دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
امام جمعه بهشهر:
امام جمعه بهشهر گفت: نماز جمعه قرارگاه ایمان و بصیرت است و فرماندهی این قرارگاه را امام جمعه عهده دار است.
به گزارش خبرنگار آوای خزر از شهرستان بهشهر، حجت الاسلام و المسلمین سید عربعلی جباری درخطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان بهشهر با اشاره به نقش ایمان در زندگی بشری، اظهار کرد: ایمان نقش برجسته ای در زندگی دارد و احساس، حرکت و اقتدار ما در تقویت باورها و رویکرد به بایدها و دوری از نبایدها است.
وی گفت: حضرت علی(ع) باور به خدا و ایمان به رسالت رسول الله را از بالاترین وسیله برای قرب به حق تعالی دانست.
خطیب نمازجمعه بهشهر با بیان اینکه مومن از طریق ایمان به خدای یکتا دست پیدا می کند خاطرنشان کرد: اقرار کنید ورسالت پیامبر(ص) را باور و تصدیق و به خلیفه وجانشین او اظهار محبت کنید.
وی گفت: مومن کسی است که سرقت، دزدی و خیانت نمی کند بلکه در تمام لحظات زندگی خود همواره به یاد خدا است و تعالیم خاتم انبیا(ص) را ضامن سعادت و تکامل یک جامعه ایمانی می داند.
امام جمعه بهشهر با بیان اینکه مفسر ایمان، ذات مقدس پروردگار است عنوان کرد: ایمان به آرزو کردن نیست بلکه آن است که در دل قرار می گیرید و عمل مومن ایمان را تصدیق می کند.
وی افزود: آن ایمانی که بخواهد جامعه را متحول کند باید قرارگاه این ایمان دل ها باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهشهر، عامل پایبندی به تقوای الهی را حضور در نمازجمعه دانست و گفت: شرکت در نماز وحدت آفرین و دشمن شکن جمعه یک فریضه الهی و رویکردی برای تعالیم الهی و امر به معروف و نهی از منکر است.
وی با بیان اینکه بر اساس منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال(اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل) مومن از عمل خود شناخته می شود اظهار کرد: باید جامعه را به وسیله ایمان اداره کرد و در کنار آن کار، رشد، تلاش و جدیت باید جز ترویج فرهنگ در میان مردم قرار بگیرد.
حجت الاسلام جباری ادامه داد: مومن با کار و عمل خود شناخته می شود نه حرف، زبان و گفتار خود و مدیران باید این امر مهم را سرلوحه کار خود قرار دهند.
وی علت شهادت امام جعفر صادق(ع) را زهری توسط حاکمیت مستعد عباسی دانست و گفت: امام صادق(ع) در عصر خود از نظر سیاسی، مورد هجوم بسیاری از امت خود بود و با این مشکلات توانست 4 هزار شاگرد تربیت کند و امروزه همه بدانند توسل به امام صادق(ع) مایه نجات و قرب به حق تعالی است.
امام جمعه بهشهر با اشاره به اینکه پنجم مرداد ماه سالروز تاسیس اقامه نمازجمعه به فرمان امام راحل بود خاطرنشان کرد: سال 58 با حکم امام خمینی (ره)، مرحوم آیت الله طالقانی اولین نمازجمعه را در تهران اقامه کرد.
وی افزود: هر فردی از سر ایمان و برای رسیدن به ثواب الهی به نمازجمعه برود اعمال گذشته اش قبول و خطاهایش مورد مغفرت خداوند قرار می گیرد.
خطیب نمازجمعه بهشهر با اشاره به اهمیت حضور در نمازجمعه بیان داشت: نمازجمعه در راس همه امور است، باعث ایجاد وحدت، یکدلی و یکپارچگی میان امت می شود و هر کلمه و خطبه آن یک درمان شفابخش بر دلهای متدین و مومن است وهمه به این نماز احتیاج داریم.
وی با بیان اینکه ائمه جمعه، پایگاه هدایت و رهبری مردم در سنگرهای دفاع از حق و معنویت هستند اظهار کرد: در جامعه اگر دستگاه امام جمعه از انقلاب گرفته شود نظام لطمه سخت خواهد خورد و این را به خاطر بسپاریم که بزرگترین کار امام(ره)، ایجاد و تاسیس نمازجمعه بود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی بهشهر، با بیان اینکه نمازجمعه باید محل خدمت به مردم و مرکز رفع مشکلات آنها باشد عنوان کرد: نمازجمعه، درمانگاه شفابخش همه مردم است و کسی نباید با امام جمعه مخالفت کند.
وی ادامه داد: نمازجمعه، قرارگاه ایمان، بصیرت، تقوا و اخلاق در جنگ ایمانی و سیاسی است و فرماندهی این قرارگاه را امام جمعه به عهده دارد .
به گزارش آوای خزر، حجت الاسلام جباری با بیان اینکه کسانی که دم از آیت الله جباری می زنند اما به اختلافات دامن می زنند گفت: آیت الله جباری هیچگاه به نمازجمعه بی اهمیتی نشان نمی دادند و باید این اختلافات را کنار گذاشت و به دامن مردم برگشت و از شایعات دوری و بهتر است ازاین اختلاف افکنی دست بردارند.
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها