دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
رییس حوزه هنری مازندران خبرداد
میزبانی مازندران از کاروان «روایت حبیب» + جزئیات برنامه‌ها در نکا، ساری، قائمشهر
رئیس حوزه هنری مازندران گفت: مازندران طی روز‌های ۱۶ تا ۱۸ آذرماه در سه شهر استان میزبان کاروان فرهنگی – هنری روایت حبیب است.
به گزارش آوای خزر، مهدی معصومی گرجی با اشاره به اجرای ویژه برنامه «روایت حبیب» در مازندران که توسط یک کاروان ۴۰ نفره از هنرمندان شاخص ملی برگزار می‌شود، افزود: این برنامه روایت یک دوست، یک فرمانده، یک قهرمان ملی و یک انسان صادق، مهربان و دلاورد مرد یعنی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است.

او با بیان اینکه ابعاد وجودی و زحمات شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک قهرمان ملی باید با زبان هنر روایت شود، حضور کاروان حبیب در مازندران طی روز‌های ۱۶ تا ۱۸ آذرماه را یک افتخار برای این استان دانست.

رئیس حوزه هنری مازندران ادامه داد: این کاروان با هنرمندان طراز ملی خود به اجرای هنر‌های نمایشی، تصویری، شنیداری، موسیقی، سرود، روایت، نقالی، خاطره و نقد و بررسی کتاب در شهر‌های نکا، ساری و قائمشهر می‌پردازد.

این مسوول درباره جزئیات برنامه‌های روایت حبیب در مازندران، گفت: برنامه روز نخست از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در مقبره شهدای گمنام شهر نکا آغاز می‌شود که شامل شامل اجرای سرود و موسیقی، نقالی و پرده‌خوانی، حماسه‌خوانی، تئاتر، و نماهنگ است.

معصومی ادامه داد: برنامه‌ای به همین شکل نیز پس از نماز مغرب و عشا در مجموعه تئاتر روباز بوستان ولایت ساری با حضور هنرمندان طراز اول ملی برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری مازندران اعلام کرد: «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» نیز عنوان برنامه‌ای است که در همین روز از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۶ در سه سانس، و در سالن همایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در باغ سنگ خیابان شهبند به اجرا در می‌آید.

او درباره برنامه روز دوم کاروان روایت حبیب اظهار داشت: ساعت ۸:۳۰ دقیقه روز ۱۷ آذرماه با حضور نماینده، ولی فقیه در مازندران، نمایشگاه هنر‌های تجسمی و عکس در مصلی ساری بر پا می‌شود.

معصومی گرجی گفت: در همین روز، از ساعت ۹:۳۰ به مدت دو ساعت نیز نشست «پاورقی ۳» با موضوع نقد کتاب «برای زین أب» درباره زندگینامه شهید محمد بلباسی از شهدای مدافع حرم در گالری سوره حوزه هنری مازندران – ساری برگزار می‌شود و یکی از نقادان نیز "مفید اسماعیلی سراجی" از یادگاران جبهه است.

رئیس حوزه هنری مازندران ادامه داد: بعد از ظهر روز ۱۷ آذرماه نیز از ساعت ۱۵ تا ۱۷ ویژه برنامه سفیر روایت حبیب در گلزار شهدا روستای قراخیل قائمشهر نظیر آنچه در نکا و ساری ارائه خواهد شد، برگزار می‌شود.

او درباره برنامه‌های روز پایانی یعنی ۱۸ آذرماه اظهار داشت: کارگاه خلق آثار هنر‌های تجسمی نیز از ساعت ۹ تا ۱۲ در گالری خانه سوره حوزه هنری با حضور تعدادی از هنرمندان از جمله سعید رزاقی خمسی در حوزه تصویرگری اجرا می‌شود.

معصومی بزرگترین و اصلی‌ترین برنامه را که با حضور هنرمندان شاخص ملی به اجرا در می‌آید را «شب خاطره» اعلام کرد که برای ساعت ۱۵ تا ۱۷ روز جمعه تدارک دیده شده است و همراه با پخش زنده از صدا و سیمای مازندران خواهد بود.

او بیان کرد: این برنامه در واقع چکیده‌ای از تمامی برنامه‌های کاروان ۴۰ نفره روایت حبیب است که با حضور هنرمندان و مسوولان استانی نیز همراه است.

رئیس حوزه هنری مازندران در پایان از همکاری استانداری، فرمانداری‌ها و سازمان فرهنگی شهرداری‌های ساری، نکا و قائمشهر، سپاه کربلا، صدا و سیما، نیروی انتظامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، و سازمان تبلیغات اسلامی، در میزبانی از کاروان حبیب قدردانی کرد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها