دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
رئیس سازمان هواشناسی کشور:
رئیس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه بیشترین مراجعه مردمی به سایت هواشناسی در فصل زمستان است، گفت: این موضوع هم به دلیل اهمیت این فصل در رفت و آمدها و هم به دلیل اعتماد مردم به سازمان هواشناسی است.
بیشترین مراجعه مردمی به سایت هواشناسی در زمستان است/ مردم به سازمان هواشناسی اعتماد دارند

به گزارش آوای خزر از ساری، داوود پرهیزگار صبح امروز در مراسم تجلیل و معارفه مدیران سابق و فعلی اداره‌کل هواشناسی مازندران اظهار داشت: سازمان هواشناسی کشور بیش از 60 سال جایگاه دارد و موفقیت‌های امروز حاصل فعالیت‌های افرادی است که در گذشته تلاش کردند و ما امروز حرفی برای گفتن داریم.
وی افزود: در سه سال گذشته با وجود اعتبارات اندک در بخش هواشناسی نسبت به سال‌های پیش از آن اما خروجی هواشناسی به‌علت تغییر نگرش و رویکرد سازمانی در ارائه خدمات بهینه به مردم بیشتر شده است.
رئیس سازمان هواشناسی تصریح کرد‌: سعی کردیم تا اطلاعات را به‎خوبی در طرح کاربردی این سازمان که از سال 92 تعریف شده است، همراه با توسعه پایش، پردازش و پیش‌بینی و افزایش آگاهی‌های پیش‌هنگام و حضور در تصمیم‎سازی برای مردم و مسؤولان باشد و اکنون نتایج آن را در کاربرد نهایی به‎خوبی مشاهده می‎کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در بحث حضور برای تصمیم‌سازی مسؤولان به‌خوبی عمل کردیم و در حوزه مردمی نیز با توجه به اینکه بیشترین مراجعه‌کنندگان را در فصل زمستان داریم، عالی عمل شده است و این نشان از اعتماد مردم به هواشناسی دارد.
پرهیزکار تصریح کرد: در سال 92، 250 هزار نفر در یک روز به سایت هواشناسی مراجعه کردند، در سال 93 و در همان‎روز این رقم به 330 هزار و در سال 94 به 450 هزار نفر در یک روز رسید تا حدی که از ظرفیت سایت خارج بود و این سامانه به‎نوعی هنگ کرده بود.
وی با بیان اینکه این آمار نشان از اهمیت هواشناسی در تصمیم‎سازی مردم دارد، افزود: مردم بیش از دو برابر سال 92 به سایت هواشناسی مراجعه کردند.
رئیس سازمان هواشناسی داد: این موفقیت به‎دلیل تغییر نگرش در بخش هواشناسی بوده و نتیجه یک کار تیمی 2 هزار و 500 نفره است که از جنوب تا شمال و از شرق تا غرب کشور و در مسیرهای سخت و نفس‌گیر در مناطق سخت دیده‌بانی می‌کنند.
این مسؤول گفت: تهک دریایی و جاده‌ای نیز بسیار مهم است، معمولاً ماهی‌ها براساس جریان و دمای آب حرکت می‌کنند و صیادان این اطلاعات را از هواشناسی می‌خواهند، در جاده نیز مردم می‌خواهند بدانند شرایط برای مسافرت خوب است یا خیر، لذا براساس پیش‎بینی‎های سازمان هواشناسی در نوروز امسال باران در سواحل زیاد بود و خیلی از مردم به گیلان نرفتند.
وی در پایان انتصاب آقای رضوی به جای آقای داداشی را به فال نیک گرفت و گفت: این جابجایی در سطح دو اداره‎کل مازندران و گلستان انجام شده است.
انتهای پیام/ 
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها