دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۹۹۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
در گفتگو با رییس بسیج رسانه مازندران اعلام شد
رسانه‌ها درباره اعتراضات و اغتشاشات اخیر روشنگری کنند
رئیس بسیج رسانه مازندران از رسانه‌ها خواست؛ به روشنگری درباره جزئیات اغتشاشات و اعتراضات اخیر در کشور بپردازند تا به افکار عمومی درباره سوالاتی که در ذهن دارند پاسخ داده شود.

آوای خزر - سعید منصوری: «عبدالمهدی (فرهاد) حق‌شناس» در گفتگو با خبرنگار آوای خزر درباره تشکیل قرارگاه رسانه همزمان با آغاز جریان اغتشاشات اخیر و گزارش این قرارگاه از فعالیت خبرنگاران مازندران، گفت: با تشکیل قرارگاه رسانه‌ای در استان به رصد عناوین و محتوای مطالب ارسالی خبرنگاران پرداختیم که خوشبختانه رسانه‌های استان در تمام گروه‌ها جو خیلی آرامی داشتند و کمتر به مسیر منفی اغتشاشات پرداختند.

او با بیان اینکه رسانه‌های مازندران در جهت تنویر افکار عمومی پای کار آمدند، اما ورود جدی‌تری باید صورت می‌گرفت؛ تصریح کرد: همه ما به این مهم عنایت داریم که صف معترضان و اغتشاشگران باید جدا شود و این نیست که هر بار عده‌ای موضوعی را دستاویز و بهانه قرار بدهند و به نظام ضربه بزنند.

مسوول بسیج رسانه مازندران ادامه داد: همانطور که تمام رسانه‌های دشمن به سمت جمهوری اسلامی هجمه وارد کردند نیاز بود که رسانه‌های داخلی پای کار بیایند و در مقابل آن‌ها پاسخ بدهند؛ ضرورت داشت که این حضور رسانه‌ای پررنگ‌تر می‌بود.

حق‌شناس با اشاره این جمله شهید همت که "هر موقع در مناطق جنگی راه را گم کردید نگاه کنید آتش دشمن کدام سمت را می‌کوبد همان جبهه خودی است"، تصریح کرد: کسانی که با نظام دشمنی دارند حتماً سوژه‌یابی می‌کنند و به آن می‌پردازند. در این شرایط باید آگاهانه برخورد شود و آفندی عمل کرد.

او اعلام کرد: در بررسی‌هایی که توسط قرارگاه رسانه‌ای مازندران در پی اغتشاشات ناشی از مرگ مهسا امینی در کشور رخ داد، کمتر با رسانه‌های معاند و همسو با بیگانه در استان روبرو بودیم و در غربالگری و رصد از رسانه‌ها به کمک اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، به کمتر از ۱۰ رسانه تذکر داده شد که غیر از چند رسانه، بقیه مسیر اصلاح را در پیش گرفتند.

رئیس بسیج رسانه مازندران با تاکید بر برخورد قانونی با رسانه‌هایی که به تذکرات توجه نکردند و در واقع در زمین دشمنان اسلام و نظام قدم می‌گیرند و قلم می‌زنند، افزود: این‌گونه نیست که هر از گاهی اگر کسانی برخلاف قوانین جمهوری اسلامی عمل کردند، ما (رسانه‌ها) در کنار آن‌ها قرار بگیریم، بلکه می‌دانیم در جامعه‌ای که زندگی می‌کنیم باید تابع قوانین آن باشیم و مطالبات خود را در مدار قانون بیان کنیم.

این مسوول از رسانه‌ها خواست که فعالیت‌های خبری خود را در مسیر "امر به معروف و نهی از منکر" سوق دهند و انتظار این است که رسانه‌ها در مقاطع بحرانی منفعل نباشند و بیشتر به تبیین مسائل روز بپردازند.

حق‌شناس همچنین از رسانه‌ها خواست تا با دستگیرشدگان و آسیب‌دیدگان حوادث اخیر مصاحبه‌ای داشته باشند و به روشنگری جزئیات اغتشاشات و اعتراضات بپردازند تا به افکار عمومی درباره سوالاتی که در ذهن دارند پاسخ داده شود.

او ادامه داد: در حوادث اخیر، عده‌ای به جای پرداختن به واقعیت‌ها، موج‌سواری کردند و دست به انتشار مطالبی زدند که در شأن نظام نبود، از سوی دیگر افرادی نیز از صف اعتراضات وارد صف اغتشاشگران شده و در تخریب اموال عمومی و اموال خصوصی مردم و حتی آسیب به شهروندان و نیرو‌های انتظامی شریک شدند.

رئیس بسیج رسانه مازندران در پایان گفتگو با بیان اینکه مطالبه مردم از حکومت یک امر طبیعی است، اما سبک و سیاق مطالبه‌گری آنگونه که اتفاق افتاد نباید باشد، بار دیگر از رسانه‌ها خواست که بیشتر به اصل وقایع بپردازند و قدم‌ها و قلم‌هایشان در مسیر روشنگری باشد.

انتهای پیام/۱۰۰۰/سعید منصوری

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار