دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸
در نوامبر سال قبل نرخ تورم مواد غذایی در منطقه یورو فقط ۲.۲ درصد بوده است که نرخ تورم ۱۳.۶ درصدی مواد غذایی در نوامبر امسال بیش از ۶ برابر نرخ تورم نوامبر سال قبل است.

به گزارش آوای خزر، اداره آمار اروپا نرخ تورم مواد غذایی در منطقه یورو طی ماه نوامبر 2022 را 13.6 درصد اعلام کرد. این رقم نسبت به ماه قبل از آن 0.5 درصد افزایش داشته است.

تورم مواد غذایی در این منطقه طی یک سال گذشته جهش قابل ملاحظه‌ای داشته است. در نوامبر سال قبل نرخ تورم مواد غذایی در منطقه یورو فقط 2.2 درصد بوده است که نرخ تورم 13.6 درصدی مواد غذایی در نوامبر امسال بیش از 6 برابر نرخ تورم نوامبر سال قبل است.

کل تورم منطقه یورو در نوامبر امسال نیز 10 درصد اعلام شده که اگرچه نسبت به ماه قبل کاهش داشته است اما همچنان دو رقمی باقی مانده است. از 19 عضو منطقه یورو 11 کشور در ماه نوامبر تورم دو رقمی داشته‌اند. لتونی با تورم 21.7 درصدی بیشترین نرخ تورم را در میان اعضای این منطقه داشته و اسپانیا با تورم 6.6 درصدی کمترین نرخ تورم را داشته است.

تورم 2 رقمی در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا

آلمان به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد اروپایی نیز در این ماه تورم دو رقمی داشته است. نرخ تورم آلمان در ماه نوامبر 11.3 درصد بوده که نسبت به ماه قبل 0.3 درصد کاهش داشته است. نرخ تورم ایتالیا در این ماه 12.5 درصد، فرانسه 7.1 درصد، اتریش 11.1 درصد، پرتغال 10.3 درصد، یونان 9 درصد و هلند 11.2 درصد بوده است.

نرخ تورم سایر اعضای منطقه یورو در ماه نوامبر 2022 عبارت است از: بلژیک 10.5 درصد، استونی 21.4 درصد، ایرلند 9 درصد، قبرس 8.3 درصد، لیتوانی 21.4 درصد، لوکزامبورگ 7.3 درصد، مالت 7.2 درصد، اسلونی 10.8 درصد، اسلواکی 15.1 درصد و فنلاند 9 درصد./تسنیم

انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار