دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰
محدود شدن جریان خون به پا‌ها گاهی اوقات می‌تواند منجر به وضعیتی به نام ایسکمی اندام بحرانی (CLI) شود. سرویس سلامتی ملی انگلیس توضیح می‌دهد که ایسکمی اندام بحرانی یک عارضه بسیار جدی است که می‌تواند درمان چالش برانگیز داشته باشد.

اگرچه درد پا هنگام استراحت ممکن است زنگ خطر را به صدا درآورد، اما کلسترول بالا اغلب با علائم زیادی ظاهر نمی‌شود.

کلسترول بالا اغلب علائم هشدار دهنده زیادی را نشان نمی‌دهد، اما ممکن است یک علامت در پا آن هم هنگام استراحت ظاهر شود.

کلسترول بالا را اغلب «قاتل خاموش» می‌نامند، زیرا بی‌سر و صدا خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می‌دهد. با این حال، زمانی که ماده چرب در شریان‌ها تجمع می‌یابد، ممکن است برخی علائم ظاهر شوند. یکی از نشانه‌های این فرایند می‌تواند هنگام استراحت فرد نمایان شود.

عدم درمان کلسترول بالا می‌تواند باعث ایجاد پلاک داخل رگ‌های بدن شود. پورتال سلامت سنت لوک توضیح می‌دهد: پلاک یک ماده مومی شکل است که از کلسترول و چیز‌های دیگر تشکیل شده است. هنگامی که فردی بیش از حد پلاک داشته باشد، شریان‌ها می‌توانند باریک شوند و جریان خون را محدود کنند. هنگامی که شریان‌ها به این وضع می‌رسند، پا‌های فرد می‌تواند قسمت بعدی بدن باشد که تحت تأثیر قرار می‌گیرد و می‌تواند علامت هشدار را ایجاد کند.

محدود شدن جریان خون به پا‌ها گاهی اوقات می‌تواند منجر به وضعیتی به نام ایسکمی اندام بحرانی (CLI) شود. سرویس سلامتی ملی انگلیس توضیح می‌دهد که ایسکمی اندام بحرانی یک عارضه بسیار جدی است که می‌تواند درمان چالش برانگیز داشته باشد.

یکی از نشانه‌هایی که می‌تواند این بیماری را آشکار کند، درد و سوزش شدید در پاهاست. این علامت گویا در زمان استراحت مشخص می‌شود. جدا از درد هنگام استراحت، این بیماری می‌تواند علائم دیگری را در همان ناحیه ایجاد کند.

لیست کامل علائم هشدار دهنده ایسکمی اندام بحرانی عبارتند از: پوست فرد رنگ پریده، براق، صاف و خشک می‌شود، عدم درمان زخم‌ها (زخم‌های باز) روی پاها، از دست دادن توده عضلانی در پاها، سرد و بی‌حس شدن پوست انگشتان پا یا اندام تحتانی، قرمز، سیاه و متورم شدن و تولید چرک بدبو که باعث درد شدید در پا می‌شود.

این بیماری نیاز به درمان فوری دارد، زیرا ممکن است در موارد معدودی به قطع عضو زیر زانو منجر شود.

اگرچه درد پا هنگام استراحت ممکن است زنگ خطر را به صدا درآورد، اما کلسترول بالا اغلب با علائم زیادی ظاهر نمی‌شود. به همین دلیل است که پزشکان توضیح می‌دهند مطمئن‌ترین راه برای بررسی سطح کلسترول بدن آزمایش خون است.

پزشک با انجام آزمایش خون می‌تواند میزان ماده چربی در گردش خون را نشان می‌دهد. خبر خوب این است که پس از تایید وضعیت، کار‌های زیادی برای درمان وجود دارد.

رژیم غذایی سالم کلید جلوگیری از هر بیماری علی الخصوص کلسترول بالا است. یک رژیم غذایی کاهش دهنده کلسترول بر کاهش مصرف چربی‌های اشباع شده تمرکز دارد. سایر تغییرات سبک زندگی مانند ورزش، ترک سیگار و نوشیدن کمتر الکل نیز مفید هستند.

انتهای پیام/1005

برچسب ها: کلسترول بالا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها