دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰

به گزارش آوای خزر،مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

واکنش پلیس به اخبار پیرامون مهسا امینی
مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران «درخصوص بدحالی خانمی در مقر پلیس» اعلام کرد: «خانمی برای توجیه و آموزش به یکی از بخش‌های پلیس تهران بزرگ هدایت شده بود که ناگهان در جمع سایر افراد هدایت شده به طور ناگهانی دچار عارضه قلبی شد.» در ادامه توضیحات پلیس تهران آمده است:‌ « بلافاصله این خانم با همکاری پلیس و اورژانس به بیمارستان منتقل شده و تحت درمان و مداوا قرار دارد.» پلیس اعلام کرد: مستندات مربوطه در این خصوص در اختیار پلیس بود و اخبار تکمیلی در این خصوص متعاقبا اعلام خواهد شد.

هیاتی از ۸۰ شرکت روسیه در راه ایران
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه روز پنج‌شنبه اعلام کرد که هیاتی از ۸۰ شرکت بزرگ این کشور، هفته آینده به ایران سفر خواهند کرد.

برجام در «بخش اورژانس»
بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل روز پنج‌شنبه گفت که توافق هسته‌ای ایران در «بخش اورژانس» است و بعید است که به زودی احیا شود.

تابعیت ایرانی ۱۰ قربانی آتش‌سوزی در عراق تایید شد
طهماسبی مدیر کل پزشکی قانونی استان ایلام از مشخص شدن هویت اجساد حادثه تصادف پمپ بنزین شوملی عراق خبر داد و گفت: هویت اولیه ۹ نفر از اجساد بر اساس مستندات، مدارک و مشخصات ظاهری آن ها مشخص شده است. وی افزود: چهار نفر از این اجساد متعلق به یک خانواده اصفهانی، چهار نفر دیگر هم اعضای یک خانواده ساکن تهران، یک نفر ازنا و یک نفر دیگر هم مجهول الهویه است. مدیر کل پزشکی قانونی استان ایلام بیان کرد: به دستور مقام قضایی اجساد آن ها پس از تعیین هویت نهایی از طریق آزمایشات ژنتیکی و DNA در اختیار پزشکی قانونی استان های محل سکونت شان قرار خواهد گرفت. طهماسبی گفت: در مجموع ۱۱ نفر در این حادثه تصادف منجر به آتش سوزی فوت کردند.

احتمال تجدید نظر در انجام مذاکرات بین المللی در «وین»
ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت نوشت: در ادامه اقدامات و واکنش‌های غیرمتعارف دولت اتریش، وین صدور حکم اعدام برای دو قاچاقچی دختران ایرانی و مروج فساد را شدیدا محکوم کرد. خبرگزاری دولت نوشته است: موافقت ایران با انجام گفتگوهای برجام صرفا به دلیل پیگیری‌های فراوان مقامات عالی اتریش و با در نظر گرفتن ادعای بی طرفی اتریش در سیاست خارجی خود انجام شد و به نظر می رسد در صورت ادامه چنین روندی، لازم است کشورمان صراحتا در انجام مذاکرات بین المللی خود در وین تجدید نظر کند.

۱۳ مصدومِ واژگونی خودرو در عراق، به شلمچه منتقل شدند
نادر نقیبی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: ۱۳ مصدوم حادثه واژگونی خودروی ون در مسیر بصره به سماوه در عراق از طریق مرز شلمچه به کشور منتقل شده و در بیمارستان‌های خرمشهر و آبادان بستری شدند.

آخرین وضعیت پرونده جوان زرین‌دشتی
رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه پرونده جوان زرین دشتی به صورت ویژه و خارج از نوبت رسیدگی می‌شود، گفت: اشد مجازات قانونی در انتظار متهمان خواهد بود. کاظم موسوی گفت: ادعای مطرح شده توسط خانواده متوفی در خصوص آدم ربایی و قتل نیز با تشکیل پرونده قضایی در دستور کار رسیدگی مقام قضایی قرار دارد. اخبار منتشرشده در فضای مجازی حاکی از این است که امیرحسین خادمی پس از اینکه به خانواده‌اش اعلام می‌کند از سوی چند نفر مورد آزار و اذیت قرار گرفته است، برای پیگیری قضائی، اقدام به شکایت در مرجع قضائی می‌کند، اما چند روز پس از این اقدام، جسد وی در یکی از بیابان‌های حاجی‌آباد کشف می‌شود.

آمریکا ۲۲ فرد و دو نهاد روسی دیگر را هم تحریم کرد
وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که تحریم های جدید ۲۲ فرد و دو نهاد را به علت نقش آنها در جنگ علیه اوکراین مورد هدف قرار داده است. به گفته وزارت خزانه داری آمریکا، این تحریم‌ها با هماهنگی وزارت بازرگانی، وزارت خارجه، محدویت های جدید صادراتی را بر روسیه اعمال می‌کند و صنایع دفاعی و فناوری پیشرفته روسیه را مورد هدف قرار می‌ دهد.

ایران: بیانیه غرب مسیر رسیدن به نقطه پایان در مذاکرات وین را تضعیف می‌کند
سید مهدی حسینی متین کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن در حساب توئیتری خود نوشت: ایالات متحده، انگلیس، آلمان و فرانسه با وجود تداوم اقدامات تروریستی و تحریم‌های واشنگتن و تل‌آویو علیه ایران، بیانیه شرم آوری را علیه تدابیر جبرانی ایران در برجام ارائه کردند. وی تصریح کرد که اقدامات ریاکارانه غرب، با دورنمای دست‌یابی به توافقی که با حسن نیت مذاکره شد در تضاد است و مسیر رسیدن به نقطه پایان در گفت‌وگوها را تضعیف می‌کند.

مجری تخریب متروپل آبادان: ریزش مجدد برج، با برنامه قبلی بود
جاودان پور مدیرعامل شرکت اروندان گفت: عملیات تخریب متروپل آغاز شده و ریزش دیروز بخشی از این سازه با برنامه قبلی بود و در روزهای آینده احتمال برخاستن صدای مهیب و گرد و خاک نیز وجود دارد و جای نگرانی برای مردم نیست.

یک نماینده: مجلس باید در موضوع مهسا امینی، جنایت احتمالی را پیگیری کند
جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی نوشت: موضوع مهسا امینی و حادثه رخ داده را باید مجلس به دقت مورد بررسی و هر گونه تخلف، قصور یا جنایت احتمالی را با قطعیت پیگیری نماید. او ادامه داد: اگر حقوق مردم از سوی نمایندگان ملت مورد حمایت قرار نگیرد چه کسی باید پیگیر این حادثه تلخ باشد؟ امنیت جانی مردم مقدم بر هر ارشادی است.

حذف کشتی گیری که به اسرائیل خورده بود، به خاطر اضافه وزن
امیر محمد یزدانی آزادکار وزن ۷۰ کیلوگرم ایران با شرکت در وزن کشی با ۳۰۰ گرم اضافه وزن، از  مسابقات جهانی کنار رفت. امیرمحمد یزدانی سال گذشته در وزن 65 کیلوگرم به مدال نقره جهان دست پیدا کرده بود. او دیروز با قرعه اسرائیل رو به رو شده بود.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار