دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
با حضور مدیرکل راه و شهرسازی مازندران
با حضور مدیرکل راه و شهرسازی مازندران، مشکلات راه و شهرسازی شهرستانهای بهشهر، نکا و گلوگاه بررسی شد.

به گزارش آوای خزر از شهرستان نکا، جلسه بررسی مشکلات راههای شرق مازندران، صبح امروز با حضور مدیرکل راه و شهرسازی مازندران، نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه، فرمانداران و مسئولان راه و شهرسازی این شهرستانها و سایر مسئولان مربوطه در شرق مازندران، به میزبانی فرماندار نکا برگزار شد.

در این جلسه فرمانداران بهشهر، نکا و گلوگاه به بیان مشکلات خود در حوزه راه و شهرسازی پرداختند و مدیرکل راه و شهرسازی و نماینده مردم شرق مازندران به بررسی و ارائه راه حل برای برون‌رفت از مشکلات پرداختند.

علی‌محمد شاعری با بیان اینکه راه محور توسعه در بخش های گردشگری، حمل و نقل، صنعت و کشاورزی است، گفت: در این بخش، حمل و نقل از اهمیت زیادی برخوردار بوده و هر چه بیشتر زیرساختها را تجهیز کنیم، توسعه بیشتری اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه مازندران ظرفیتها و زیرساختهای توسعه را دارد، افزود: اما علیرغم این امکانات، نتوانست از این ظرفیتها بخوبی استفاده کرده و پیشرفت خوبی داشته باشد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه با اشاره به ملاقاتهای خود با وزیر راه و شهرسازی، استاندار و معاون استاندار مازندران، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم، نقشه راه و اولویتها مشخص و برنامه زمانبندی نیز تعیین و منابع آن نهایی شده است.

در این جلسه، مشکلات محورهای بهشهر به بندر امیرآباد، رستمکلا به بندر، گلوگاه به دامغان، حسین‌آباد به توسکلا، روگذر ورودی غربی و روشنایی کمربندی نکا و زیرگذر تیرتاش مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه در سال مالی جدید هنوز بودجه‌های تخصیصی محقق نشده است، تصریح کرد: برای تکمیل یا آغاز پروژه‌ها باید مبالغی را در اختیار پیمانکاران قرار دهیم که در این شرایط قادر به پرداخت پول نیستیم.

نوروزی اظهار داشت: سال گذشته در حوزه راه روستایی، 94 میلیارد تومان از وزارت راه و شهرسازی ابلاغ اعتبار گرفتیم، اما حتی یک ریال محقق نشد و سرانجام به لطف خدا و همت مسئولین توانستیم مشکلات را تا حدود زیادی از پیش‎رو برداریم.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: ورودی غربی و زیرگذرهای نکا نیز با اینکه در بحث مالی مشکل داریم اما با جدیت در حال پیگیریهستیم.

این مسئول اظهار داشت: در حال حاضر در بخش راه روستایی، 57 میلیارد تومان بدهی داریم که در سامانه راه و شهرسازی ثبت شده است.

وی در پایان گفت: تا آغاز هفته دفاع مقدس، 15 کیلومتر از راههای روستایی شرق مازندران تکمیل و به بهره‌برداری رسمی می‌رسد، همچنین تا آغاز هفته دولت نیز مشکلات روشنایی کمربندی نکا حل می‌شود.

انتهای پیام/ 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها