دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
فرماندار نکا:
نظارت بر عرصه‌های طبیعی و ملی در نکا تشدید شد
فرماندار و رئیس شورای تامین شهرستان نکا با اشاره به اهمیت پیشگیری از پدیده شوم دست‌اندازی به طبیعت، اعلام کرد: نظارت بر عرصه‌های طبیعی و ملی در مناطق هزارجریب و دشت‌های نکا تشدید شد.
عبدالرضا بابایی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار آوای خزر، اشاره‌ای به بازدید خود و اعضای شورای تامین، مدیران ادارات جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری و محیط زیست شهرستان نکا در خصوص ساخت و ساز‌های غیر مجاز منطقه کلنگا، نیل‌کوه و شریف‎سر در هزار جریب داشت.

او ادامه داد: جنگل‌ها و منابع طبیعی استان قدمت بسیار بالایی دارند و ثروت عظیم ملی محسوب می‌شوند، اما همواره مورد تعرض و دست‌اندازی سوداگران و سودجویان قرار می‌گیرند لذا پیشگیری و مبارزه با این پدیده‌های مجرمانه در طبیعت همواره از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بوده است.

نماینده عالی دولت با بیان اینکه در دولت سیزدهم نیز تاکید بسیاری بر حفظ و حراست از حقوق عامه و اراضی ملی مطرح شده و در حال پیگیری است، اظهار داشت: به عنوان مدیر اجرایی با استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی، هماهنگی با دستگاه‌های مرتبط، ظرفیت نخبگان، مردم و فعال در عرصه‌های منابع طبیعی و محیط زیست با پدیده‌های شوم برخورد می‌کنیم.
 
نظارت بر عرصه‌های طبیعی و ملی در نکا تشدید شد
بابایی با اشاره به اقدامات مطالعاتی و تحقیقاتی در زمینه ساخت و ساز‌های غیرمجاز و تعرض به عرصه‌های ملی و طبیعی، گفت: در بازدیدی که از منطقه "کلنگا" در هزارجریب نکا داشتیم؛ مناطقی را مشاهده کردیم که مورد تعرض واقع شده و ساخت و ساز‌هایی در آن انجام و یا در حال انجام بوده است.

او با اشاره به تشدید نظارت‌ها با هدف صیانت از منابع طبیعی و ملی بیان کرد: دستوراتی در خصوص جلوگیری از ادامه این روند و برخورد قانونی و در صورت لزوم تخریب در عرصه‌های ساخت و ساز را صادر و روئسای دستگاه‌های مربوطه را ملزم کردیم که تمامی عرصه‌های تحت نظارات را با دقت بیشتری رصد کنند و با کوچکترین موارد در این حوزه برخورد شود.
 


انتهای پیام/۱۰۰۰/سعید منصوری
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها