دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۷
یادداشت/ پویا مهتابی
رفتار غیر حرفه‌ای مدیران و دلسردی نیروی انسانی
زمانی‌که نیروی انسانی عدالت و برابری را به چشم ببیند، از حداکثر توان خود برای تحقق اهداف سازمانی مایه خواهد گذاشت، ولی رفتار غیر حرفه‌ای و دوگانه‌ی مدیران، دلسردی پرسنل را به همراه خواهد داشت.

آوای خزرپویا مهتابی: همانطور که می‌دانیم؛ در تمامی مباحث مدیریتی به نقشِ نیروی انسانی در شکوفایی یک مجموعه و واحد اشاره‌ی ویژه شده است.

همچنین در کنار استراتژی و برنامه و نقشه‌ی راه، حلقه‌ی مکمل راندمان هر سازمانی نیروی انسانی است، بنابراین شایسته است که مدیران حرفه‌ای، با اتخاذ چارچوب اخلاقی و رفتاری و پیروی از یک سری قواعد و اصول در شیوه‌ی برخورد با نیروی کار، عدالت در تقسیم کار، تفویض اختیار و واگذاری مسئولیت  متناسب با شایستگی و ... بین نیروهای انسانی زیر مجموعه، همدلی ایجاد کند.

اینکه نیروی انسانی در مجموعه احساس یکدلی را لمس کند، و عدالت و برابری و برادری را به چشم ببیند، از حداکثر توان فکری و جسمی خود برای تحقق اهداف سازمانی مایه خواهد گذاشت، ولی رفتار غیر حرفه‌ای و دوگانه‌ی مدیران، در چنین شرایطی می‌تواند نقش نیروی انسانی را به چاقوی دو لبه تبدیل کند.

مدیران با عدم مدیریت رفتار خود، تبعیض، و دیگر رفتارهای غیر حرفه‌ای، می‌توانند بذر دلسردی را در دلِ کارمندان و نیروی انسانی خود بکارند، که اگر چنین شود، آن مجموعه اعم از سازمان یا شرکت یا اداره، در کنار برنامه و استراتژی نخواهد توانست آنطور که می‌بایست به مقصد برسد یا با تاخیر خواهد رسید، یا آسیب‌دیده و به عبارتی متلاشی خواهد رسید و یا هرگز روی مقصد و منظور را نخواهد دید.

از این‌رو مدیران می‌بایستی با اتخاذ یک الگوی رفتاری متناسب و متعارف، مبتنی بر عدالت و تدبیر، هزینه‌های روحی و مالی سازمان را در مسیر  رسیدن به اهداف کاهش داده و در سریع‌ترین زمان، با کمترین هزینه از لحاظ شکاف و انشقاق داخلی، به هدف خود دست یابند.

رفتار غیر حرفه‌ای مدیران و دلسردی نیروی انسانی

 

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار