دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
به مناسبت هفته گرامیداشت اصحاب رسانه
به مناسبت هفته گرامیداشت اصحاب رسانه، فعالان رسانه‌ای نکا تجلیل شدند.


به گزارش آوای خزر از شهرستان نکا، آیین تجلیل از خبرنگاران نکا با حضور مدیرکل روابط عمومی و امور بین‎الملل استانداری مازندران، فرماندار، مسئولان و روابط‌عمومی‌های ادارات و نهادهای نکا در سالن آمفی‌تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.



ابتدا رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا با تقدیر از زحمات خبرنگاران و اینکه خدمات آنها بر کسی پوشیده نیست، گفت: این قشر زحمتکش، در گرما و سرما حتی از جان خود مایه می‎گذارند تا رسالت خود را به‎درستی انجام دهند.
مهدی روحی با تأکید بر اینکه فضای نقد باید باز باشد و خبرنگاران نیز باید واقع‌بین باشند، افزود: قلم خود را برای پیشرفت و تعالی شهر بکار بگیرید.
وی اظهار داشت: البته از طرف دیگر، مسئولین هم باید ظرفیت خود را بالا ببرند و از انتقادها دلگیر نشوند، زیرا فضای نقد باید باز باشد تا این سستی‌ها و خلأها جبران شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا در پایان از همکاری دستگاه‎های اجرایی و نهادهای این شهرستان برای برگزاری مراسم تجلیل از خبرنگاران قدردانی کرد.



** مرز بین انتقاد و تخریب را مشخص کنید
فرماندار نکا با بیان اینکه خبرنگار باید به دنبال ایجاد آرامش و حیثیت مردم باشد، گفت: باید روحیه وحدت، هم‌افزایی، امر به معروف و نهی از منکر را در خود ایجاد و تقویت کنیم، البته در این زمینه صداقت و اخلاق‌مداری نقش اساسی و محوری را برای خبرنگاران به همراه دارد.
جعفر احمدی خطاب به خبرنگاران گفت: شما باید مرز بین انتقاد و تخریب را مشخص کنید، به دنبال تخریب نباشیم، زیرا اثرات نامطلوبی در جامعه برجای می‌گذارد.
وی افزود: پیشرفت در مسائل اجتماعی و فرهنگی جامعه در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار دارد، در این راه خبرنگاران بعنوان رکن چهارم دموکراسی باید مسائل و مشکلات را به مسئولان انتقال دهند.
نماینده عالی دولت در نکا بیان داشت: باید جای تقابل را با تعامل عوض کنیم، دولت تدبیر و امید نیز حمایت ویژه‌ای از اصحاب رسانه دارد، خبرنگاران ضمن نقد عملکرد دستگاه‌های اجرایی، باید تلاش‌ای آنها را نیز به گوش مردم برسانند.
فرماندار نکا در پایان از مسئولان خواست تا خبرنگاران را مشاورین امین خود بدانند و با تحلیل‌های درست، بازوان توانمند مسئولین و مدیران باشند.


** خبرنگار هم بايد بر اصول تاكيد كند و هم به دنبال اصلاح جامعه باشد
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری مازندران نیز در سخنانی گفت: خبرنگاراني كه در عرصه قلم و رسانه وارد مي‌شوند بايد به ارزش‎هاي اسلامي، اخلاقي و حرفه‎اي پاي‌بند باشند.
وي تأکید كرد: توجه به منافع ملي و مردم و توجه به نيازها و آرمانهاي جامعه و حركت در مسير خير و صلاح جامعه بايد مورد توجه اصحاب رسانه قرار بگيرد.
دبير شوراي اطلاع‌رساني مازندران ادامه داد: خبرنگاران بايد مسائل را همه‌جانبه و با توجه به نقاط ضعف و قوت بررسي و گزارش‌هاي تحليلي و راهگشا ارائه کنند.
وي بر دشمن‌شناسي و بصيرت خبرنگاران تأكيد كرد و افزود: خبرنگار هم بايد بر اصول تاكيد كند و هم به دنبال اصلاح جامعه باشد.
مظفري تصريح کرد: بي‌طرفي، حق‌گويي، حق‌طلبي، ترجيح منافع ملي و مردمی بر منافع شخصي، شجاعت، تخصص و پرسش‌گري و جلب رضايت خداوند و جامعه بايد محور اصلي فعاليتهاي خبرنگاران قرار بگيرد.
مديركل روابط عمومي استانداري مازندران اظهار داشت: خبرنگار بايد اهل مطالعه و حرفه‌آموزي باشد و صحت و دقت خبر را فداي سرعت نكند.
مظفري در ادامه به بيان انتظارات از مسئولين براي توجه به جايگاه و منزلت خبرنگاران پرداخت و گفت: آنها باید تلاش كنند تا دغدغه معيشتي خبرنگاران برطرف شود تا به رسالت اصلي خود بپردازند.
وي گفت: تكريم و تجليل از خبرنگاران در تمام سال تداوم داشته باشد و مسئولين از مشورت خبرنگاران به‌عنوان مشاور بهره ببرند.
این مسئول اظهار داشت: مديران بايد ظرفيت نقدپذيري خود را افزايش دهند و اطلاعات لازم را در اختيار خبرنگاران بگذارند.










به گزارش آوای خزر، در ادامه مراسم تجلیل از روز خبرنگار در شهرستان نکا آقای حبیبی از پایگاه خبری «پیک نکا»، آقای یداللهی از خبرگزاری صدا و سیما و خانم نظری از خبرگزاری فارس به بیان نظرات خود در حوزه خبر و مشکلات مربوط به آن پرداختند.
در پایان از خبرنگاران رسانه‎های مختلف که در این شهرستان فعالیت دارند، با تقدیم هدایایی قدردانی شد.














































همچنین با توجه به اهمیت تعامل روابط عمومی‌ها و خبرنگاران در انتشار اخبار موثق و قابل استناد، از روابط عمومی‌های ادارات و نهادها نیز تقدیر شد.





























انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها