دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵
با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران:
دومین جلسه کارگروه طلاق شرق مازندران با حضور دکتر یونسی معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران، سید خالق سجادی فرماندار شهرستان بهشهر، علی رجبی مدیرکل ثبت‌احوال مازندران،عیسی طوسی مدیر کل امور اجتماعی استانداری، به میزبانی شهرستان بهشهر در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.


به گزارش  آوای خزر به نقل ازروابط عمومی فرمانداری شهرستان بهشهر ،دومین جلسه کارگروه طلاق شرق مازندران با حضور دکتر یونسی معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران، سید خالق سجادی فرماندار شهرستان بهشهر، علی رجبی مدیرکل ثبت‌احوال مازندران،عیسی طوسی مدیر کل امور اجتماعی استانداری، به میزبانی شهرستان بهشهر در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
 
 علیرضا یونسی رستمی معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران، در این جلسه عنوان کرد :رفع آسیب‌های اجتماعی و نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی ازجمله برنامه‌های مهم و محوری در استان مازندران است که باید در دستور کار اصلی و مهم فرمانداران قرار گیرد.

 وی با اعلام اینکه استان مازندران از وجود برخی از آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق و اعتیاد رنج می‌برد، یادآور شد: باید مشکلات آسیب‌شناسی و اولویت‌بندی شده و براساس نوع مشکل در هر شهرستان به رفع معضلات اقدام شود.
نقش روحانیت حاضر در محلات و ریش‌سفیدان در کاهش طلاق
  معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اشاره به اینکه کاهش طلاق باید در محلات و روستاها با حضور معتمدان حل‌وفصل شود، یادآور شد: اگر اختلافی بین زوج‌ها رخ دهد با مداخله و راهنمایی روحانیت حاضر در محلات و ریش‌سفیدان باید از وقوع طلاق جلوگیری شود.
 یونسی با اشاره به اینکه باسیاست‌ها و راهکارهای انجام‌شده در راستای کاهش طلاق در مازندران، اکنون شاهد کاهش ۲/۲ درصدی طلاق در مازندران هستیم، گفت: سیاست کلی دولت تدبیر و امید، کاهش نرخ طلاق و افزایش نرخ ازدواج است که طرح جامع کاهش طلاق نیز با استفاده از پنج استراتژی در همین زمینه تهیه و تدوین‌شده است که امیدواریم با اجرای آن شاهد به حداقل رساندن طلاق در مازندران باشیم.
آموزش مهم‌ترین مسئله‌ای است که در ازدواج باید موردتوجه قرار گیرد
سید خالق سجادی فرماندار شهرستان بهشهر نیز نقش خانواده‌ها در تثبیت ازدواج را بسیار مؤثر و مفید دانست و گفت باید پدران و مادران به فرزندان خود آموزش‌های لازم را برای استمرار زندگی و حفظ آن آموزش دهند.
 وی بابیان اینکه در بخش ازدواج، آموزش مهم‌ترین مسئله‌ای است که باید موردتوجه قرار گیرد، گفت: متأسفانه در برخی از این موارد، تعلل شده است و توجه به آموزش در مدارس، دانشگاه‌ها و قبل از ازدواج در بین دختران و پسران باید افزایش یابد.
فرماندار بهشهر همچنین بابیان اینکه تک‌فرزندی هم یکی از دلایل مهم در برخی از طلاق‌ها است، یادآور شد: این مسئله موجب شده است خانواده‌ها توجه بیشتری به فرزند خود اعمال کرده و در برخی موارد با نگرانی‌ها و دخالت‌های نابه جا باعث ازهم‌پاشیدگی خانواده زوجین شوند.
نماینده عالی دولت در شهرستان در ادامه گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی در مدرسه و دانشگاه و استفاده از مشاوران زبده و خبره در این زمینه می‌تواند از بروز بسیاری از مشکلات و اختلافات جلوگیری کند که امیدواریم در دستور کار قرار گیرد.
 تهیه طرح جامع کاهش طلاق در مازندران
علی رجبی مدیرکل ثبت‌احوال مازندران در این جلسه گفت: تهیه طرح جامع کاهش طلاق در مازندران ازجمله طرح‌های مناسبی است که براساس آن سعی شده است در استان مازندران، آمار طلاق را تا ۵ درصد کاهش دهیم و اکنون ۲/۲ درصد کاهش ایجادشده است.

وی گفت: ادارات ثبت‌احوال شهرستان‌های مختلف استان مازندران و شرق مازندران با برنامه‌ریزی منسجم و مناسب در این راستا واردشده‌اند و همچون گذشته ثبت به‌موقع موالید، ازدواج، طلاق و فوتی ثبت می‌شود که امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی شاهد کاهش مناسب طلاق رد مازندران باشیم.
مدیرکل ثبت‌احوال مازندران ادامه داد: خوشبختانه شرق مازندران در کاهش طلاق همچون بسیاری از نقاط دیگر استان مازندران با برنامه‌ریزی مناسبی واردشده و کارهای مهمی در دست اقدام است که بررسی آمار طلاق چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در بسیاری از شهرستان‌ها امیدوارکننده است.
کاهش بیش از دو درصدی طلاق درمازندران
عیسی قاسمی طوسی مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران هم گفت: کاهش بیش از دو درصدی طلاق در استان مازندران نتیجه تلاش همه دستگاه‌های اجرایی است که امیدواریم با تلاش بیشتری در ادامه راه در این راستا اقدام شود.
 
طوسی در پایان اظهار کرد : راهکار مقطعی نتایج کوتاه‌مدت را به دنبال دارد و باید با برنامه‌ریزی درست و اصولی به فکر راهی اساسی و بلندمدت برای تحکیم بنیان خانواده محکم و افزایش ازدواج باشیم.
انتهای پیام/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار