دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
استاندار مازندران اعلام کرد
رشد ۱۸.۶ درصدی سپرده‌ها در مازندران/ بانک‌های مازندران کنشگر باشند
استاندار مازندران با اشاره به رشد ۱۸.۶ درصدی سپرده‌گذاری‌ها در مازندران، اعلام کرد: بانک‌های استان باید فعال و موثر در مسیر پیشرفت، و کنشگر باشند.
آوای خزرآزاده بابانژاد: نشست شورای هماهنگی بانک‌های مازندران عصر روز شنبه به ریاست استاندار در سالن شماره یک استانداری برگزار شد. در این نشست، درباره میزان سپرده‌گذاری بانک‌های دولتی، پرداختی تسهیلات، ارائه گزارشی از وضعیت مسکن ملی در مازندران و پرداختی ۱۳ بانک دولتی، همچنین بررسی علل عدم هماهنگی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات تولید، اشتغال، مسکن و ... مباحثی مطرح شد و مسوولان به ارائه آمار پرداختند.

استاندار مازندران با اشاره به نقش مهم و محوری بانک‌ها در رشد و تعالی کشور، از شورای هماهنگی بانک‌های دولتی در استان خواست تا به این نقش مهم واقف باشند و برای تحقق مطالبات به‌حق مردم تسهیلگری و آنجا که لازم است حتی از مافوق خود مطالبه‌گری کنند.

سید محمود حسینی‌پور با اعلام رشد ۱۸.۶ درصدی سپرده‌ها در استان مازندران نسبت به سال گذشته، معتقد است که فعالیت بانک‌ها تنها نباید در مطالبات وام مردم خلاصه شود بلکه باید در بخش زیرساختی هم فعال باشند.

او از اینکه مدیران بانک‌ها در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان منفعل هستند و حرفی برای گفتن ندارند، گفت: نباید فضا را جزیره‌ای کنیم و هر کسی به فکر کشیدن گلیم خود باشد. اینجا شورای هماهنگی است و باید بنشینیم و حرف بزنیم و تصمیم‌گیری کنیم.

استاندار مازندران اظهار داشت: نماینده و اعضای شورای بانک‌ها باید با دست پر وارد جلسه بشوند و واقعیت این است که تا کنون در جلسات شورای هماهنگی بانک‌های استان، آنچه باید محقق می‌شد، نشده است.

رییس شورای هماهنگی بانک‌های مازندران معتقد است که این شورا می‌تواند مدعی و الگویی برای سایر استان‌ها باشد.

حسینی‌پور تاکید کرد که بانک‌ها نباید فقط در برابر کنش‌ها واکنش نشان بدهند، بلکه خود باید کنشگر باشند و روش‌های جلب مشارکت را اجرا کنند.

او ادامه داد: چالش بزرگ استان مازندران در بخش سرمایه‌گذاری است؛ لذا هم وضعیت بانک‌ها باید ارتقا پیدا کند و هم با توجه به اینکه مازندران مقصد و مسیر گردشگری طبیعی، تاریخی و مذهبی است باید از جایگاه بانک‌ها در تعالی استان بهره بگیریم.

استاندار مازندران از بانک‌ها خواست که راه و مسیر پیشرفت استان را هموار کنند و در اطلس مدیریتی استان دیده شوند.
 
به گزارش آوای خزر، براساس اعلام خانعلی رشدی دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های دولتی در مازندران، مجموع سپرده‌گذاری‌های مردم مازندران تا این مدت از سال، 132 هزار میلیارد تومان بوده است. در همین مدت بانک‌های مازندران 33 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده‌اند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار