دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: این دولت به دنبال وحدت ملی است و هیچ جامعه ای با کینه و اختلاف به جایی نمی‌رسد.


به گزارش آوای خزر از شهرستان نکا، علیرضا یونسی رستمی شامگاه شنبه در ضیافت حامیان دولت تدبیر و امید در شهرستان نکا، با تبریک ماه مبارک رمضان اظهار داشت: رمضان از این جهت مبارک و مقدس است که تمامی کتابهای آسمانی (صحف، زبور، تورات، انجیل و قرآن) در این ماه بر انبیاء الهی نازل شده است.





وی با بیان اینکه بنا بر گزارش تیم هسته ای، آمریکا با طرحی پنج صفحه ای برای تحریم کامل ایران تلاش فراوان داشت، افزود: بنا بر این گفته‌ها، 17 بانک عمده در جهان داریم که آمریکا یکی از بانکها را به دلیل فعالیت با ایران به مبلغ 9 میلیون و بانک دیگر را 5 و بانک دیگری را نیز 3.5 میلیون دلار جریمه کرد.





یونسی رستمی گفت: شب سه طرح محدود نظامی بر علیه مراکز اقتصادی را طرح ریزی کرده و از دریای مدیترانه حمله کنند تا توانایی برد ایران به این منطقه نرسد.





معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اعلام اینکه آمریکا به دنبال اجماع جهانی علیه ایران بود تا جنگ دیگری به راه بیندازد، تصریح کرد: ایران هیچگاه امتیاز بالای 50 در بخشهای مختلف مذاکرات را نداد و همه خواسته‎های طرفهای مذاکره کننده در تمامی جلسات این بود که ایران ابداً نباید از حق غنی سازی هسته ای برخوردار باشد.
وی ادامه داد: غنی سازی موضوعی بود که آمریکائیها به نزدیکترین فرد یعنی شاه و متحدش کره جنوبی هم نداده بود، اما سرانجام این مذاکره 12 ساله با ایران در پی تدابیر عالمانه رهبر و پیگیری خردمندانه رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده هسته‌ای نتایج خوبی را در بر داشت.





یونسی رستمی با بیان اینکه در شرایطی قرار داشتیم که جنگ و تهدید نظامی بر کشور سایه افکنده بود، افزود: رئیس جمهور معتقد بود که شجاعت در صلح، خیلی سخت تر از شجاعت در جنگ است، مقام معظم رهبری نیز اصطلاح «نرمش قهرمانانه» را بکار بردند و از اینرو مذاکرات روند حساستر و محکم‎تری به خود گرفت.





معاون استاندار مازندران با بیان اینکه برجام موانع تحریم را بر میدارد، گفت: به اذعان تمام تحلیلگران، بعد از تشکیل شورای امنیت، تاریخ جهان به خود ندیده است که تمامی قدرتهای جهان در مقابل یک ملت مظلوم بایستند و نتیجه‎ای حاصل شود.
وی بیان داشت: کشور در شرایطی قرار داشت که زنجیر تحقیر بر گردن آن بود؛ نفت‌کشهای ما باید پرچم کشور دیگری (مالی) را می‌گذاشتند تا نفت را به همان میزان محدود بفروشیم.





یونسی‌رستمی گفت: این دولت به دنبال وحدت ملی است و هیچ جامعه ای با کینه و اختلاف به جایی نمی رسد.
معاون استاندار مازندران درباره صادرات محصولات لبنی ایران به سایر کشورهای همسایه، اظهار داشت: برای نخستین‌بار محموله لبنیات توسط شرکت کاله به روسیه صادر شد و مرغ و ماهی نیز به عراق و افغانستان صادر شده است.







وی با بیان اینکه روسیه به دنبال شرکتهای بزرگ است، افزود: یکی از مشکلات در حوزه صادرات این است که در مازندران شرکتهای بزرگ نداریم که البته باید تلاش کنیم تا چنین شرکت‌هایی داشته باشیم.





یونسی‌رستمی در پایان گفت: در زمان دولت فعلی یکی از بزرگ‌ترین مراکز پرورش ماهی خاورمیانه با حضور وزیر جهاد کشاورزی در جویبار افتتاح شد و اکنون پروژه دیگری نیز در محمودآباد در دست اقدام داریم.
انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها