دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۱
مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست:
فعالیت سمن‌ها نیازمند بازتعریف است/مجلس به ابعاد مختلف تشکل‌های مردم‌نهاد توجه دارد/ لحاظ‌شدن نظرات فعالان مدنی در پیش‌نویس قانون سمن‌ها
مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسوولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست معتقد است؛ اینکه رویه‌ها و مراودات حوزه تشکل‌ها می‌بایست بازتعریف شود امری قطعی و اجتناب‌ناپذیر است، اما در این مسیر حتما باید به نظرات تشکل‌ها و فعالان اجتماعی توجه شود که در همین رابطه دولت و مجلس اعلام آمادگی کرده‌اند.

آوای خزر - آزاده بابانژاد: "سید ابوالقاسم موسوی" در حاشیه‌ی نشست هم‌اندیشی تشکل‌های مردم‌نهاد محیط زیست و منابع طبیعی مازندران که در سالن کنفرانس اداره‌کل حفاظت محیط زیست این استان برگزار شد، به سوال خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی آوای خزر با موضوع تدوین پیش‌نویس قانون فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد و اینکه این قانون چه‌اندازه می‌تواند کمک کننده باشد و یا اصلا با اصل استقلال تشکل‌ها مغایرت  دارد یا خیر، پاسخ داد.

او با اشاره به اینکه "ما قانون مشخص و دقیقی در این حوزه نداریم"، افزود: دستورالعمل‌هایی برای تاسیس، صدور، مجوز و مسائلی از این دست وجود دارد اما حتما نیاز به قانون داریم؛ به رغم اینکه خیلی از حوزه‌ها تعدد قانون دارند، یکی از حوزه‌هایی که در کشور خلأ قانونی آن احساس می‌شود همین حوزه‌ی فعالیت تشکل‌هاست.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسوولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست اعلام داشت که از نظر او" مرکز پژوهش‌های مجلس در این پیش‌نویس به ابعاد مختلف موضوع تشکل‌های مردم‌نهاد در قالب تشکل‌های اجتماعی توجه داشته‌اند و بخش‌های مهمی از حوزه مشارکت و فعالیت تشکل‌ها در این پیش­‌نویس مورد توجه قرار گرفته و  تعیین تکلیف شده است".

موسوی معتقد است؛ "دستگاه­‌های اجرایی نظیر سازمان حفاظت محیط زیست برای همکاری با تشکل‌های مردم نهاد، نیاز به این قانون دارند".

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسوولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه کارزار مخالفت با تدوین پیش‌نویس قانون تشکل‌ها به راه افتاده است و نظر شما در این زمینه چیست، اظهار داشت: "اینکه رویه‌ها و مراودات حوزه تشکل‌ها می‌بایست بازتعریف شود امری قطعی و اجتناب‌ناپذیر است، اما در این مسیر حتما" باید به نظرات تشکل‌ها و فعالان اجتماعی توجه شود، مسوولان ذیربط در وزارت کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس نیز برای این مهم  اعلام آمادگی کرده‌اند".

او ادامه داد: رویه‌ی کارزار مخالفت با این موضوع هم حق تشکل‌هاست، اما من با این رویه مخالف هستم و اعتقاد دارم باید در کنار هم و گفتمان بیشتر به مشترکاتی معقول و متعالی برسیم.

به گزارش آوای خزر، مازندران دارای ۸۰ تشکل محیط زیستی است و حدود ۵۰ درصد آن‌ها مجوز دارند. در سطح کشور نیز یک هزار و ۴۷ تشکل محیط زیست و منابع طبیعی داریم که از این تعداد، ۶۶۱ تشکل دارای مجوز رسمی هستند و ۶۰ تشکل نیز در سطح ملی فعالیت دارند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: