دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۴۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۹
مقاله/ پوریا معصومی
چگونه یک معامله‌‌گر حرفه‌ای شویم؟
مهمترین اصل معامله گری، مدیریت هیجان و EQ یا هوش هیجانی است. متاسفانه امروزه در بسیاری از دوره‌های آموزشی، به جای آموزش صحیح در رابطه با هوش هیجانی و مدیریت ذهن، بیشتر از مسائل غیر کاربردی صحبت می‌شود.

آوای خزر - دکتر پوریا معصومی - مدرس و معامله گر بازارهای مالی: موضوع روانشناسی معامله گری، مسئله‌ای است که شاید کمتر توجهی به آن می‌شود. برای مثال در زمان ایجاد یک کندل، هیچ صحبتی از احساسات و هیجانات فروشندگان و خریدارانی که ایجاد این کندل را موجب شده‌اند به میان نمی‌آید. تشخیص این احساسات و استفاده صحیح از آن‌ها در جهت افزایش سود، می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

مهم ترین اصل معامله گری، مدیریت هیجان و EQ یا هوش هیجانی است. متاسفانه امروزه در بسیاری از دوره‌های آموزشی، به جای آموزش صحیح در رابطه با هوش هیجانی و مدیریت ذهن، بیشتر از مسائل غیر کاربردی صحبت می‌شود.

روانشناسی معامله گری چیست؟

روانشناسی معامله گری، موضوعی است که به ما کمک می‌کند به عنوان مربی و کوچ اختصاصی خودمان کار کنیم. این تکنیک به ما کمک خواهد کرد که با کنترل نوسانات احساسات به یک معامله گر موفق تبدیل شویم. اولین نکته‌ای که قصد داریم در رابطه با این اصل به شما آموزش دهیم، به رنج و دردها مربوط می‌شود.

همه ما اصطلاح «بزرگ میشی یادت میره» را بارها در کودکی شنیده‌ایم. بزرگترها با بیان این اصطلاحات سعی داشتند به ما بفهمانند که هر دردی باید به مرور زمان به فراموشی سپرده شود. این همان موضوعی است که قصد دارم در این قسمت از مقاله با آن مخالفت کنم و به کمک نقض آن، راه کاری را برای داشتن عملکرد بهتر به شما پیشنهاد کنم.

برای داشتن عملکرد بهتر در زندگی و به خصوص در حوزه معامله گری، باید تمام درد و رنج‌های خود را نگه دارید و هرگز فراموش نکنید. چنان چه شما در معاملات خود به شدت متضرر شده‌اید و سرمایه زیادی را از دست داده‌اید، هرگز این ضرر و زیان را فراموش نکنید. 

این ضرر و زیان به طور قطع به علت کمبودی در وجود شما ایجاد شده است و با فراموش کردن این نقص‌ها و شروع مجدد معاملات، هیچ بهبودی در عملکرد شما ایجاد نخواهد شد. حتی اگر در هزاران برنامه آموزشی شرکت کنید یا هزاران مجله، کتاب یا مقاله را در این رابطه مطالعه کنید، قادر به جبران آن نخواهید بود.

راه حل چیست؟

بر اساس اصول معامله گری به شما توصیه می‌کنیم که تمامی ضررهای معاملاتی خود را روی یک کاغذ یادداشت کنید و هرگز آن‌ها را از یاد نبرید. حتی اگر یادآوری این مسائل به زجر کشیدن بیشتر شما منجر می‌شود، سعی کنید آن‌ها را همچنان مرور کنید.

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که دلیل و هدف از انجام این کار چیست؟ این دردها درست در مواقعی که قصد دارید از روی احساسات یک تصمیم گیری اشتباه را انجام دهید، به داد شما خواهند رسید.

برای مثال تصور کنید که قصد دارید مقداری از یک سهم را خریداری کنید. زمانی که سود احتمالی حاصل از آن را محاسبه می‌کنید، وسوسه می‌شوید و برای خریدن مقدار بیشتری از این سهم اقدام می‌کنید. این همان تصمیم گیری است که می‌تواند به شکست شما و ضرر و زیان شدیدی منجر شود.

چنان چه در زمان تصمیم گیری، دردهای حاصل از معاملات قبلی خود را به همراه نداشته باشید، ممکن است با یک تصمیم گیری غلط و احساسی سرمایه خود را صفر کنید؛ اما یادآوری این دردها می‌تواند به تصمیم گیری بهتر و صحیح‌تر و مدیریت پول شما کمک کند.

به یاد داشته باشید که قطعا فراموش کردن اشتباهات در دنیای معامله گری به بزرگتر شدن شما و بهبود عملکردتان در این بازارها منجر نخواهد شد. این فراموش کردن‌ها، حتی می‌توانند به بدتر شدن عملکرد شما و ضرر و زیان فراوانی منجر شوند. پس اشتباهات خود را فراموش نکنید، از آن‌ها یادداشت برداری کنید یا آن‌ها را در ذهن خود نگه دارید و از اشتباهات‌تان درس بگیرید.

علت مشکلات و اشتباهات خود را ریشه یابی کنید، با آموزش بهتر در این رابطه به حل آن‌ها کمک کنید. به این شکل، عملکرد خود را بهبود ببخشید. همان‌طور که در بخش قبلی اشاره کردیم مدیریت هیجان مهم ترین اصل معامله گری است؛ برای این کار ابتدا باید با اشتباهات خود کنار بیایید و از آن‌ها برای آینده درس بگیرید.

جمع بندی

در این مقاله به شما گفتیم که مهم‌ترین اصل معامله گری چیست و در رابطه با اصول معامله گری به شما توضیح دادیم. توضیحاتی که در این مقاله ارائه شدند، بی‌شک برای بهبود عملکرد شما به عنوان یک تریدر، مفید واقع خواهند شد و می‌توانند بسیار کمک کننده باشند.

انتهای پیام/امیرحسین طاهریان

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محبوبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
0
0
بسیار عالی بود
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار