دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷
گزارش/
بیست و هشتمین جشنواره تئاتر مازندران با اجرای 5 نمایش در روزهای 27 تا 29 شهریور در ساری برگزار می‎شود.
به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، بیست و هشتمین جشنواره تئاتر مازندران از 27 تا 29 شهریورماه جاری در ساری برگزار می‎شود، به همین سبب دست‎اندرکاران این برنامه با دعوت از رسانه‎های مازندران به جزئیات آن پرداختند، این جلسه در سالن جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.
ابتدا معاون فرهنگی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اعلام 37 گروه ثبت شده تئاتر با 205 هسته اصلی و بیش از 2 هزار هنرمند تئاتر و وجود 14 کارشناس تئاتر در ادارات فرهنگ و ارشاد این استان گفت: همه اینها فرصتهای خوبی برای مازندران است تا در عرصه تئاتر آینده روشنی داشته باشیم.
عباس زارع با اشاره به ارسال 14 اثر نمایشی به بیست و هشتمین جشنواره تئاتر مازندران، اظهار داشت: 9 اثر از شهرهای تنکابن، نوشهر، نور، محمودآباد، بابلسر، آمل، بابل، قائمشهر و بهشهر در مرحله نخست پذیرفته شدند.
وی افزود: آتش تقی‌پور از بازیگران یسنما، تئاتر و تلویزیون، بهزاد صدیقی رئیس کانون نمایشنامه‎نویسان کشور و مسعود اجدادیان از کارشناسان تئاتر مازندران، داوران این جشنواره هستند.
معاون فرهنگی اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به ویژگیهای بیست و هشتمین جشنواره تئاتر مازندران اظهار داشت: اعتماد و واگذاری فعالیتها به انجمن نمایش و پرداخت ورودی به مبلغ 800 هزار تومان به گروه‎های هنری برای نخستین‎بار در تاریخ جشنواره تئاتر مازندران انجام شد.
این مسئول گفت: پخش چهار مستند نیم‎ساعته در روزهای برگزاری جشنواره و تجلیل از یکی از خانواده‎های شهدای مدافع حرم از برنامه‎های این جشنواره است.
وی در پایان ضمن تقدیر از صدا و سیمای مرکز مازندران و رسانه‎های این استان، از همکاری اداره هنری، اداره فرهنگ و ارشاد و شهرداری و شورای شهر ساری برای تدارک بیست و هشتمین جشنواره تئاتر مازندران قدردانی کرد.  
** 5 نمایش به بخش نهایی جشنواره تئاتر مازندران راه یافتند
مسئول انجمن نمایش مازندران نیز در جمع اصحاب رسانه مازندران اظهار داشت: جشنواره تئاتر در واقع برآیند تئاتر یک استان است.
میثم زندی با بیان اینکه منتخبان این جشنواره به جشنواره بین‎المللی تئاتر فجر راه می‎یابند، افزود: 37 گروه نمایشی داریم اما 14 نمایش به جشنواره تئاتر مازندران ارسال شد که نشان می‎دهد 23 گروه نمایشی استان غیرفعال هستند.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 19 اثر به جشنواره ارسال و 6 اثر برای اجرا انتخاب شدند، گفت: در سالجاری نیز از 14 اثر  رسیده، 5 اثر برای اجرا انتخاب شدند، کارگردانان و نویسندگان جوانی در گروه‎های نمایشی حضور دارند و نشان میدهد که شاهد ورود نسل جدیدی در حوزه تئاتر مازندران هستیم.
مسئول انجمن نمایش مازندران ادامه داد: از 5 اثر ارائه شده، یک یا دو نمایش به دبیرخانه جشنواره معرفی می‎شوند که البته به معنای راهیابی آنها در جشنواره فیلم فجر نیست، بلکه کارهای آنها مورد ارزیابی قرار می‎گیرد و اگر امتیاز لازم را کسب کردند در جدول قرار می گیرند.
زندی با بیان اینکه جشنواره تئاتر باید نمودار فرهنگ و هنر مازندران باشد، افزود: به همین دلیل است که از متون خارجی در این جشنواره‎ها استفاده نمیشود و متن نمایشنامه‎ها باید بومی باشند.
وی بیان داشت: نمایشها و داستانهای بسیاری را از نویسندگان کشور داریم، اما بصورت تئاتر ارائه نشده است.
مسئول انجمن نمایش مازندران با اشاره به راهیابی 5 اثر برای اجرا به بیست و هشتمین جشنواره تئاتر این استان گفت: تنها دو نمایشنامه از نوشته‌های نویسندگان مازندرانی است و سه اثر دیگر از نویسندگان تهرانی است.
زندی در پاسخ به سؤال خبرنگار آوای خزر درباره آثار راه‎یافته به مرحله نهایی داشت: نمایش «زنان مهتابی ، مردان آفتابی»، به نویسندگی چیستا یثربی و کارگردانی فرشته و فروغ پیاده روحی از بابل، نمایش «روی زمین» به نویسندگی افروز فروزنده و کارگردانی مرتضی صادقیان از آمل، نمایش«گم شدنم تقریباً قطعی است» به نویسندگی و کارگردانی فاطمه زندی از نوشهر، نمایش«اگزیستنس» به نویسندگی پیام لاریان و کارگردانی سینا علیپور از بابلسر و نمایش«گل خون» به نویسندگی و کارگردانی مهیار هزارجریبی از بهشهر، 5 نمایش راه‌یافته به مرحله اجرا در بیست و هشتمین دوره جشنواره تئاتر مازندران هستند.
در پایان این نشست، از پوستر بیست و هشتمین جشنواره تئاتر مازندران با حضور برخی از نویسندگان و کارگردانان این استان رونمایی شد.
انتهای پیام/ 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها