دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۹۸۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۶
بهار تعلیم و تربیت آمد
آغاز سال تحصیلی جدید در هنرستان عمادی ساری/مسوولان از
بهار تعلیم و تربیت از راه رسید. مدارس با شور و هیاهوی دانش‌آموزان جان گرفت. هنرستان دخترانه مرحوم عمادی ساری نیز سال تحصیلی جدید را با امیدآفرینی و حب وطن، آغاز کرد.
به گزارش آوای خزر، در نخستین روز از سال تحصیلی جدید همزمان با سراسر کشور، زنگ مهر، ایثار و مقاومت در مدارس مازندران به صدا درآمد. هنرستان هیات امنایی کار و دانش سید صادق عمادی به مدیریت خانم فلاح‌نژاد نیز یکی از مدارسی است که امروز با برگزاری ویژه‌برنامه آغاز بهار تعلیم و تربیت، دانش‌آموزانش را به کلاس درس فرستاد.

در این مراسم که با اجرای سرود، نیایش، بیان خلاصه‌ای از زندگینامه یکی از شهدا، برپایی نمایشگاه دستاورد‌های هنرجویان، افتتاح سرای اندیشه مرحوم "هدیه الهقلی پور" و چند سخنرانی همراه بود، جمعی از خانواده‌های دانش‌آموزان حضور داشتند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران یکی از میهمانان این مراسم بود. او در سخنانی با اشاره به امنیت حاکم بر کشور که حاصل خون شهداست، عنوان کرد: "در هشت سال جنگ تحمیلی، ۱۱۸ هزار شهید تقدیم انقلاب شد تا قرآن، ناموس و امنیت کشور حفظ شود.

سردار عبدالله ملکی تاکید دارد که طبیعتاً اگر امنیت نباشد نه آموزشی وجود دارد و نه فرهنگ، اقتصاد و حتی زندگی عادی.
 
این رزمنده و ایثارگر، خطاب به دختران دانش‌آموز گفت: دختران من! از بین شهدای دفاع مقدس، ۳۶ هزار نفر دانش‌آموز بودند که در بین آن‌ها رزمنده‌های ۱۳ و یازده ساله داشتیم، آن‌ها جنگیدند تا ما امنیت داشته باشیم.
 
آغاز سال تحصیلی جدید در هنرستان عمادی ساری/مسوولان از

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور، تصریح کرد: شاید بخشی از این مسئله به دلیل فشار اقتصادی یا بمباران فضای مجازی باشد که در روح و روان تاثیر می‌گذارد، اما واقعیت این است که دشمن با رمز "مهسا" وارد میدان شد و دیدیم که گروهک‌هایی، چون "کومله" که به زباله‌دان تاریخ فرستاده شده بودند؛ در این اغتشاشات سر برآوردند.

او ادامه داد: این حزب در کردستان جنایت‌های زیادی مرتکب شد. در کردستان ۲۴ هزار شهید دادیم تا این منطقه از خاک وطن جدا نشود، "کومله"‌ها در آن زمان هیچ غلطی نتوانستند بکنند و اکنون نیز هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

"شهدای ما سر دادند تا روسری بر سر شما باشد"

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران خطاب به دختران دانش‌آموز با بیان اینکه "شهدای ما سر دادند تا روسری بر سر شما باشد"، اظهار داشت: جوانی که نداند گذشته او چیست، دشمن او را پوچ می‌کند. دشمنی، چون آمریکا که "داعش" زاییده اوست هرگز از دشمنی با اسلام و ایران دست برنمی‌دارد.

سردار ملکی بار دیگر خطاب به دختران دانش‌آموز - که آن‌ها را سرمایه‌های اجتماعی توصیف کرد - گفت: نبرد حق و باطل همیشه بوده و خواهد بود، اما ما با عاشورا انقلاب خود را حفظ می‌کنیم و دیدیم که امسال ۲۱ میلیون زائر از ۸۰ کشور به پیاده‌روی اربعین رفتند. این حماسه، مانور است و پیام بزرگی دارد.

او در پایان سخنان خود، به دانش‌آموزان توصیه کرد که خوب درس بخوانند. مقاوم و صبور، عفیف و نجیب، و حافظ خون شهدا باشند.
 
آغاز سال تحصیلی جدید در هنرستان عمادی ساری/مسوولان از
هنرستان مرحوم عمادی؛ یک مدرسه پیشرو در آموزش و تربیت است

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو ساری نیز در سخنانی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به فرهنگیان و دانش‌آموزان، اظهار امیدواری کرد که سالی پر از امید و موفقیت در انتظار آن‌ها باشد.

زین‌العابدین نوکنده با عنایت به اینکه انسان "تک ساحتی" نمی‌تواند زندگی موفقی داشته باشد و این موضوع نفی شده است، افزود: هدف بزرگ تعلیم و تربیت، تربیت افرادی چند ساحتی در مسیر خصلت‌های انسان کامل و سیر در حیات طیبه است.

او در بخش دوم سخنان خود، از تلاش مدیریت و همکاران هنرستان سید صادق عمادی در اجرای موفق پروژه مهر، برنامه‌ریزی مناسب در هنرآموزی دانش‌آموزان، انجام صحیح طرح مدرسه‌محوری، و توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش قدردانی کرد.  

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو ساری با بیان اینکه دبیرستان مرحوم عمادی از نظر آماری یک مدرسه پیشرو در امر آموزش و تربیت است، اعلام کرد: این مدرسه ۳۵۴ هنرجو در پنج رشته دارد که تصویرسازی دیجیتالی و طراحی لباس از رشته‌های خوب و با بازار کار مناسب است.

نوکنده در افتتاح سرای اندیشه "مرحومه هدیه الهقلی پور" که در هنرستان عمادی تاسیس شده است نیز یکی از ویژگی‌های بسیاری از رشته‌های کار و دانش به ویژه برای دختران را کاربردی بودن آن‌ها در محیط خانواده و زندگی و همچنین عرضه محصولات و هنر‌های دستی به بازار عنوان کرد.

او تقارن بهار تعلیم و تربیت را با سومین روز از هفته دفاع مقدس، یک تقارن تاریخی مهم عنوان کرد که هر ساله بهار علم و دانش با بهار مقاومت و ایثار به هم پیوند می‌خورند و باید برای دانش‌آموزان از درس مقاومت هم سخن گفت.
 
آغاز سال تحصیلی جدید در هنرستان عمادی ساری/مسوولان از
"امیدآفرینی" دستور کار آموزش و پرورش است

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران نیز در مراسم آغاز سال تحصیلی در هنرستان خیرساز مرحوم عمادی ساری با بیان اینکه دستور کار نظام تعلیم و تربیت، امید آفرینی است، تاکید کرد که باید یک روحیه و شور جدیدی را در مدارس حاکم کنیم.

حسن تقی‌پور، رویداد‌های پیرامونی را در آن اندازه مهم ندانست که بخواهد سبب ناامیدی دانش‌آموزان از آینده تحصلی و شغلی آن‌ها شود و خطاب به دختران حاضر در مراسم گفت که خوب درس بخوانند و نتیجه تلاش‌های خود را قطعا خواهند دید.

او از خانواده‌ها خواست که به هیچ عنوان مسائل بیرونی را در خانه عنوان نکنند و بدانند اتفاقی نیفتاده و نخواهد افتاد و آن‌هایی که به هر دلیل و بهانه‌ای جسارت‌هایی را انجام داده‌اند، سزای آن را نیز خواهند دید.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه خودباوری رمز موفقیت است از اولیا و مربیان خواست تا در این مهم به دانش‌آموزان کمک کنند تا توانمندی‌ها و استعداد‌های خود را شکوفا سازند.

تقی‌پور در پایان سخنان خود از هنرجویان خواست تا امید و حب به وطن را فراموش نکنند و بدانند همه افراد جامعه در تحقق آرمان‌ها و اهداف آن که رسیدن به رفاه اقتصادی و اجتماعی و زندگی در بستر فرهنگ و امنیتِ متعالی است، مسوولیت داریم.
 
آغاز سال تحصیلی جدید در هنرستان عمادی ساری/مسوولان از

به گزارش آوای خزر، پایان بخش مراسم آغاز سال تحصیلی در مدرسه مرحوم سید صادق عمادی ساری، به صدا در آمدن زنگ مهر مقاومت و حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس بود.

مسوولان حاضر در مراسم نیز در افتتاح سرای اندیشه "مرحومه هدیه الهقلی پور" حضور داشتند. سرای اندیشه با هزینه خانواده این دانش‌آموز تاسیس شده است. در پایان نیز بازدیدی از نمایشگاه دستاورد‌های هنرجویان به عمل آمد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد
مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
0
0
عالی بود ممنون از همکارانی که خالصانه در برپایی این مراسم حضور داشتند
محبوبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
0
0
خبر خوبی بود
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها