دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۶
بررسی اهمیت اخلاق و بهبود رفتار در مراکز آموزشی و علمی/ نگاهی متفاوت به حوزه مدیریت آموزشی
محمدجواد باقری زیاری مدیر پذیرش دانشجو دانشگاه مدیترانه شرقی EMU کشور قبرس شمالی و عضو اصلی شورای مرکزی مجمع عالی نخبگان ایران و معصومه قلی نژاد مدرس رشته زبان انگلیسی در دانشگاه و مدیر آموزشگاه آزاد طی مقاله‌ای علمی پژوهشی نگاهی متفاوت به ضرورت توسعه اخلاق در محیط‌های آموزشی به عنوان یک مزیت رقابتی و اهمیت این موضوع در توسعه علمی و اخلاقی جامعه ارائه نمودند

 آوای خزر: در چکیده این مقاله که در حوزه مدیریت آموزشی با عنوان «بررسی اهمیت اخلاق و بهبود رفتار در مراکز آموزشی و علمی» مورخ ۳۱ مرداد ماه سال جاری در  سمینار بین المللی  ملبورن استرالیا پذیرش شد، آمده است:

هنگامی که صحبت از علم اخلاق به میان می آید منظور، اصول حاکم بر رفتار درست و همچنین قانون ها یا معیارهایی است که رفتار و عملکرد مطلوب افراد درون یک حرفه را تبیین می کند.

توسعه اخلاق، نه با پند و اندرزها و نه با فرهنگ سازی های بیرونی، بلکه از طریق کنش های ارتباطی و ذی نفعان جامعه علمی و دانشگاهی و به صورت شیوع و انتشار درون زا، میسر می شود. به همین جهت از آنجائی که مدرسان تاثیری اساسی بر روی جو اخلاقی کل محیط مراکز آموزشی و علمی دارند و رفتار آنان در بهبود اخلاقی فراگیران و دانش اموختگان موثر است.

صاحب نظران بر اين باورند مهمترين متغير در موفقيت یک مرکز اموزشی و علمی، اخلاق است. امروزه، داشتن اخلاق ، به عنوان يك مزيت رقابتي در مراکز اموزشی و علمی مطرح است.

از طرفی مراکز آموزشی و علمی در هر کشوری از جمله مهمترین نهادهای بسط و گسترش علم در بین اقشار و طبقات مختلف جامعه می باشد و جزء سازمان های حساس و مهم محسوب می گردند. وجود مراکز آموزشی پویا، قدرتمند و دارای کارکنان پایبند به رفتارهای اخلاقی، رشد و توسعه علمی کشور را تسریع می بخشد و کشورمان نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. بنابراین مراکز آموزشی در کشور از کارکنانی تشکیل خواهد شد که دارای «اخلاق » مناسب باشند.

دانلود متن کامل مقاله «بررسی اهمیت اخلاق و بهبود رفتار در مراکز آموزشی و علمی»

بررسی اهمیت اخلاق و بهبود رفتار در مراکز آموزشی و علمی / نگاهی متفاوت به حوزه مدیریت آموزشی

بررسی اهمیت اخلاق و بهبود رفتار در مراکز آموزشی و علمی / نگاهی متفاوت به حوزه مدیریت آموزشی

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار