دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱
گفتگو/ نماینده ولی فقیه در مازندران:
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: قمه‎زنی‎ها مایه خوشحالی دشمن است و می گویند این ملت وحشی هستند و در نهایت تصویر بدی از شیعه معرفی می‎شود.
«قمه‌زنی» سبب معرفی نادرست مکتب شیعه است/ عزاداری‎ها باید به سبک و سیاق ائمه باشد

آیت‌الله نورالله طبرسی در گفتگو با خبرنگار آوای خزر ضمن تسلیت ایام محرم به یاران و شیعیان امام حسین(ع) اظهار داشت: عزاداری ابتدا «قربات» است؛ یعنی بعد از واجب یکی از بهترین چیزهایی که سبب نزدیکی انسان به خدا می‌شود، عزاداری است.
وی افزود: عزداری را باید به همان سبک و سیاقی که ائمه ما داشتند انجام بگیرد که این روش‎ها در واقع کد و برنامه راه است، عزداری من‌درآوردی که هر فردی از هر چه خوشش آمد، بیاید و آن را اجرا کند، عزاداری نیست.
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: حالا بعضی از این چیزها اشکالی ندارد؛ مثلا عَلم می‌گیرند، سینه می‌زنند، تجمعات برگزار می‌کنند یا به کوچه و خیابان‌ها می‌آیند و به سر و سینه می‌زنند برخی‌ها هم گِل به صورتشان می‌مالند، اما  بعضی چیزها را بر فرض که جایز هم باشد، نباید انجام داد که دشمن از آن استفاده کند.
وی تصریح کرد: قمه‎زنی‎ها مایه خوشحالی دشمن است و می گویند این ملت وحشی هستند و در نهایت تصویر بدی از شیعه معرفی می‎شود، زیرا نمی‌توانیم شیعه را در ایران منحصر کنیم و این مکتب می خواهد در اروپا و جاهای دیگر نیز باشد، وقتی تصویز قمه‌زنی را می‎بینند، برای آنها نفرت می‌آورد و می‌گویند اگر شیعه این است ما نمی‌خواهیم.
آیت‌الله طبرسی بیان داشت: خدا رحمت کند شهید مطهری را که گفت قمه مال ایران نیست و از قفقاز آمد، مراوده و تراود باعث شد این چیزها به ایران آمد، اضافات و خرافات آمد.
وی گفت: باید عزادار ی واقعی صورت بگیرد و در این مراسم باید بنشینیم، گریه کنیم، سینه بزنیم، با عزاداران همدردی کنیم و به روضه‌ها گوش دهیم.
امام جمعه ساری درباره روش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار داشت: هانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، ما هم می‎گوییم که در این فرایض، نباید برخوردهای چماقی داشته باشیم، زیرا این روش‎ها دیگر پاسخ نمی‎دهد، باید جمع بشویم و گروهی تذکر بدهیم زیرا از این طریق خیلی از مشکلات را می‌توانیم حل کنیم.
وی با بیان اینکه مردم و جوانهای ما خوب هستند، افزود: دختران و پسران جامعه ما خوبند و اگر با آنها لج کنیم، آنها نیز لج می‌کنند، اما اگر با آنها صحبت کنی و به آنها شخصیت بدهی خودبه‌خود خجل و منفعل می‌شوند و از اشتباه خود، دست بر می دارند.
انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار