دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
گزارش آوای خزر از یادواره شهدای پی‎رجه
در یادواره شهدای پی‎رجه نکا که افتخار تقدیم 112 شهید، آزاده و جانباز را به انقلاب اسلامی دارد؛ فرصتی برای حضور مسئولین ارشد مازندران و مدیران استانی و شهرستانی در کنار مردم و نمایندگان آنها بود؛ حمایت از کشاورزان یکی از برنامه‎های مهم استانداری عنوان شد، بی‎توجهی به شرق مازندران نیز مورد انتقاد نماینده مردم قرار گرفت و از ظرفیت‎ها و مشکلات زیربنایی منطقه پی‎رجه نکا سخن گفته شد.


به گزارش آوای خزر،چهاردهمین یادواره علما و شهدای «پی‎رجه» شهرستان نکا با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار مازندران، نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، مسئولان محلی و استانی و جمع زیادی از مردم شهیدپرور بخش هزارجریب نکا برگزار شد.
«پی‎رجه» نکا دارای 30 شهید است که 21 نفر آنها مجرد بودند. در این یادواره شهدا، مادران و خواهران شهدا به یاد آن جوانان رشید انقلاب اسلامی، 21 مجمع عروسی تهیه و خنچه‎گردانی کردند.
برخی از شرکت کنندگان یادوراه شهدا نیز در قالب کاروان با سر دادن سرودهای انقلابی، خود را به محل برگزاری مراسم رساندند.
در مکان برگزاری چهاردهمین یادواره شهدای پی‎رجه نکا که در فضای باز برگزار شده بود، تصاویری جداگانه از 30عشق به ولایت شهید این منطقه به‎چشم می‌خورد.
چند ایستگاه صلواتی نیز در پیرامون محل برگزاری یادوراه شهدا مستقر بودند و از میهمانان پذیرایی میکردند.
** حمایت از کشاورزان از برنامه‌های مهم استانداری در حوزه اقتصاد مقاومتی
استاندار مازندران که سخنران اصلی مراسم بود، در جمع مسئولان محلی و استانی و مردم نکا با بیان اینکه حضور در این یادواره توفیق بزرگی برای تداوم راه و یاد شهدا بوده و اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی نیز به برکت خون شهداست، گفت: شرق مازندران زادگاه علمای بزرگ و پیشگام و پیشتاز در دفاع از انقلاب و اسلام و از مناطق دارای استعداد و قابلیتهای فراوان است.
وی با تأکید بر اینکه مردم انقلابی این منطقه با کمکهای معنوی و مادی خود همیشه یار و یاور انقلاب بوده‎اند، افزود: گره‌گشایی از مشکلات و رفع موانع توليد، امروز جهادي مقدس است، لذا خود را وقف خدمت به مردم نموده و حل مشكلات مردم دغدغه اصلي ما مسئولین است.
استاندار مازندران با بیان اینکه همه روستاهاي این استان باید از نعمت گاز، برق، جاده و آب مناسب برخوردار شوند، اظهار داشت: برنامه‌ریزی دقیقی برای تحقق اقتصاد مقاومتی داریم، حمایت از کشاورزان از برنامه‌های مهم در حوزه اقتصاد مقاومتی است و افتخار می‌کنم بعنوان یک روستایی بوسه بر دست کشاورزان عزیز بزنم.
فلاح گفت: برنامه‌ریزی دقیقی برای تحقق اقتصاد مقاومتی داریم و در اين راستا حمایت از کشاورزان از برنامه‌های مهم استانداری در حوزه اقتصاد مقاومتی است.
وي در پايان از حضور گسترده مردم در يادواره شهدا تقدير و اظهار امیدواری کرد که به بركت شهدا بتوانيم در مسیر تحقق عدالت اجتماعی و رفع مشكلات مردم گامهاي اساسي برداریم.



** شرق مازندران کمتر مورد توجه قرار گرفته است
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه اگر شهدا نبودند امنیت و آسایش برای مردم وجود نداشت، اظهار کرد: اکنون ساکن در جایی هستیم که اطراف آن دارای ناامنی است، اما به برکت شهدا، تدابیر مقام معظم رهبری و مدیریت خوب مسئولان نظامی و امنیتی در امنیت به‎سر می‏بریم.
علی‎محمد شاعری با تأکید بر اینکه علیرغم تحریمهای ظالمانه، اما جمهوری اسلامی ایران همچنان بر تارک هستی می‌درخشند، افزود: همه این موفقیت‌ها و عزت امروز، به برکت خون شهداست.
وی با اشاره به تلاش دشمنان برای رسیدن به مقاصد شوم در ایران، اظهار داشت: چیزی را که آنها میخواستند خاموش کنند، انرژی هسته‌ای یا سانتریفیوژ نبود، بلکه انرژی متراکم شده ملت عزیز ایران بود، اما تا زمانی که فرهنگ دفاع از انقلاب وجود دارد، زیر بار ظلم نمی‎رویم و در مقابل ظالم تسلیم نمی‎شویم.
نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود قیل و قال دنیا، به هدایت‎های رهبر معظم انقلاب اشاره کرد که پرچم عزت را برافراشته و یک‌تنه در مقابل استعمار و استکبار ایستاده است.
شاعری اظهار امیدواری کرد که خداوند توفیق دهد تا بتوانیم با تلاش، بخشی از مطالبات مردم را پاسخ داده و شرمنده شهدا نباشیم.
وی با بیان اینکه شرق مازندران دارای ظرفیت‌های مهم معنوی و اقتصادی مهمی است و باید از لحاظ برخورداری نیز رده اول را داشته باشد، خاظرنشان کرد: شرق مازندران خیلی مورد توجه قرار نمی‌گیرد و در این منطقه نیز هزارجریب از همه محروم‌تر است، سعی میکنیم با کمک مردم، بخشی از مطالبات آنها را پاسخگو باشیم.
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در پایان گفت: هر چه در منطقه شرق مازندران کار می‎کنیم، اما باز هم عقب هستیم، لذا باید با مدیریت جهادی و عمل به تعهدات کارها را پیش ببریم تا کمبودها جبران و نقاط ضعف نیز برطرف شود.



** پی‌رجه نکا سهم مهمی در تولید گوشت مرغ و محصولات کشاورزی دارد
محمدرضا غلامی دبیر یادواره علما و شهدای پی‎رجه نکا در سخنانی اظهار داشت: مردم روستاهای این منطقه دارای متانت و قناعت طبع و دارای اخلاق و منش والایی هستند،گرایش شهیدان و خانواده‌های آنها به سوی شهادت و رسیدن به رستگاری ریشه در اعتقاد تربیتی و رشد دینی آنها دارد.
وی با اعلام اینکه پی رجه با 14 روستا همواره در صحنه انقلاب حاضر بوده است، اظهار داشت: حدود 500 نفر از فرزندان این خطه در زمان جنگ تحمیلی به جبهه‎ها اعزام شدند، 80 جانباز و دو آزاده و 30 شهید داریم که به حسین زمان خود لبیک گفتند.
دبیر ستاد یادواره علما و شهدای پی‎رجه نکا گفت: اهالی این منطقه، اکنون نیز خود را قدردان نظام می‌دانند و حامی ولایت هستند.
غلامی با قدردانی از زحمات دولت در رفع مشکلات منطقه محروم پی‎رجه، افزود: این منطقه بلحاظ کشاورزی مستعد بوده و دارای مردمی سختکوش است که در حوزه پرورش و تولید مرغ جایگاه بالایی را داشته و جوانان با توجه به مشکل اقتصادی، این امر مهم را بصورت خودجوش انجام می‌دهند.
وی با اشاره به مشکلات آب آشامیدنی که چند سالی است زندگی مردم را با مشکل مواجه کرده است، اظهار داشت: در کنار این مشکل، استفاده از نعمت گاز برای هزارجریب یک ضرورت بود که خوشبختانه با پیگیریهای ربیع فلاح استاندار مازندران و علی‎محمد شاعری نماینده مردم شرق مازندران و حمایتهای معنوی آیت‎الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران، جشن بزرگ آرزوی ملت به برکت شهدا شکل گرفته است.
غلامی ادامه داد: آسفالت محور مواصلاتی بخش پی‎رجه نکا نیز در هفت روستا جمعا 17 کیلومتر انجام شده است که برای تکمیل آن نیازمند پیگیریهای مسئولین هستیم.
دبیر یادواره علما و شهدای پی‎رجه نکا اظهار داشت: سد گلورد نیز بستر قابل توجهی برای کشاورزی دارد که امیدواریم با تدابیر دولت امید، زودتر به نتیجه برسد.
وی در پایان گفت: استقرار اورژانس 115 نیز در پی‎رجه یکی از نیازهای مهم مردم است تا در زمان اضطراری دچار مشکل نشوند.
انتهای پیام/
تصاویر :





















































































نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار