید و همه را با هم پوره کنید. سپس یخ را به همراه نوشابه اسپرایت اضافه کنید و دوباره میکسر را روشن کنید تا مواد با هم مخلوط شوند.

دقت داشته باشید در این روش نمی‌توان اسموتی را مدت طولانی نگه داشت، چون در آن لیموی کامل وجود دارد و زود تلخ می‌شود؛ بنابراین باید زود آن را مصرف کرد./جامعه24

انتهای پیام/1005

برچسب ها: اسموتی ، نوشیدنی ، تابستان
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار