دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۷۶۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴
گزارش تصویری/ ابراهیم فلاح و سعید منصوری
دیدار مردمی استاندار مازندران در سه‌شنبه‌ای متفاوت
سه‌شنبه‌ها معمولا روز ملاقات عمومی است. نماینده عالی دولت در مازندران در سه‌شنبه‌ای متفاوت دیداری چهره به چهره با شهروندانی داشت که مدت زیادی از بلاتکلیفی پرونده‌ها و مطالبات آنها می‌گذرد.

آوای خزرآزاده بابانژاد: ملاقات مردمی استاندار مازندران امروز سه‌شنبه دهمین روز از آبان‌ماه با سایر ملاقات‌ها که معمولا در سه‌شنبه‌ها معمول است فرق داشت.

این ملاقات همزمان با استانداری در تمامی فرمانداری‌های استان به ریاست فرمانداران برگزار شد و به صورت ویدئو کنفرانسی قابل رصد بود.

ملاقات چهره به چهره استاندار، معاونان و مدیران کل استانداری مازندران در راستای اهداف دولت مردمی ایران قوی و به منظور گره‌گشایی از مشکلات مردم برگزار شد.

تفاوت این ملاقات با سایر دیدارهای مردمی استاندار در این بود که با هماهنگی اداره‌کل بازرسی استانداری، افرادی در این دیدار حضور داشتند که ماه‌ها و سالها بود مشکلات آنها در واحدهای ادارات دولتی بی‌پاسخ مانده بود.

در این دیدار استاندار مازندران به تمامی مراجعان پاسخ داد. و واحدهای مختلف استانداری موظف بودند دستورات استاندار را تا حصول نتیجه و ابلاغ به درخواست‌کنندگان پیگیری کنند.

دیدار چهره به چهره نماینده عالی دولت در مازندران از یک سو امیدی برای مردم بود و از سوی دیگر کم‌کاری مسوولان را نشان می‌داد.

موضوع قابل توجه این است که استاندار مازندران یک‌تنه دارد بار مسوولیت‌هایی را به دوش می‌کشد که ناشی از سهل‌انگاری و بی‌مبالاتی برخی از مدیران کل است.

بی‌شک در استان مازندران موضوعات کلانی وجود دارد که باید به آنها رسیدگی شود و اگر نماینده عالی دولت برای دیدار با مردم وقت می‌گذارد این را نباید به حساب یک وظیفه سازمانی گذاشت بلکه او بر مدار اخلاق و کار جهادی این زمان را به مردم اختصاص داده است.

این وظیفه مدیران دستگاه‌هاست که مطالبات مردم را رسیدگی کنند و شهروندان را در پیچ و خم راهروهای ادارات، سرگردان نکنند.   

هنوز مدیران مازندران نتوانستند فاصله خود را با مردم کم کنند و هنوز هم دیدارها با افراد خاص است و قاطبه مردم باید ماه‌ها و گاه سال‌ها برای دیدار با یک مدیر حتی در سطح شهرستان هم در صف انتظار باشند.

با برخی از مراجعان که صحبت داشتم، از این دیدار خرسند بودند. اینکه تاکنون زمانی برای سخن گفتن و دیدار به آنها اختصاص داده نمی‌شد، از دیدار امروز با استاندار مازندران مشعوف بودند.

از یک زوج جوان کارآفرین که تاکنون نتوانستند یک استاندار را از نزدیک ملاقات کنند تا آن پیرمرد تولیدکننده‌ای که صورتش پر از تجربه و دلش پر از درد بود.

و یا آن مادر شهیدی که چند سالی بود می‌خواست استاندار را ببیند و از اینکه دیده است ایشان پیر شده‌است متعجب بود، او تازه فهمیده بود که استاندار مازندران تغییر کرده است!  

 
این ملاقات مردمی تا ساعت 16:30 به طول انجامید و استاندار با بیش از 80 نفر ملاقات داشت. برای هر کدام از آنها دقایقی وقت گذاشت.

استاندار از زمان آغاز دیدارها تا پایان آن، تنها دقایقی را به نماز اختصاص داد و دیدارها به صورت فشرده برگزار شد؛ این یعنی کار میدانی و جهادی که همه مسوولان مازندران باید بیاموزند.

بیشترین حجم درخواست‌ها را نیز مطالبات در بخش اشتغال، صنعت و معدن، و کشاورزی و البته بافت‌های فرسوده، ساخت و ساز و پرونده‌های بانکی و تسهیلات به خود اختصاص داد.

استاندار مازندران معتقد است که 70 درصد مشکلات مردم در ادارات با همین دیدارها حل می‌شود و به این جهت باید چنین ملاقت‌هایی استمرار داشته باشد.

سید محمود حسینی‌پور اعلام کرد که در یکسال گذشته، 55 درصد درخواست‌های مردم در دیدارهای مردم با مسوولان محقق شده است و این عدد قابل قبول نیست.

او عنوان کرد که مردم از دستگاه‌های اجرایی نیز گلایه‌هایی داشتند که حتما پیگیری می‌شود.

به گزارش آوای خزر، در این دیدارها اقشار مختلف مردم حضور داشتند و از این جهت شنیدن مشکلات صنوف مختلف، در تصمیم‌سازی‌های کلان استان تاثیرگذار است.

/انتهای پیام
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نوری زاده
|
Luxembourg
|
۰۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
0
0
ضمن تشکر از ایتاندار محترم کاش مدیران استان هم یاد بگیرن
پاسخ ها
d
| Iran, Islamic Republic of
مدیران فعلا خواب سوئیس و کانادا می بینن
علی رحیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
0
0
آب از سرچشمه گل آلود است
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار