دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران خبرداد
سرکشی از خانواده‌های شهدای مازندران توسط ۱۲۰۰ تیم عملیاتی در ۲۹ شهریور
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس، بیش از ۱۲۰۰ گروه سرکشی به صورت همزمان در روز سه‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ در سراسر استان با خانواده‌های شهدای انقلاب، دفاع مقدس، سلامت و مدافعان حرم دیدار می‌کنند.
به گزارش آوای خزر، سعید کهنسال در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح بزرگ سپاس و میثاق با همراهان ولایت که با همکاری سپاه کربلا در این استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: نگاه ما به جامعه ایثارگری یک نگاه تکریم و تجلیل شایسته است و همین امر، مسوولان را بر این داشت تا با اهداف تبیین مسائل و بررسی مشکلات ایثارگری این رزمایش شکل بگیرد.

او ادامه داد: این رزمایش با تشکیل ستاد‌ها در سطح استان تصویب شد تا یک روز را به عنوان روز و ایام حماسه برای تجلیل از جامعه ایثارگری مشخص و برنامه‌ریزی شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: کمترین اتفاقی که می‌توانست در این ایام صورت بگیرد، ایجاد فضایی عطرآگین از وجود مسوولان در فضای معنوی و در کنار خانواده بزرگ ایثارگران است.

کهنسال تصریح کرد: این دیدار در سطح ۱۰ هزار و ۴۰۰ خانواده معزز جامعه ایثارگری استان مازندران انجام می‌شود و از آن می‌توان به عنوان یک حماسه در طول تاریخ یاد کرد.

او با بیان اینکه نگاه جامعه ایثارگری در مسیر عاشورایی بوده است؛ افزود: با اعتقاد به این باور بود که با همکاری دستگاه‌های اجرایی شرایط و افتخار یک تفکر جدید شکل گرفت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اذعان به اینکه همه ما بدهکار و مدیون شهدا هستیم، یادآور شد: اگر کشور ما در مسیر عزت و عزتمندی قرار دارد به خاطر وجود جامعه ایثارگری است و خواستیم با این رزمایش مسیر را شفاف‌سازی کرده و شرایط ویژه‌ای از ظرفیت‌ها را در مازندران نمایان کنیم.

او ادامه داد: این حرکت عظیم که برای نخستین‌بار در کشور و در استان مازندران برگزار می‌شود، با خلاقیت مسوولان ارشد استان و فرماندهی سپاه کربلا بوده‌است.

کهنسال در پایان گفت: رزمایش بزرگ و سراسری "سپاس و میثاق با یاوران ولایت" در قالب حضور، دیدار و تجلیل فرماندهان نظامی و انتظامی و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت، و نیز مدیران و مسوولان ادارات و دستگاه‌های اجرایی مازندران از خانواده‌های معزز ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان در بیش از ۱۲۰۰ گروه سرکشی به صورت همزمان در روز سه‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ در سراسر استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۰۰/سعید منصوری
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار