دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
بسته خبری انتظامی مازندران/
در جدیدترین بسته خبری نیروی انتظامی مازندران کاهش 32 درصدی کشته شدگان حوادث رانندگی، کاهش جرايم در مناطق آلوده و تشديد طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در سواحل درياي مازندران عنوان شد.
 به گزارش آوای خزر، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي فرماندهي انتظامي استان از کاهش 32 درصدي کشته شدگان حوادث رانندگي در مردادماه سال جاري خبر داد، سرهنگ مهدي باقري، با اعلام اين خبر،ضمن تبريک سالروز بزرگداشت ابوعلي سينا و روز پزشک عنوان داشت : برابر آمار ها در مرداد ماه سال جاري شاهد کاهش 6 درصدي تصادفات درون شهري هستيم.
وي تصريح کرد: در بخش برخورد با تخلفات راهور باافزايش 15درصدي روبرو هستيم که اين موضوع در ادامه اجراي طرح هاي مختلف ترافيکي از جمله طرح هاي انضباط بخشي به معابر و طرح تابستانه بوده است.
سرهنگ باقري با اشاره به اجراي طرح کنترل سلامت رانندگان و تست الکل از افزايش 71 درصدي اين طرح در مردادماه سال جاري در مقايسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود:  در طرح برخورد با آلودگي هاي صوتي 75 درصد و ضبط گواهينامه رانندگي 39 درصد افزايش داشته است.
وي با اشاره به طرح برقراري نظم و انضباط ترافيکي در ايام پاياني تعطيلات تابستان، از اجراي طرح برخورد با تخلفات حادثه ساز و برخورد با موتور سيکلت سواران متخلف خبر داد.
 
 ** مرگ راننده کاميون به علت ترکيدن لاستيک
در پي کسب خبري از مرکز فوريت هاي پليسي 110 شهرستان فريدونکنار مبني بر وقوع سانحه در کمربندي شهر، ماموران انتظامي شهرستان سريعاً به محل حادثه عزيمت کردند.
ماموران با حضور در محل حادثه در بررسي هاي اوليه دريافتند، فردي به نام"سيروس– ص" راننده خودرو کاميون، حين رفع نقص فني خودرو به علت ترکيدن لاستيک به شدت مجروح شد.
با حضور عوامل اورژانس، اين فرد سريعاً به مرکز درماني منتقل شد که به علت شدت جراحات وارده قبل از هرگونه اقدامي جان باخت.
** تشديد طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در سواحل درياي مازندران
جانشين فرمانده انتظامي استان، از تشديد طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در سواحل دريا با توجه به افزايش سفرهاي تابستاني در شهريور ماه امسال خبر داد، سرهنگ "مهراب رياحي" در جمع فرماندهان و مسئولان انتظامي استان در ساري، با تاکيد بر تشديد طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در سواحل دريا و تفرجگاه ها بر برخورد جدي پليس با ناهنجاري هاي اجتماعي و اخلاقي خبر داد.
وي تصريح کرد: با توجه به آغاز دور پاياني سفرهاي تابستاني در شهريورماه، طرح ويژه انتظامي، امنيتي و ترافيکي با هدف برقراري نظم و امنيت عمومي، برخورد با ناهنجاري هاي اجتماعي و اخلاقي در سواحل دريا و تفرجگاه ها به مرحله اجرا در خواهد آمد.
جانشين فرمانده انتظامي استان مازندران با تاکيد بر آگاه سازي عمومي و اطلاع رساني به شهروندان و مسافران از مبادي ورودي شهرها، بر نصب بنرهاي تبليغاتي و هشداري در مبادي ورودي با مضامين هشداري و آموزشي تاکيد کرد.
سرهنگ رياحي اولويت پليس در طرح هاي سالم سازي دريا را برقراري نظم و امنيت ترافيکي و برخورد با ناهنجاري هاي اجتماعي و اخلاقي برشمرد و افزود: در اين طرح از همه ظرفيت ها و توانمندي ها استفاده خواهد شد.
وي از به کارگيري پليس افتخاري، نيروهاي يگان ويژه، يگان درياباني، انتظامي و نگهبانان محله شرکت هاي انتظام در اين طرح خبر داد و افزود: برخورد با ناهنجاري هاي اجتماعي و اخلاقي، بدحجابي، بي حجابي، سگ گرداني و جلوگيري از شناي مختلط، جلوگيري از شنا در مناطق ممنوعه شنا از جمله ماموريت هاي پليس در طرح سالم سازي دريا است.
سرهنگ رياحي بر همکاري و تعامل با دستگاه هاي برون سازماني به ويژه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي در راستاي اقدامات آموزشي و هشداري در مبادي ورودي، محورهاي اصلي، ميادين و مناطق ممنوعه شنا  تاکيد کرد./
** کشف 2 تن چوب آلات جنگلي قاچاق در آمل
ماموران گشت انتظايم شهرستان آمل، هنگام گشت زني در سطح حوزه استحفاظي به يک دستگاه وانت نيسان حامل چوب به رانندگي فردي به نام "مصطفي- ر" مظنون شدند و اين خودرو را متوقف کردند.
ماموران در بازرسي از اين خودرو 2 تن چوب جنگلي قاچاق کشف كردند،‌ كه در اين ارتباط راننده خودرو دستگير و براي سير مراحل قانوني به مرجع قضايي معرفي شد.
قطع درختان جنگلي به تاراج بردن منابع ملي كشور است و تبعات زيست محيطي زيادي در پي دارد، که نياز است اين فرهنگ سازي با همکاري تمام سازمان هاي دخيل، رسانه هاي جمعي، مدارس و خانواده ها از کودکان شروع شود تا حفاظت از منابع طبيعي و عوامل زيست محيطي به عنوان يك اصل فرهنگي در بين مردم نهادينه شود.
** کاهش جرايم با تشديد طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در مناطق آلوده مازندران
معاون عمليات فرماندهي انتظامي استان از کاهش جرايم در سطح استان با تشديد طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در مناطق آلوده و جرم خيز طي سال جاري خبر داد،سرهنگ "ناصر علي صفرپور"  ، با اعلام اين خبر افزود: در راستاي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي با توجه به تشديد طرح در مناطق حاشيه نشيني شهرها و مناطق آلوده و جرم خيز، آمار سرقت در طي سال جاري 6درصد کاهش داشته است.
وي تصريح کرد:در همين ارتباط آمار کشفيات سرقت نسبت به وقوع آن سه درصد افزايش داشته است، که در اين ارتباط با راه اندازي قرارگاه جهادي پيشگيري ازسرقت گام هاي موثري در برخورد با سارقان و باندهاي سرقت در سطح استان برداشته شد.
معاون عمليات فرماندهي انتظامي استان مازندران،خاطر نشان کرد: در طول سال جاري آمار کشفيات موادمخدر 60 درصد و آمار دستگيرشدگان موادمخدر 77 درصد افزايش داشته است.
سرهنگ صفر پور همچنين به آمار تصادفات اشاره کرد و افزود:در اين بخش از مجموع کل تصادفات درون شهري و برون شهري ،16درصد کاهش و آمار کشته شدگان حوادث رانندگي نيز در همين مدت 22 درصد کاهش داشته است.
وي با اشاره به راه اندازي قرارگاه جهادي آموزش از ارتقاء کيفي ماموريت ها و عمليات هاي پليس خبر داد و افزود: ارتقاء سطح توانمندي نيروها و آموزش آنان که منجر به مهارت مي شود، نقش مهمي در موفقيت ماموران پليس در ماموريت ها دارد.
معاون عمليات فرماندهي انتظامي استان همچنين به تشکيل قرارگاه جهادي صيانت اشاره کرد و افزود: هدف از تشکيل اين قرارگاه حفظ و صيانت از کارکنان انتظامي است.
 ** کشف7 فقره کلاهبرداري در شهرستان گلوگاه

فرمانده انتظامي شهرستان " گلوگاه"، از شناسايي و دستگيري دو متهم به کلاهبرداري و کشف هفت فقره کلاهبرداري خبر داد.سرهنگ "شعبان محمدپور خليلي" با اعلام اين خبر افزود:در پي مراجعه زني به ماموران انتظامي کلانتري مرکزي اين فرماندهي و طرح شکايت مبني بر کلاهبرداري از وي از سوي دو فرد ناشناس،موضوع در دستور کار ماموران انتظامي و پليس آگاهي اين فرماندهي قرار گرفت.
وي تصريح کرد:ماموران با انجام تحقيقات از مالباخته دريافتند، دو نفر با جعل عنوان و معرفي خود به عنوان کارشناس اداره بهزيستي و کميته امداد با شيوه و شگرد هاي متقلبانه از شهروندان کلاهبرداري مي کنند.
فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه خاطر شان کرد: با دريافت اين اطلاعات مامروان پليس با تشکيل اکيپ عملياتي اقدامات اطلاعاتي وتحقيقات فني را براي شناسايي و دستگيري متهمان  آغاز کردند.
سرهنگ محمدپور، افزود: ماموران پس از چند روز کار اطلاعاتي متهمان به جعل عنوان و کلاهبرداري به نام هاي"مهرداد – الف" و "مجيد – خ" را شناسايي و آنان را حين تردد با يک دستگاه خودرو سواري دستگير کردند.
وي گفت: اين افراد در تحقيقات و بازجويي هاي فني پليس تاکنون به هفت فقره کلاهبرداري اعتراف کردند و پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شدند.
انتهای پیام/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار