دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۵
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:
۲۰ کتاب صوتی در هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران اعلام کرد: به مناسبت سالگرد دفاع مقدس، از ۳۰ عنوان کتاب و ۲۰ کتاب صوتی در زمینه جبهه و جنگ رونمایی می‌شود.
به گزارش آوای خزر، سردار عبدالله ملکی روز یکشنبه در نشست خبری که به مناسبت بزرگداشت چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس برگزار شد، با بیان اینکه طبق اعلام دولت عراق، بیش از ۲۱ میلیون زائر در مراسم اربعین امسال حضور داشتند و ۱۲ هزار موکب به زائرین اربعین حسینی خدمت‌رسانی کردند، این شور و حماسه را همایش "بصیرتی" عنوان کرد که در دل مردم ریشه دارد و عشق به اهل بیت (ع) و عمق دینداری به آن‌ها در این رویداد بزرگ، بروز یافته است.

او به نقش تبیین‌گری رسانه‌ها اشاره و اظهار داشت: باید دفاع عاشورایی ملت قهرمان ایران اسلامی توسط خبرنگاران به جوانان و نسل آینده منتقل شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با یادآوری اینکه هشت سال دفاع مقدس با پشتیبانی مردم به پیروزی رسیده است و امروز نیز مردم در مقابل مشکلات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و... با استقامت و سربلند ایستاده‌اند، هفته دفاع مقدس را یک یادآوری توصیف کرد که حماسه‌های بی‌بدیل ملت ایران در این ایام در قالب برنامه‌های مختلف به نمایش درمی‌آید.

سردار ملکی با اعلام تشکیل ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان که ذیل آن ۱۴ کمیته فعالیت دارند، افزود: این برنامه‌ها با شعار «ما مقاوم هستیم»  در سطح استان برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: ۳۵ عنوان برنامه کلی با بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ فعالیت فرهنگی، ورزشی، بصیرتی و ... از ۲۹ شهریور تا هفتم مهرماه در سراسر مازندران برگزار می‌شود.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس در بخش پایانی سخنان خود به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخت و ازجمله آن‌ها به رزمایش سراسری سپاس و میثاق با ولایت جهت دیدار با ۱۰ هزار و ۴۰۰ خانواده شهید، آیین تجلیل و تکریم از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس در سراسر کشور با حضور مقام معظم رهبری و ۶۰ هزار پیشکسوت مازندرانی، رونمایی از ۳۰ عنوان کتاب مکتوب و ۲۰ کتاب صوتی دفاع مقدس اشاره کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ادامه داد: رژه نیرو‌های مسلح، عطرافشانی مزار شهدا، حضور نیرو‌های مسلح در نماز جمعه سراسر استان با سخنرانی یکی از پیشکسوتان دفاع مقدس قبل از خطبه، و دیدار فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس با نماینده، ولی فقیه در مازندران از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در مازندران هستند.

سردار ملکی بیان کرد: نواختن زنگ ایثار و مقاومت، نمایشگاه «ما مقاوم هستیم»، عصری با خاطرات بانوان رزمنده و جهادگر دفاع مقدس، اجتماع یک‌هزار نفری «سلام فرمانده» و پخش  ویژه برنامه تلویزیونی «عطر عاشقی» از برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس در مازندران است.

یادآور می‌شود؛ ۳۱ شهریور سالگرد دفاع جمهوری اسلامی ایران در برابر حملات همه‌جانبه دولت عراق است؛ نبردی که هیچ کدام از طرف مقابل فکر نمی‌کردند، این جنگ نابرابر تا هشت سال طول بکشد!  

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار