دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۷۰۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱
نماینده مردم بهشهر،نکا و گلوگاه در گفتگوی اختصاصی با آوای خزر
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و نماینده مردم بهشهر،نکا و گلوگاه در خانه ملت با تأکید بر امتیازات ویژه بندر امیرآباد، گفت: این بندر، بیش از هر منطقه دیگر در مازندران شرایط تبدیل‌شدن به منطقه آزاد تجاری را دارد.


دکتر علی‌محمد شاعری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار آوای خزر با بیان اینکه منطقه آزاد تجاری با هدف افزایش ظرفیت صادراتی کشور، کمک به تولید داخل، ایجاد اشتغال و توسعه پایدار ایجاد میشود، اظهار داشت: وجود زیرساختهای لازم مانند جاده‌های دسترسی، شبکه‎های حمل و نقل، اسکله‌های مورد نیاز برای تخلیه و بارگیری،واحدهای صنعتی مناسب و بهره‌مندی از آب، برق و گاز و نیروی انسانی مناسب، نزدیکی به ساحل و بازارهای هدف و متصل بودن به مناطق تولیدی و صنعتی از امتیازاتی است که یک بندر و منطقه اقتصادی باید داشته باشد.
وی با بیان اینکه زیرساختهای لازم منجر به افزایش صادرات، جلوگیری از قاچاق کالا، ایجاد اشتغال و افزایش تولید ناخالص ملی می‎شود، افزود: اگر مناطقی که به نام منطقه آزاد تجاری ایجاد می‎شوند، دارای زیرساختها و پیش‎نیازهای لازم نباشند، منجر به افزایش واردات می‌شوند، در حالیکه مناطق دارای زیرساختهای مناسب، بیشتر به دنبال توسعه صادرات، افزایش تولید داخلی و ایجاد اشتغال هستند.
** بندر امیرآباد بیش از هر منطقه دیگر در مازندران، شرایط تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری را دارد
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه با اشاره به مزیتهای خوب منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد، گفت: این بندر دارای جاده‌های دسترسی و اسکله‎های مناسب برای تخلیه و بارگیری است،سومین بندر با ظرفیت مناسب سرمایه گذاری در کشور را به‎خود اختصاص داده و فاصله مناسبی با شهرهای بهشهر، نکا و گلوگاه دارد.
شاعری اظهار داشت: ظرفیت ۷/۵ میلیون تن تخلیه و بارگیری در سال، وجود بالاترین عمق دریا در بندر، داشتن تمامی امکانات لازم حمل و نقلی مانند ریلی، جاده‌ای و نزدیکی به فرودگاه بین المللی دشت ناز ساری، فرودگاه بین المللی گرگان،نزدیکی به جاده سراسری تهران به مشهد مقدس و امکان دسترسی سریع به بازار کشورهایی مانند ترکمنستان، قزاقستان و روسیه از قابلیت‌های مهم بندر استراتژیک امیرآباد است، لذا بیش از هر منطقه دیگر در استان مازندران، شرایط تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری را دارد.
وی ادامه داد: اگر در کل کشور، بندر امیرآباد را با مناطق دیگر مقایسته کنیم؛ متوجه می‎شویم که اولویت تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری با بندرامیرآباد است و علت آن نیز فراهم بودن زیرساختهای لازم است.
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با بیان اینکه تقریبا 2 هزار مترمربع اراضی مناسب در منطقه ویژه امیرآباد در اختیار داریم و هیچ جای مازندران تا این میزان زمین در اختیار ندارد، تصریح کرد: اتصال به راه آهن سراسری، داشتن اسکله رو-رو، اتصال جاده ای از نکا به بندر، بهشهر به بندر، رستمکلا به بندر و راه آهن سراسری به بندر از قابلیتهای مهم آن است.
** دعواهای محلی را کنار بگذاریم
این مسئول ادامه داد: همه مازندرانی‌ها اعم از مسئولین دولتی، نمایندگان مجلس و سازمانهای ذیربط بایستی تلاش کرده و دست به دست هم دهند تا منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد که بهترین شرایط را برای منطقه آزاد دارد؛ با کمک دولت در لایحه پیشنهادی قرار بگیرد و نمایندگان نیز قطعاً به این لایحه رأی خواهند داد.
شاعری گفت: بیشتر استانهای غربی کشور دارای منطقه آزاد هستند اما مازندران به دلیل اختلافاتی که در گذشته در بین نمایندگان استان وجود داشت؛ این پیشنهاد را گاهی شایسته غرب، گاهی مختص مرکز و برخی مواقع نیز شایسته شرق مازندران دانستند و بر اثر همین کشمکش‎ها، دولت نتوانست تصمیم نهایی بگیرد، لذا اکنون باید دعواهای محلی را کنار بگذاریم و نگاه فنی و کارشناسی و منافع استانی را جایگزین کنیم.
** بندر امیرآباد نماد توسعه مازندران است
وی ادامه داد: بندر امیرآباد نماد توسعه استان مازندران است و ضرورت دارد تا سرمایه‌گذاری جدی در آن صورت بگیرد، زیرا اشتغال و صادرات انجام‌شده در آن، به نفع تمام استان مازندران است.
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه وحدت رویه در نمایندگان این‌دوره از مجلس بهتر از دوره گذشته است، افزود: این رویه باید در عمل حفظ و ثابت شود و منافع استانی بر منافع شهرستانی ترجیح داده شود، زیرا معتقدیم که مازندران پیشرفته برای همه این استان مفید خواهد بود.
** دوران پیشرفتِ نقطه‌ای گذشت
شاعری ادامه داد: دوران پیشرفتِ نقطه‌ای گذشت و اکنون توسعه را منطقه‌ای و یکپارچه می‌بینند؛ اگر بهشهر ضعیف یا عقب‌مانده باشد، توسعه پایدار در بابلسر، نوشهر و یا رامسر اتفاق نمی افتد و همینطور اگر یک شهر در غرب مازندران ضعیف شود، نمی‌توانیم مدعی باشیم که شرق مازندران از توسعه برخوردار است.
وی اظهار داشت: در تصمیم‌گیری مهم برای انتخاب منطقه آزاد تجاری در مازندران، نمایندگان باید وحدت و همدلی خوبی را به نمایش بگذارند، زیرا به هیچ عنوان تک‌روی و پرداختن به حاشیه‌ها به سود استان مازندران نیست و اگر بین نمایندگان اختلاف بیفتد، ممکن است دولت تصمیم دیگری بگیرد که بی‌تردید به سود استان نیست.
انتهای پیام/
مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
1
0
امیراباد تالابی کنار تالاب میانکاله هست و هر روز هم که لایروبی شود جریان خزر از غرب شروع میشود و در شرق خزر در امیراباد تمام میشود و رسوبات خزر را در کف امیراباد خالی میکند.عمیقترین ناحیه خزر بندر نوشهر است که صد سال پیش هلندیها تاسیس کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
وضعیت بندر امیرآباد مانند بندر انزلی هست که هر دو در نزدیکی تالاب هستند اما بندرشون در کنار دریاست.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها