دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران:
دیروز (۲۴ آبان) هیچ کشته‌ای در تنکابن نداشتیم/ کشته‌سازی بی‌رحمانه‌ترین ترفند دشمن علیه ایران است
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با بیان اینکه کشته‌سازی بی‌رحمانه‌ترین و مدرن‌ترین شیوه جنگ مدرن در عصر جدید است، اشاره‌ای به کشته‌سازی شب گذشته در تنکابن داشت و آن را کذب محض عنوان کرد.
به گزارش آوای خزر، حادثه انفجار کپسول گاز در یکی از منازل شهرستان تنکابن سبب سوختگی یک زوج جوان به نام‌های مرجان سعیدی ۲۲ ساله و معین وحید مقدم ۳۲ ساله شد. با هماهنگی اورژانس هوایی و تثبیت وضعیت مصدومان، حوالی ظهر امروز این زوج جوان به علت وخامت حال و پیشرفت شرایط آسیب‌دیدگی ناشی از سوختگی، از بیمارستان شهید رجایی تنکابن به بیمارستان سوانح و سوختگی زارع ساری منتقل شدند.

باتوجه به فراخوان‌های اعتراضی که از سوی دشمنان طراحی شده و یکی از پروژه‌های آن نیز کشته‌سازی است، لذا در رسانه‌های معاند این خبر را به این صورت که دو جوان معترض را کشتند و با بالگرد به جای نامعلومی انتقال دادند؛ منتشر کردند تا باز هم ایران را مورد هجمه رسانه‌ای قرار بدهند.

در این زمینه معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به پروژه کشته‌سازی دشمنان ایران، تصریح کرد: آن‌ها دو استراتژی دارند یکی کشته‌سازی حقیقی در تجمعات یا ترور‌های کور است که افراد بیگناه یا کسانی که در اغتشاشات حضور دارند را هدف قرار می‌دهند.

روح‌الله سلگی بار دیگر با هشدار به خانواده‌ها درباره مراقبت از فرزندان خود در این شرایط، افزود: استراتژی آل سعود و انگلیس خبیث آن است تا آمار کشته‌ها را بالا ببرد و برای آن‌ها مراسم پی در پی بگیرند، لذا دست به ترور فرزندان این مرز و بوم می‌زنند.

او ادامه داد: استراتژی دوم آن‌ها این است که کشته‌ای وجود ندارد، یعنی فردی که زنده است را انتخاب می‌کنند و ترجیحاً آن‌ها را از بین جوانان خوش‎سیما، دانش‌آموزان یا دانشجویان با چهره‌های مظلوم و صورت‌های معصوم برمی‌گزینند، یا اینکه طرف بر اثر تصادف کشته شده - آمار را از پزشکی قانونی و جا‌های دیگه که رسما اعلام می‌کنند می‌گیرند – او را به عنوان کشته اعتراضات اعلام می‌کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت: آن‌ها می‌گویند هژمونی رسانه با ما است یعنی BBC، VOA، و اینترنشنال همه و همه؛ یعنی انگلیس خبیث و عربستان متحجر در کنار هم هستند.

سلگی بیان کرد: آل سعود متحجر که هنوز تفکر بدوی بر آن حاکم است و هنوز یک انتخابات را تجربه نکرد؛ برای جوانان ما نسخه دموکراسی می‌پیچد، این از عجایب خلقت در قرن بیست و یکم است!

او با اشاره به کشته‌سازی‌های اخیر اعلام کرد: رسانه‌های معاند، یک نفر را که زنده و در شهر خود مشغول زندگی است به عنوان کشته اعتراضات معرفی کردند و برای او چند اسم نام بردند.

این عضو شورای تامین مازندران گفت: حتی افرادی که در تصادفات کشته شدند را به عنوان کشته اعتراضات معرفی می‌کنند و اعتقادشان این است که تا ثابت شود این خبر دروغ است؛ جنبش خود را از میرایی نجات می‌دهند.

سلگی ادامه داد: آن‌ها تلاش می‌کنند تا این جریان اغتشاشگر را با تنفس مصنوعی و با دروغ‌های بزرگ زنده نگه دارند و یک عده‌ای هم فریب آن‌ها را بخورند تا راحت بتوانند در شهر‌ها مردم را به اغتشاش دعوت کنند.

معاون استاندار مازندران بیان کرد: نظیر این جریان رذل را تاریخ بشر در بی‌حیایی، بی‌شرمی و در این حجم از دروغ در فضای رسانه‌ای با ترفند‌های عجیب و غریب ندیده است، مدرن‌ترین و پیچیده‌ترین و بی‌رحمانه‌ترین شیوه جنگ مدرن در عصر جدید را به نمایش درآوردند.

این مسوول اظهار داشت: البته این در حقیقت شکاف بین مجازی و واقعیت است که به زودی آشکار خواهد شد و خیلی از آن هم تاکنون آشکار شده است؛ شکاف انقلاب مجازی و واقعیت صحنه مشهود است و بالاخره دروغ آن‌ها آرام آرام بر ملت ما روشن خواهد شد.

سلگی در پایان بار دیگر حادثه تنکابن را برنامه کشته‌سازی دشمنان عنوان کرد و گفت: در مورد دو نوجوان که گفته می‌شود دیشب کشته شده‌اند، با دستگاه‌های امنیتی تماس گرفتم و این موضوع کاملا کذب است.

بهره‌برداری از این خبر با ذکر منبع بلامانع است.

انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار