دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۱
استاندار مازندران تاکید کرد
موانع سرمایه‌گذاری طرح
نماینده عالی دولت در مازندران بر رفع موانع سرمایه‌گذاری شرکت کاتد مس در بندر امیرآباد بهشهر تاکید کرد.
به گزارش آوای خزر، سیدمحمود حسینی‌پور عصر امروز شنبه دوازدهم شهریورماه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مازندران با اشاره به افتتاح تالار مرکزی ساری که روز گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رقم خورد؛ اشاره‌ای به این مهم داشت که دولت سیزدهم صادق‌الوعد است و نمونه اخیر آن در مازندران را نیز تحقق وعده افتتاح تالار مرکزی ساری و تکمیل زمین چمن ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر برای انجام بازی‌های دور برگشت تیم نساجی عنوان کرد.

او با تاکید بر اینکه دوران وعده دادن‌ها گذشته است، افزود: برای گره‌گشایی از مشکلات مردم نباید با الفاظ بازی کنیم بلکه باید مردم به این اعتماد و باور برسند که اگر مسوولان در این دولت تعهدی می‌دهند حتما برای به ثمر رساندن آن تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند.

نماینده عالی دولت در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نخستین دستور کار جلسه که به  بررسی مسائل طرح تولید مس کاتد شرکت بابک مس ایرانیان شهرستان بهشهر اختصاص داشت، بر تسهیل در کار سرمایه‌گذار تاکید کرد.

او ادامه داد: این طرح نیاز به ۲۵ هکتار زمین در بندر امیرآباد دارد و البته باید پیوست زیست‌محیطی داشته باشد که مدیرکل بندر امیرآباد و سرپرست اداره‌کل محیط زیست استان همکاری خود را با سرمایه‌گذار اعلام کرده‌اند.

استاندار مازندران گفت: با رفع مشکلات زیرساختی طرح صنعتی کاتد مس، سرمایه‌گذار می‌تواند در مدت ۲۴ ماه این طرح را به ثمر برساند.

حسینی پور اضافه کرد:  با ساخت واحد‌های صنعتی مادر کاتد مس در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد به طور حتم در آینده نزدیک واحد‌های صنعتی کوچک و متوسط نیز در استان راه‌اندازی می‌شود.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به چهار طرح سرمایه‌گذاری در استان به ارزش ۱۵ هزار میلیارد تومان که در جلسه امروز عنوان شد، دستور داد که مشکلات زیرساختی طرح‌ها در اسرع وقت رفع شود.

مس سومین فلز پرکاربرد در جهان است و کاربرد زیادی در صنعت برق و الکترونیک دارد. در ایران ذخایر مس به وفور یافت می‌شود و کشورمان یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان مس به شمار می‌رود. کاتد مس مواد اولیه تشکیل‌دهنده بسیاری از محصولات مانند میله مسی، ورق مسی، تولید برنج و سپر‌های مسی و… و همچنین به عنوان مواد اولیه در صنعت حمل و نقل، وسایل برقی و ساخت و ساز کاربرد دارد.

به گزارش آوای خزر، در جلسه امروز کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مازندران، مسائل و مشکلات واحد پرورش ماهی خاویاری چالباش شهرستان سیمرغ، طرح تولید مس کاتد شرکت بابک مس ایرانیان شهرستان بهشهر، شرکت توسعه فولاد مازندران شهرستان سوادکوه، و شرکت مازند دال شهرستان آمل مورد بررسی قرار گرفت.

مقرر شد در جلسه بعدی گزارش کار دستگاه‌های مربوطه شامل بندر امیرآباد، محیط زیست، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، بانک‌های سپه و صنعت و معدن، مدیران عامل شرکت‌های برق و گاز در رابطه با رفع مشکلات این شرکت‌ها عنوان شود.

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها