دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰
امام جمعه بهشهر:
امام جمعه بهشهر: ریشه همه فتنه‌های منطقه و کشورهای اسلامی آمریکا است و دولتمردان آن قصد دارند تا با ایجاد تفرقه در بین مسلمین، سرمایه‌های امت اسلام را به تاراج ببرند.
به گزارش آوای خزر از بهشهر حجت الاسلام سیدعربعلی جباری در خطبه این هفته نماز جمعه بهشهر با ظالمانه خواندن حقوق های نجومی گفت: عده ای نسبت به حاکمیت نظام اسلامی سوء استفاده کردند و از مسئولین می خواهم که نام آنها را افشا کنند.
وی یکی از صفات مؤمنان را مبارزه بر علیه ظلم و ظالم یاد کرد افزود: درست است که همه نسبت به این موضوع حقوق های غیر متعارف حساس شده اند، اما مسئولین می‌بایست آبروی کسانی که با گرفتن حقوق های ظالمانه موجب خدشه دار شدن انقلاب اسلامی شده اند، را ببرند.
خطیب جمعه بهشهر گفت: اینها کسانی بودند که حیثیت امام و امت اسلام را نادیده گرفتند و به سمت زندگی اشرافی حرکت کردند و یک جامعه انقلابی موظف است که در برابر این ناملایمات موضع‌گیری داشته باشد.
وی برخورد با خیانتکاران و ظالمان را از وظایف مهم مسئولان نظام دانست و متذکر شد: انقلاب اسلامی انقلاب پابرهنگان است و نسبت به کسانی که آبروی نظام را در سطح بین المللی می بردند، برخورد قاطعانه و شجاعانه صورت گیرد.
مسئول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهشهر خاطر نشان کرد: وقتی امام مسلمین در حد عادی‌ترین افراد جامعه زندگی می کند؛ هیچ مسئولی حق ندارد چنین زندگی اشرافی برای خود درست کند و اگر میخواهیم بدانیم که چقدر اهل تقوا هستیم و خداوند در دل ما جای دارد؛ باید ببینیم که چقدر در برابر منحرفین و ظالمان موضع‌گیری می کنیم.
وی با توصیه به پرهیز از سطحی‌نگری در برخورد با مسائل عنوان کرد: انقلاب ما انقلاب مظلومان است و عده‌ای در دل این نظام مقدس به بیت‌المال دست‌اندازی کرده‌اند، اکنون شاهد هستیم که از هر طرف به ما هجوم می آورند و باید ریشه این فتنه ها را شناسایی کرد.
حجت الاسلام جباری استمرار دشمنی و عداوتهای آمریکا و دولتهای مرتجع منطقه علیه ملت ایران را وقیحانه توصیف کرد و گفت: ریشه همه فتنه‌ها در منطقه و کشورهای اسلامی از سوی آمریکا است و دولتمردان آن قصد دارند تا با ایجاد تفرقه در میان مسلمین سرمایه های امت اسلام را به تاراج ببرند، اما با بصیرت مردم ایران اجازه چنین تحرکاتی به دشمنان اسلام و بندگان مومن خدا داده نمی شود.
وی در پایان با تجلیل از خبرنگاران افزود: قلم است که انسانها را به سمت نور یا تاریکی هدایت می کند و  خبرنگاران بهشهر در با حضور خود در همه عرصه ها اتفاقات شهرستان را بخوبی پوشش می دهند.
انتهای پیام/ 
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار