دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶
تولد سی و هشتمین کتاب پژوهشگر مازندرانی؛
با حضور جمعی از شاعران، پژوهشگران و اهالی فرهنگ و هنر در کتاب فروشی فرهنگان ساری، دو اثر جدید اسدالله عمادی شاعر، نویسنده و داستان نویس ساروی به نام‌های "تاریخ و فرهنگ دودانگه و شهریارکوه" و "مجموعه اشعار" رونمایی شد.

به گزارش آوای خزر، دو اثر تازه اسدالله عمادی شاعر و پژوهشگر مازندرانی به نام‌های "تاریخ و فرهنگ دودانگه و شهریارکوه" و "مجموعه اشعار" در ساری رونمایی شد.

در این مراسم "حسین وندادی" دانش‌آموخته زبان و ادبیات فارسی و پژوهشگر فرهنگ مازندرانی درباره پیشینه سرزمین هزارجریب و دودانگه سخنرانی کرد و حشمت الله عمادی، محمود جوادیان کوتنایی و شاعر جوان طا‌ها وفایی‌نژاد به شعرخوانی پرداختند.

در ادامه اسدالله عمادی پیرامون پیشینه فعالیت‌های پژوهشی - فرهنگی خود و اُلفت و انسش با ادبیات و شعر و داستان سخن گفت و اینکه این اشتیاق و علاقه از دوران تحصیل در مدرسه، دبیرستان و همینطور ورود به دانشگاه آغاز شد.

این نویسنده مازندرانی درباره ضرورت و اهمیت نگارش این کتاب مطالبی را بیان و انتشار آن را برای شناسایی تاریخ و فرهنگ دودانگه و شهریار کوه که در جنوب شرقی البرز واقع شده مهم دانست و تاکید کرد: این سرزمین میراث فرهنگی و تاریخی قوی و غنی داشته و مردان نام آور در عرصه فرهنگ، هنر، علم و سیاست را در خود جای داده است.

وی اضافه کرد: تصمیم دارد آخرین پژوهش خود را که "راز‌های خاموش مازندران" نام دارد، به نگارش درآورد. این اثر ادبی به ابهامات تاریخ و فرهنگ باستانی استان می‌پردازد.

در پایان از دو اثر جدید اسدالله عمادی به نام‌های تاریخ و فرهنگ دودانگه و شهریار کوه (نشر هاوژین)، همچنین مجموعه اشعار (انتشارات روزآمد) که به چاپ رسید؛ با حضور تنی چند از چهره‌های فرهنگی هنری مازندران ازجمله ایرج اسکندری، حسین اعتمادزاده، جهانگیر نصری اشرفی، بهمن کلبادی‌پور و... رونمایی شد.

گفتنی است: اسدالله عمادی متولد مهرماه ۱۳۳۱ شمسی در روستای" کاورد" است. وی دانش‌آموخته ادبیات فارسی از دانشگاه تهران بوده و سال‌ها به‌عنوان دبیر دبیرستان‌ها و مدرس در آموزشگاه‌های شهرستان ساری فعالیت داشت.

از این هنرمند تا کنون ۱۲ مجموعه شعر، ۱۱ رمان و مجموعه داستان و ۱۵ اثر پژوهشی منتشر شده است.

وی سال ۱۳۵۴ نخستین داستان بلندش را با عنوان "گون‌های کوهی" و سال ۱۳۵۶ در دوران دانشجویی مجموعه داستان "ستاره‌های خاکی" را منتشر کرد.

انتهای پیام/۱۰۰۴/حسین احمدی

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار