دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۷
سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی مازندران گفت: باتوجه به روزهای پایانی کشت اول برنج، این محصول روانه شالیکوبی‌ها و بازار است و می‌توانیم اعلام کنیم بازار از حالت رکود خارج شده، ولی به رونق نرسیده است.

به گزارش آوای خزر،  عباس‌پور سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی مازندران اظهار کرد: از مجموع ۲۱۵هزار هکتار شالیزارهای مازندران ۲۰۵هزار هکتار معادل ۹۵درصد مزارع برداشت شد.

وی با بیان اینکه به روزهای پایانی کشت اول برنج نزدیک می‌شویم، افزود: این روزها برنج روانه شالیکوبی‌ها و بازار است و می‌توانیم اعلام کنیم بازار از حالت رکود خارج شده، ولی به رونق نرسیده است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی مازندران اضافه کرد: شاهد افت و یا ریزش شدید قیمت نیستیم و تقریبا عرضه و تقاضا دارد بازار را به ثبات می‌رساند.

عباس‌پور با اعلام اینکه برای حمایت از ارقام پرمحصول با خرید از طرف دولت ممکن است اقدام کند، تصریح کرد: بازار درحال رصد است و امیدواریم با وارد شدن خریداران و تجار عمده به‌تدریج رونق در بازار اتفاق بیفتد و شالیکاران بتوانند محصول خود را به قیمت مناسب برسانند.

وی در ارتباط با قیمت‌های متفاوت از ۸۰ تا ۱۴۰ هزار تومانی برنج در بازار، اظهار کرد: در بازار قیمت برنج بالای ۱۰۰هزار تومان بوده که این قیمت‌ها ممکن است در سایر استان‌ها باشد ولی قیمت برنج در بازار استان  بین ۸۰ تا ۹۵هزار تومان است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود در مورد کشت مجدد و رتون، یادآور شد: باتوجه به اینکه ۹۰ تا ۱۰۰هزار هکتار از شالیزارهای استان به کشت مجدد و رتون اختصاص یافته که پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۲۰ روز آینده یعنی ۱۵ مهر ماه به‌تدریج در چرخه برداشت سوق یابند.

عباس‌پور در پایان گفت: کشت مجدد و رتون به لحاظ شرایط هوا رشد خوبی دارد که باید به وضعیت عملکرد برسیم که ببینیم عملکرد محصول رتون و کشت مجدد به چه صورت خواهد بود./فارس

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار