دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۱
فرمانده سپاه کربلا مازندران:
ابعاد دفاع مقدس باید در طول سال تبیین شود
فرمانده سپاه کربلا معتقد است که برنامه‌های تبیینی با موضوع ابعاد مختلف هشت سال دفاع مقدس باید در طول سال برگزار شود.
به گزارش آوای خزر، سردار سیاوش مسلمی صبح امروز دوشنبه ۲۸ شهریورماه در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس برگزار شد، این حماسه بزرگ رزمندگان را گنجینه بی‌نهایت معارف دانست که باید به‌درستی روایت و به نسل آینده منتقل شود.

او از سوی دیگر، دفاع مقدس را کارخانه انسان‌سازی توصیف کرد که هر فردی با هر گرایشی در این میدان وارد شد، سرشار از معرفت حسینی شد.

فرمانده سپاه کربلا با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و اعلام روزشمار این رویداد فرهنگی و حماسی که با ایام رحلت پیامبر اکرم صلوات الله و سلام علیه و همچنین شهادت امام حسن و امام رضا علی‌ها السلام متقارن شده است؛ معتقد است که برنامه‌های تبیینی در حوزه نبرد حق علیه باطل و اینکه جمهوری اسلامی ایران به‌تن‌هایی هشت سال در برابر دنیای کفر و استبداد ایستاد، باید در طول سال تداوم داشته باشد.

سردار مسلمی با اشاره به اهمیت وحدت ملی برای حفظ ارزش‌ها، اقتدار و عزت کشورمان، عنوان کرد: دشمن تلاش دارد به هر نحوی همبستگی موجود را کمرنگ کند.

برگزاری رزمایش سراسری میثاق با یاوران ولایت در ۲۹ شهریورماه، صبحگاه مشترک و رژه خودرویی، دیدار با نماینده، ولی فقیه، عطرافشانی گلزار شهدا، نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، تجلیل از ۶۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس، رژه نیرو‌های مسلح، مسابقات ورزشی، برپایی میز خدمت، پیاده‌روی خانوادگی، ویزیت رایگان در مناطق محروم، یادواره‌های شهدا، تجلیل از نخبگان علمی، و بازسازی عملیات والفجر ۸، بخشی از برنامه‌هایی است که به گفته فرمانده سپاه کربلا در هفته دفاع مقدس در مازندران اجرا می‌شود.
 
ابعاد دفاع مقدس باید در طول سال تبیین شود
سردار مسلمی ادامه داد: افتتاح ۱۰۰ کارگاه مشاغل خرد و صندوق‌های قرض الحسنه به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان، توزیع ۱۰۰ هزار بسته معیشتی، توزیع ۳ هزار بسته لوازم‌التحریر و ۱۰۰ وسیله کمک آموزشی، و توزیع ۱۰۰ سری جهیزیه، از دیگر برنامه‌هایی است که در هفته دفاع مقدس اجرا می‌شود.

او همچنین از بهره‌برداری ۲۲۷ پروژه عمرانی در استان خبر داد که ارزش آن‌ها ۱۱۹میلیارد تومان است.

فرمانده سپاه کربلا از اعزام هزار گروه جهادی به مناطق محروم خبرداد که طی هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود و اقدامات آن‌ها نیز در حوزه عمرانی، بصیرتی و فرهنگی است.

۳۱ شهریورماه آغاز هفته دفاع مقدس است، این نبرد که رژیم بعث عراق آغازگر آن بود در سال ۱۳۵۹ آغاز شد و طی قطعنامه ۵۹۸ در ۲۹ تیرماه ۱۳۶۶ به پایان رسید. این نبرد در ایران به دفاع مقدس، در عراق به نام قادسیه صدام و در منابع عربی و غربی به جنگ اول خلیج مشهور است. این جنگ متعارف، دومین جنگ طولانی قرن بیستم پس از نبرد ویتنام نام دارد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها