دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶
انسان در طول تاریخ در تلاش برای جوان‌ ماندن و داشتن عمری طولانی بوده است، مسئله مهمی که تاکنون شاید تا اندازه‌ای به کمک پیشرفت دانش، عملی شده باشد اما هم‌چنان پاسخ‌گوی خواست انسان نیست. اما این موضوع برای ژاپنی‌ها به شکل دیگریست و آن‌ها مردمانی با طول عمر زیاد هستند.

به گزارش آوای خزر، انسان از آغاز پیدایش به‌دنبال داشتن عمری دراز بوده است و این موضوع همواره یکی از رویا‌های او بوده است موضوعی که اگرچه امروز با پیشرفت دانش و تکنولوژی بیش‌تر شده، اما هنوز نتوانسته است خواست انسان را برآورده کند، اما شاید شنیده باشید که مردم ژاپن نسبت به دیگر مردم جهان عمر طولانی تری دارند.

یکی از دلایل مهمی که سبب افزایش طول عمر ژاپنی‌هاست مواد غذایی و شیوه زندگی آن‌هاست.

آن‌گونه‌که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است ژاپنی‌ها نسبت به دیگر مردم در دنیا عمر درازتری دارند. اما دلیل این موضوع چیست؟ در این مطلب به این موضوع می‌پردازیم.

اهمیت رژیم غذایی سالم برای ژاپنی ها

یکی از مهم‌ترین دلایل طول عمر در میان ژاپنی‌ها موادغذایی و رژیمی است که آن‌ها در زندگی خود از آن بهره می‌گیرند. باید بدانید غذا‌های ثابت آشپزی ژاپنی‌ها ماهی، برنج و سبزیجات سالم و با چربی اشباع شده و شیرینی کم است دقیقا همان چیزی که مدام می‌شنویم برای بدن ما لازم است و جزو رژیم غذایی سالم و مغذی برای بدن است.

ژاپنی‌ها هم‌چنین سویا و غذا‌های دریایی زیادی هم مصرف می‌کنند؛ این مواد غذایی افزون‌بر اینکه سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند، خطر بیماری قلبی و سرطان را هم کاهش می‌دهند.

ژاپنی ها و انجام ورزش‌های روزانه

یکی از کار‌هایی که تمام ژاپنی‌ها در زندگی خود انجام می‌دهند و پیر و جوان هم نمی‌شناسند ورزش روزانه است. تمام مردم این کشور روزانه با رادیو نرمش می‌کنند و این جزئی از روتین زندگی آن‌هاست. اگر به ژاپن سفر کنید با گروه‌های زیادی از سالمندان روبه‌رو می‌شوید که در حال دویدن و ورزش و نرمش‌های گروهی هستند و این مسئله در این کشور کاملا طبیعیست. ورزش دیگری که در این کشور و در میان ژاپنی‌ها طرفدار زیادی دارد دوچرخه سواریست. بسیاری در این کشور برای جابه‌جایی از این وسیله استفاده می‌کنند.

مصرف بالای چای در میان ژاپنی ها

یکی از کشور‌های پرمصرف در دنیا در زمینه چای سبز و ماچا ژاپن است. این چای سرشار از ماده کاتچین و آنتی اکسیدان است که سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. این چای از بروز سرطان و افزایش کلسترول در بدن پیش‌گیری می‌کند. آنتی اکسیدان موجود در چای رادیکال‌های آزاد را حذف می‌کند و بر سلول پیری هم اثر می‌گذارد و به حفظ غشا سلول‌ها و DNA کمک می‌کند. همچنین چای ماچا اثر مثبتی بر تنظیم فشار خون، سیستم گوارش و استرس دارد.

استقرار سیستم پیشرفته مراقبت سلامت جهان در ژاپن

یکی از کارآمدترین و بهترین سیستم‌های مراقبت سلامت در دنیا متعلق به کشور ژاپن است. در این کشور خدمات سلامت بسیار با کیفیت و البته بسیار ارزان ارائه می‌شود و برای همه در دسترس است. این عوامل سبب می‌شود افراد به‌آسانی به پزشکان قابل اعتماد خود مراجعه کنند و مدام تن‌درستی خود را چک کنند.

اهمیت خانواده در جامعه ژاپن

در فرهنگ ژاپن برای بزرگ‌تر و پدربزرگ و مادربزرگ احترام خاصی قائلند و آن‌ها معمولا تا پایان عمر خود در کنار فرزندان و نوه‌های خود زندگی می‌کنند. بنابراین زندگی شادتری را تجربه می‌کنند و احساس بهتری دارند. در فرهنگ ژاپنی سپردن سال‌خوردگان به خانه‌های سالمندان مرسوم نیست و این کار توهین محسوب می‌شود./جامعه24

برچسب ها: تغذیه ، سلامت
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار