دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
سرکه سیب یکی از مواد غذایی با ارزش بالا است اما نحوه نگهداری خاصی دارد که دانستنش به شما برای نگهداری از این ماده کمک زیادی خواهد کرد.

به گزارش آوای خزر، سرکه سیب از آب تخمیر شده‌ی سیب به دست می‌آید که می توان از آن به‌عنوان یک محصول چندکاره برای نیازهای روزمره‌ی خود استفاده کرد. این ماده غذایی غنی از مواد مغذی است و ارزش غذایی بالایی دارد و برای طعم دادن به غذا ها مناسب است. با توجه به فواید زیاد سرکه سیب بسیاری از کدبانوها در خانه همیشه یک یا چند بطری سرکه سیب دارند، اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید و نگران خراب شدن سرکه سیب می باشید، این بخش را مطالعه کنید.

درپوش ظرف سرکه سیب را باز نگذارید

سرکه سیب را در ظرفی بریزید که در محکمی داشته باشد. نگهداری سرکه سیب در ظرف بدون در سبب خراب شدن زودهنگام آن و وارد شدن باکتری ها و حشرات ریز به آن می شود.

سرکه سیب در ظرف مناسب بریزید

برای نگهداری سرکه باید از ظرف‌های شیشه‌ای تیره استفاده کنید. نگهداری مواد اسیدی در ظروف پلاستیکی مشکلات زیادی برای سلامت مصرف‌کنندگان ایجاد می‌کند پس بهترین روش برای نگهداری سرکه و دیگر مواد اسیدی استفاده از ظروف شیشه‌ای و استیل است، چرا که این ظروف در برابر اسید هیچ واکنشی از خود نشان نمی‌دهند.

سرکه سیب را مقابل نور خورشید قرار ندهید

برای اینکه کیفیت سرکه سیب شما کاهش نیابد، آن را در سایه نگهداری نمایید و از قرار دادن سرکه سیب در مقابل نورخورشید خودداری نمایید. بهتر است ظرف شیشه ای نگهداری سرکه سیب تیره باشد تا از ورود نور به آن جلوگیری شود.

سرکه سیب را در دمای مناسب قرار دهید

سرکه سیب را نیاز نیست حتما در یخچال قرار دهید بلکه بهتر است در مکانی سایه و خنک نگهداری نمایید و در کنار منابع گرمایشی و اجاق گاز یا پشت یخچال که گرم است نگذارید زیرا سرکه به گرما حساس است.

به سرکه سیب چیزی نیفزایید

برای جلوگیری از خراب شدن زودهنگام سرکه سیب مواد دیگری به آن نیافزایید و آن را رقیق نکنید زیرا در صورت افزودن مواد و رقیق کردن آن میزان اسیدیته آن کاهش پیدا می‌کند و دیگر پایداری و دوام قبل را نخواهد داشت چرا که سطح اسیدی بودن آن است که از رشد باکتری‌ها پیشگیری می‌کند. در صورت رقیق کردن سرکه سیب آن را در یخچال قرار دهید.

روش درست نگهداری از سرکه سیب در خانه | چه زمانی سرکه سیب را دور بریزیم ؟

آیا سرکه سیب خراب می شود؟

سرکه سیب ماندگاری خوبی در دمای اتاق داشته باشد که یعنی هیچ وقت ترش یا خراب نمی‌شود. علت خراب نشدن سرکه سیب اسید استیک آن است، اسید استیک موجود در سرکه سیب خیلی اسیدی بوده و دارای PH کمتر از ۷ (میان ۲ تا ۳) می باشد. همچنین سرکه سیب خاصیت ضد میکروبی طبیعی دارد که به ماندگاری طولانی مدت آن کمک بسیاری می‌کند.

کدر شدن سرکه سیب نشانه خرابی آن است؟

با گذشت زمان ممکن است تغییراتی در ظاهر سرکه سیب ایجاد شود و قدری مه آلود به نظر برسد یا رسوبات ابر مانند و تارهایی در انتهای بطری جمع شود. کدر شدن سرکه سیب نشانه خرابی آن نیست و به این علت است که با باز کردن هر بار در بطری سرکه با اکسیژن موجود در هوا تماس پیدا می‌کند و اکسیژن سبب آزاد شدن دو ماده نگهدارنده داخل سرکه یعنی اسید سیتریک و دی اکسید گوگرد می‌شود.

چه زمانی سرکه سیب را دور بریزیم؟

اگر مدت زمان طولانی از نگهداری سرکه سیبتان گذشته پیش از استفاده حتما بو و طعم آن را امتحان کنید. اگر سرکه سیب تغییر رنگ زیادی داده و متوجه تشکیل حباب و مقدار زیادی رسوب در سرکه شدید و اگر مزه آن بسیار اسیدی تر شده آن را دور بریزید. البته خیلی کم پیش می آید که سرکه سیب خراب شود و معمولا تا مدت های طولانی حتی بیشتر از تاریخ درج شده قابل استفاده خواهد بود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار