دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۰
​برخی از مواد مخدر اثرات ترسناک، عجیب و منزجر کننده‌ دارند. در ادامه به ۱۰ مورد از وحشتناک ترین و محبوب ترین مواد مخدر در دنیا اشاره می‌کنیم.

برخی از مواد مخدر اثرات ترسناک، عجیب و منزجر کننده‌ دارند. در ادامه به ۱۰ مورد از وحشتناک ترین و محبوب ترین مواد مخدر در دنیا اشاره می‌کنیم.

 

 

 
 

مواد مخدر موجود، تنوع باورنکردنی دارند. برخی از آن‌ها بسیار خطرناک هستند و اثرات ترسناک و عجیبی دارند؛ از تغییر شکل پوست گرفته تا هیپنوتیزم و ارتکاب جرم. در ادامه این مطلب به بررسی ۱۰ مورد از وحشتناک ترین و محبوب ترین مواد مخدر در دنیا می‌پردازیم.

۱۰ مورد از وحشتناک ترین و محبوب ترین مواد مخدر در دنیا

ماده مخدر کروکودیل

یکی از وحشتناک ترین مواد مخدر ، ماده‌ای به نام کروکودیل (دزومورفین) است که اثرات بسیار ترسناکی دارد. در سال ۱۹۳۲ میلادی، ماده مخدر کروکودیل در روسیه به عنوان یک جایگزین آزمایشی مورفین تولید شد؛ اما به دلیل اعتیادآور بودن به سرعت تولید آن متوقف شد.

 

 

محبوب‌ترین مواد مخدرهای در دنیا با اثرات ترسناک

این دارو در سال ۲۰۰۲ به عنوان یک ماده مخدر تفریحی از سیبری به سراسر روسیه گسترش یافت. ماده کروکودیل بسیار قوی و ارزان بود. افراد می‌توانستند آن را با قیمت کمتر از هروئین در آشپزخانه از طریق ترکیب کدئین با بنزین، روغن، تینر رنگ یا الکل بپزند. همچنین ساخت این دارو فقط ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

 

 

همانطور که از اسم این دارو مشخص است، کروکودیل پوست فرد مصرف کننده را مانند پوست تمساح سبز، برآمده و زبر می‌کند. ترک هروئین تنها ۱۰ روز طول می‌کشد؛ اما ترک کروکودیل بسیار سخت‌تر است و منجر به یک ماه کامل درد طاقت فرسا می‌شود. امید به زندگی افراد معتاد به کروکودیل فقط ۱ سال یا نهایتاً ۲ سال است.

یکی از وحشتناک ترین مواد مخدر ؛ فلاکا

فلاکا (آلفا-پی‌دی‌پی) یک ماده مخدر نسبتاً منحصر به فرد است که باعث جنایات متعدد شده است. فلاکا بیشتر در چین تولید می‌شود. این ترکیب برای اولین بار در دهه ۱۹۶۰ میلادی تولید شد و محبوبیت آن در ایالات متحده از حدود سال ۲۰۱۳ شروع شد.

 

 

در سال ۲۰۱۵ ویدیویی از یک فرد مصرف کننده فلاکا باعث جلب توجه عموم شد. همچنین دانشجویی به نام آستین هاروف پس از مصرف فلاکا، یک زوج متاهل را به قتل رساند و صورت مرد را گاز گرفت.

محبوب‌ترین مواد مخدرهای در دنیا با اثرات ترسناک

ظاهراً ماده مخدر فلاکا در یک کیسه پلاستیکی فروخته می‌شود و بوی بسیار بدی دارد. فلاکا را می‌توان از طریق خوردن، تزریق کردن، دود کردن و استنشاق مصرف کرد. اثرات فلاکا مشابه کوکائین یا نمک حمام است. فلاکا تقریباً ۱۰ برابر قوی‌تر از کوکائین است و باعث پرخاشگری شدید و رفتار تقریباً حیوانی می‌شود.

مصرف فلاکا، افراد را بسیار هوشیار و پارانوئید می‌کند. افراد پس از مصرف فلاکا به شدت عصبانی می‌شوند. همچنین گفته می‌شود که فرد مصرف کننده، توهم و افزایش قدرت را نیز تجربه می‌کند. فلاکا علاوه بر ایجاد رفتار غیرطبیعی در افراد، دمای بدن، فشار خون و ضربان قلب را افزایش می‌دهد و احتمال سکته مغزی، آنوریسم، نارسایی قلبی یا حتی مرگ را در فرد افزایش می‌دهد.

 

 

ماده مخدر نمک حمام

محبوب‌ترین مواد مخدرهای در دنیا با اثرات ترسناک

مواد مخدر نمک‌های حمام (یا کاتیونون‌های مصنوعی) ابتدا در دهه ۱۹۲۰ ایجاد شدند؛ اما حدود سال ۲۰۰۹ مورد توجه قرار گرفتند. نمک‌های حمام از درختچه‌ای به نام خات گرفته می‌شوند که بومی شبه جزیره‌ عربستان و شرق آفریقا است. خود این گیاه معمولاً جویده می‌شود و اثرات ملایمی دارد.

 

 

اما نمک‌های حمام باعث می‌شوند که فرد مصرف کننده پس از یک بار استفاده تا چندین روز احساس سایکوتیک و متلاطم داشته باشد. گفته می‌شود که افراد زیادی پس از استفاده از این ماده مرتکب قتل یا تجاوز شده‌اند. این ماده به شکل کریستال عرضه می‌شود. اکثر مصرف کنندگان، افزایش فشار خون و ضربان قلب را تجربه می‌کنند. همچنین ممکن است در اثر حمله قلبی، نارسایی اندام‌ها یا خودکشی جان خود را از دست بدهند.

کریستال مت

محبوب‌ترین مواد مخدرهای در دنیا با اثرات ترسناک

کریستال مت (Crystal meth) یک ماده مخدر بسیار محبوب است. این ماده برای اولین بار در سال ۱۹۱۹ در ژاپن ساخته شد. مشخص شد که مت آمفتامین قابل حل در آب و بنابراین قابل تزریق است. در سال ۱۹۵۰ این ماده در ایالات متحده قانونی شد و برای مقابله با افسردگی حتی بدون نسخه فروخته می‌شد. البته درنهایت در سال ۱۹۷۰ ممنوع شد.

تشخیص میزان رقیق بودن این ماده مخدر، معمولاً از طریق شفافیت ظاهر کریستال امکان پذیر است. کریستال مت می‌تواند ضربان قلب را افزایش دهد و باعث رفتار خشونت‌آمیز، توهم، پنیک یا روان پریشی شود. اثرات طولانی مدت مصرف کریستال شامل آسیب رگ‌های خونی در مغز و نارسایی قلب و اندام‌ها است.

 

 

ماده مخدر نفس شیطان

یکی از وحشتناک ترین مواد مخدر ، نفس شیطان است که با نام بوروندانگا یا اسکوپولامین نیز شناخته می‌شود. این ماده مخدر توسط معتادان استفاده نمی‌شود! درعوض جنایتکاران از این ماده برای قربانیان خود استفاده می‌کنند.

محبوب‌ترین مواد مخدرهای در دنیا با اثرات ترسناک

اسکوپولامین یک ماده پودری است که از دانه‌های خرد شده گیاه تهیه می‌شود. این ماده مخدر عمدتاً در کلمبیا در تلاش برای سرقت از گردشگران یا به دام انداختن آن‌ها استفاده می‌شود. این دارو را می‌توان بدون نسخه به عنوان داروی دریازدگی خریداری کرد.

بیشتر قربانیان از طریق فوت شدن این ماده به صورتشان و حل شدن در نوشیدنی‌شان در معرض آن قرار می‌گیرند. مصرف نفس شیطان، فرد قربانی را حدود ۲۴ ساعت هیپنوتیزم می‌کند. فرد مصرف کننده‌ به هر سوالی پاسخ می‌دهد و هر کاری که از او بخواهند، انجام می‌دهد. قربانی هیچ نشانه‌ای از قرار گرفتن تحت تاثیر مواد مخدر از خود نشان نمی‌دهد و پس از آن چیزی که اتفاق افتاده را به خاطر نمی‌آورد.

روانگردان برومو دراگون اف ال وای (Bromo-DragonFLY)

روانگردان بروموسنجاقک یا برومو دراگون اف‌ ال‌ وای یکی از وحشتناک ترین مواد مخدر با اثرات بسیار طولانی‌تر از حد معمول است. روانگردان بروموسنجاقک تا سه روز باعث ایجاد توهم می‌شود.

محبوب‌ترین مواد مخدرهای در دنیا با اثرات ترسناک

این ماده اولین بار در سال ۱۹۹۸ توسط متیو پارکر ساخته شد. نام این ماده از ساختار مولکولی آن گرفته شده است که به طور مبهم مشابه سنجاقک است. دوز توصیه شده این ماده کمتر از ۱ میلی‌ گرم است. چندین میلی گرم از این ماده می‌تواند کشنده باشد.

بروموسنجاقک بسیار قوی است و مدتی پس از مصرف طول می‌کشد تا اثرات آن آغاز شوند. بیشتر افراد پس از مصرف بروموسنجاقک رنگ‌ها، هیجانات و صداها را کمی برجسته‌تر تجربه می‌کنند. اما برخی دیگر پس از مصرف دچار حالت تهوع و انزجار می‌شوند.

ماده مخدر لین (Lean)

محبوب‌ترین مواد مخدرهای در دنیا با اثرات ترسناک

ماده مخدر لین یا نوشیدنی بنفش یک ماده مبتنی بر شربت سرفه است که از طریق موسیقی هیپ‌هاپ و بازیکنان فوتبال که آن را مصرف می‌کردند، مشهور شد. این نوشیدنی بنفش، معجون عجیبی از ترکیب شربت سرفه، نوشابه و چندین ماده دیگر است.

برخی از شربت‌های سرفه حاوی کدئین (یک ماده افیونی از خانواده هروئین) هستند. اثرات این ماده مخدر شامل اختلال در گفتار، کند شدن ضربات قلب و عفونت احتمالی دستگاه ادراری می‌شود. مرگ ناشی از مصرف نوشیدنی بنفش بسیار رایج است؛ زیرا اوردوز (مصرف بیش از حد) با آن آسان است. مخلوط کردن این نوشیدنی با الکل بسیار کشنده است.

وحشتناک ترین مواد مخدر در آفریقا؛ ماده مخدر وونگا

یکی از وحشتناک ترین مواد مخدر در آفریقای جنوبی، وونگا (معروف به نیاوپه) است. این ماده ترکیبی از تعداد زیادی عناصر سمی است. وونگا عمدتاً در شهرهای فقیرنشین آفریقای جنوبی استفاده می‌شود. این ماده در حدود سال ۲۰۱۰ محبوب شد.

محبوب‌ترین مواد مخدرهای در دنیا با اثرات ترسناک

این ماده را می‌توان از طریق مخلوط کردن سم موش، هروئین، پودر شوینده، داروهای ضدویروسی، پودر شیر، پاک کننده استخر و جوش شیرین ایجاد کرد. بسیاری از افراد معتاد به وونگا هستند و ترک این ماده چیزی کمتر از شکنجه نیست.

این دارو به شکل پودر سفید است و معمولاً‌ رول شده و دود می‌شود. افراد معمولاً‌ بعد از مصرف، احساس رضایت، آرامش و راحتی می‌کنند. این احساسات حدود ۲ تا ۴ ساعت طول می‌کشد و پس از آن فرد مصرف کننده اثرات وحشتناکی، مانند درد شدید شکم، اضطراب، افسردگی و حالت تهوع شدید را تجربه می‌کند.

ماده مخدر وونگا بر افرادی که آن را مصرف نمی‌کنند نیز تاثیر می‌گذارد؛ زیرا برای تولید این ماده به میزان زیادی از داروی ایدز نیاز است. بنابراین دارو از افراد مبتلا به ایدز سلب می‌شود.

ماده مخدر دی ام تی

ماده مخدر دی ام تی (DMT) در طبیعت وجود دارد؛ اما اولین بار در سال ۱۹۳۰ توسط شیمیدان انگلیسی، ریچارد مانسکه سنتز شد. البته اثرات این ماده تا سال ۱۹۵۶ کشف نشد.

محبوب‌ترین مواد مخدرهای در دنیا با اثرات ترسناک

دی ام تی به دلیل قدرتش منحصر به فرد است و اثرات آن نسبت به اکثر روانگردان‌های رایج مدت بسیار کمتری باقی می‌ماند. به عنوان مثال ال اس دی (LSD) تا ۱۲ ساعت دوام می‌آورد؛ اما دی ام تی بین ۵ تا ۱۵ دقیقه دوام می‌آورد. با این حال نباید این ماده قدرتمند را دست کم گرفت؛ زیرا مدت تاثیرات آن ممکن است برای فرد مصرف کننده چندین ساعت، چندین روز یا حتی چندین سال احساس شود.

خالص‌ترین شکل دی ام تی، یک کریستال است. بنابراین معمول‌ترین طریقه مصرف آن،‌ تبخیر کردن است. فرد پس از استنشاق این ماده و نگه داشتن آن در ریه‌ها شروع به شنیدن صدای وز وز بلندی می‌کند. این صدای وز وز با ارتعاشات شدید همراه است و سپس فرد حس می‌کند که وارد تونلی از رنگ‌ها و اشکال هندسی شده است.

اکثر افراد مصرف کننده این ماده ادعا می‌کنند که با خدا یا موجودات خداگونه صحبت کرده‌اند. نکته عجیب‌تر این است که تقریباً همه افرادی که دی ام تی را مصرف کرده‌اند، اثرات مشابهی را تجربه کرده‌اند. برخی از این افراد باور دارند که چیزی با عنوان “مولکول روح” ممکن است دروازه‌ای به یک بعد دیگر باشد.

ماده مخدر سالویا دیوینوروم 

محبوب‌ترین مواد مخدرهای در دنیا با اثرات ترسناک

اگرچه مریم گلی (سالویا) از خانواده نعناع، رزماری و آویشن است؛ اما این گیاه یک تهوم زا‌ بسیار قوی است. سالویا یک گیاه روانگردان بسیار قوی است که رایج‌ترین طریقه مصرف آن دود کردن برگ‌های خشک گیاه است.

اثرات آن پس از دود کردن، آنی و شدید است. این اثرات فقط حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه طول می‌کشد؛ اما فرد مصرف کننده آن‌ها را بسیار طولانی‌تر حس می‌کند. عجیب به نظر می‌رسد که سازمان غذا و داروی آمریکا هنوز این ماده را ممنوع نکرده است. فرد مصرف کننده سالویا اغلب بی وزنی، احساس سفر در فضا و زمان، احساس چرخش و درد را تجربه می‌کند.

برخی از اثرات فیزیکی مصرف سالویا شامل سرگیجه، حالت تهوع و عدم هماهنگی است. برخلاف بسیاری از روانگردان‌ها، مصرف سالویا هیچ حس سرخوشی واقعی به همراه ندارد و افراد به جای حس خوب، فقط ترس را تجربه می‌کنند. به همین دلیل افرادی که برای اولین بار سالویا را مصرف می‌کنند، دوباره به سراغ آن نمی‌روند.

گجت نیوز

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار