دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
استاندار مازندران در مراسم ۷ مهر ساری:
آتش‌نشانان خلاقانه آب به آتش زدند
آتش‌نشانی از آن شغل‌هایی است که هم عشق و شجاعت می‌خواهد و هم ابتکار عمل. مانند خلاقیتی که از نظر استاندار مازندران، آتش‌نشانان استان به ویژه شهر ساری در مهار آتش‌سوزی جنگل کیاسر داشتند.
به گزارش آوای خزر، هفتم مهرماه مراسم گرامیداشت روز آتش‌نشان در مرکز مازندران با حضور استاندار و هیات همراه، فرماندار، همچنین با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی، آتش‌نشانان و جمعی از خانواده‌های آن‌ها در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ساری برگزار شد.

صحبت‌های دو مأمور آتش‌نشانی شنیدنی بود؛ آن‌ها از سختی کار و حقوق ناکافی گفتند و از اینکه بعضا شغل دوم مانند "مسافرکشی" دارند.

آن‌ها به کامل نبودن تجهیزات آتش‌نشانی هم اشاره کردند و اینکه اگر ابزارآلات و امکانات بیشتر و بهتر باشد حتما خدمات به شهروندان با کیفیت بهتری ارائه می‌شود.

آتش‌نشانان این را هم گفتند که عاشق کارشان هستند و با اخلاص فعالیت می‌کنند؛ و خواستند تا نگاه ویژه‌تری به سمت آن‌ها باشد.
 
شهرداری ساری در اجرای طرح هدایت آبهای سطحی نیازمند مساعدت است

رئیس شورای اسلامی شهر ساری با خیر مقدم به حضار، روز ملی آتش‌نشان را به همکاران خود در آتش‌نشانی مرکز استان تبریک گفت و از زحمات آن‌ها قدردانی کرد. او البته در بین خلأ‌ها و کمبود‌هایی که شهر ساری دارد؛ از نداشتن نردبان‌های بلندمرتبه برای واحد‌های آتش‌نشانی به عنوان یکی از مشکلات یاد کرد.

پرویز شعبانی در بخش دیگری از سخنان خود، به طرح‌های عمرانی مانند پل تا پل و هدایت آب‌های سطحی در ساری اشاره کرد که شهرداری به‌تنهایی از عهده اجرای آن برنمی‌آید. او از استاندار مازندران خواست تا در این زمینه شهرداری مرکز استان را مساعدت کند.
 
آتش‌نشانان خلاقانه آب به آتش زدند
 
مرکز مازندران ۱۹۸ آتش‌نشان دارد

شهردار جوان مرکز استان نیز از گسترش شهرنشینی و افزایش زندگی ماشینی گفت و از این منظر به نقش آتش‌نشانان در زمان وقوع حوادث طبیعی و غیرطبیعی گریزی زد که در جهت مقابله و کنترل این حوادث با تمام توان وارد صحنه می‌شوند.

جواد طالبی از طبیعت و اقلیم مازندران و از نعمت‌های خدادادی آن - که مقصد سفر بسیاری از گردشگران است - و از پهنه‌بندی و گستردگی ساری که از شرق تا غرب، از جنگل تا دریا، از رودخانه تا آببندان، از بلندمرتبه‌سازی‌ها تا بافت‌های کهن و فرسوده و از سکونتگاه‌های رسمی و غیررسمی گفت که در زمان وقوع بلایای طبیعی، نقش سازمان‌ها و مجموعه‌های خدمات‌رسان پررنگ‌تر می‌شود.

او با اعلام اینکه در مرکز مازندران ۶ ایستگاه آتش‌نشانی با ۱۹۸ نیروی کارآزموده و ۲۴ خودروی امدادی فعالیت دارند، از همکاری سازمان آتش‌نشانی ساری با شهر‌های همجوار و گاهاً به‌عنوان استان معین، با استان البرز و تهران گفت.

شهردار ساری با بیان اینکه نگهداشت و نوسازی تجهیزات از ضروریات است، اشاره‌ای به بخش نوسازی داشت که در همین یکسال گذشته، نردبان ۳۲ متری، و چند دستگاه خودروی فوماتیک و خودروی اطفای حریق به ناوگان آتش‌نشانی بازگشت.

۴ دستگاه موتورسیکلت آتش‌نشان به ناوگان آتش‌نشانی ساری اضافه شد  

طالبی ادامه داد: در برخی عملیات‌ها نیاز به سرعت عمل بالا برای کنترل و مهار آتش داریم که از این منظر به پیشنهاد یکی از ماموران آتش‌نشانی، ۴ دستگاه موتورسیکلت امداد و نجات را به تجهیزات آتش‌نشانی ساری اضافه کردیم.

او از نگاه ویژه استاندار مازندران و فرماندار مرکز استان به پروژه بزرگ زباله‌سوز ساری گفت که با پیگیری‌های آنها، در دهه مبارکه فجر امسال شاهد بهره‌برداری اولیه از این پروژه مهم خواهیم بود.

شهردار ساری همچنین از پیگیری استاندار مازندران در رابطه با بدهی چند صد میلیارد تومانی شهرداری به سازمان تامین اجتماعی و دستورات ویژه در این خصوص، قدردانی کرد و گفت: استاندار مازندران همواره در شرایط بحرانی از رامسر زیبا تا گلوگاه غیور، در صحنه است و این حضور در بین مردم و پیگیری مشکلات، یاد شهید باکری را زنده می‌کند.
 
آتش‌نشانان خلاقانه آب به آتش زدند
آتش‌نشانان در مهار آتش‌سوزی جنگل کیاسر خلاقانه عمل کردند

استاندار مازندران به عنوان میهمان اصلی مراسم گرامیداشت روز ملی آتش‌نشان و خدمات ایمنی از آتش‌نشانان به عنوان یکی از محبوب‌ترین نیرو‌های خدماتی در نزد مردم یاد کرد که قابل احترام هستند و مردم نیز قدر زحماتشان را می‌دانند.

سید محمود حسینی‌پور از تلاش شبانه‌روزی آتش‌نشانان مازندران قدردانی کرد و آن‌ها را آبرو، اعتبار و ارزش شهرداری‌ها دانست که گر چه به دلیل حقوق ناکافی نارضایتی‌هایی وجود دارد، اما آن‌ها با تمام وجود به کارشان عشق می‌ورزند و برای ارائه خدمات بهتر می‌کوشند.

او به نقل از مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران، اشاره‌ای به تلاش‌ها، ابتکارات، خلاقیت‌ها، توجه به محیط زیست و حضور در عمق حادثه در جریان آتش‌سوزی در جنگل‌های کیاسر ساری توسط آتش‌نشانان استان به ویژه ساری گفت و انگیزه آن‌ها برای مهار آتش و کاهش آسیب به طبیعت را ستود.
 
رئیس شورای تامین مازندران تصریح کرد: این نخستین‌بار بود که در مدیریت بحران با چنین ابتکار عمل‌هایی مواجه شدیم که آتش‌نشانان ما برای حفظ اکوسیستم و جان انسان‌ها تلاش کردند و مسیر طولانی جنگل را تا عمق آتش پیمودند تا برای مهار آتش، خدمات بدهند.

استاندار مازندران با اشاره به درخواست آتش‌نشانان، رئیس شورای شهر و شهردار ساری برای تامین نردبان بلندمرتبه، خبر خوشی به همراه داشت و آن اینکه با پیگیری معاون عمرانی استان، به‌زودی یک دستگاه نردبان ۵۴ متری وارد استان خواهد شد.

حسینی‌پور اعلام کرد: به دنبال آن هستیم که سه دستگاه خودروی اطفای حریق را برای کنترل و مهار حوادث آتش‌سوزی در مناطق غربی، مرکزی و شرقی استان تامین و مستقر کنیم.

او البته با اشاره به گستردگی و طول جغرافیایی مازندران و از جهتی به دلیل آنکه مقصد گردشگری است، بر ضرورت تامین تجهیزات لازم جهت مقابله با حوادث طبیعی و غیرطبیعی تاکید کرد و گفت: مازندران با این گستردگی حتما باید به ابزار و ادوات لازم برای مدیریت در شرایط بحرانی و حوادث غیرمترقبه، تجهیز شود.   

استاندار مازندران گریزی هم به صحبت‌های آتش‌نشانان در حوزه معیشتی داشت و از نظر او اوضاع وخیم‌تر از این حرف‌هاست و در همین رابطه به دو جلسه دیدار شهردار مرکز استان با خود اشاره کرد که باید راهکاری برای افزایش حقوق این قشر زحمتکش اندیشیده شود.

آتش‌نشان نباید شغل دوم داشته باشد

حسینی‌پور با تاکید بر اینکه آتش‌نشانان برای کیفیت کارشان نیاز به آرامش در محیط کار دارند، افزود: "همکار ما در آتش‌نشانی نباید شغل دوم داشته باشد، نباید حقوق معوق در سازمان داشته باشد".

او البته به نقل از شهردار ساری اعلام کرد که حقوق شهریورماه آتش‌نشانان باقی مانده است و این قول را نیز از طرف شهردار به آن‌ها داد که یک میلیون تومان به عنوان عیدی روز آتش‌نشان همراه با حقوق شهریورماه دریافت می‌کنند.

نماینده عالی دولت در مازندران در پایان سخنان خود با اشاره به کار پراسترس، سخت و طاقت‌فرسای آتش‌نشانی، از صبر و بزرگی خانواده‌های آتش‌نشانان استان قدردانی کرد.

به گزارش آوای خزر، در این مراسم استاندار مازندران از تجهیزات آتش‌نشانی مرکز استان بازدید و در جریان فعالیت‌های آتش‌نشانان قرار گرفت. همچنین با حضور استاندار، معاون عمرانی استاندار، فرماندار، شهردار، و رییس شورای شهر ساری، اهدای گل و لوح سپاس و اعطای درجه به آتش‌نشانان انجام شد.
 
از بین ۹۰ ایستگاه آتش‌نشانی و نزدیک به یک‌هزار و پانصد آتش‌نشان در استان مازندران، ۶ پایگاه آتش‌نشانی با ۱۹۸ آتش‌نشان در ساری فعالیت دارند.
 
برای دیدن تصاویر در اندازه اصلی، روی علامت دانلود در پایین سمت چپ کلیک کنید
 


انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار