دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱
رئیس اداره محیط زیست بهشهر خبر داد
رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر از آغاز برداشت انار در شبه جزیره میانکاله خبر داد و گفت: ورود مردم به داخل پناهگاه برای چیدن انار ممنوع است زیرا افرادی برای همین منظور در کلاس‎های آموزشی شرکت کردند و این کار با روش‎های اصولی انجام می‎شود.
آغاز برداشت انار از شبه جزیره میانکاله/ ممنوعیت ورود مردم به داخل پناهگاه برای برداشت انار

زمان رضااحمدی در گفتگو با خبرنگار آوای خزر اظهار داشت: برداشت انار از میانکاله به روش اصولی از سال 89 آغاز شده و توانستیم خسارت‎های ناشی از حضور مردم عادی برای برداشت انار در پناهگاه حیات وحش میانکاله را به کمترین سطح خود برسانیم.
وی با اشاره به اهمیت میانکاله به عنوان بهشت پرندگان ایران و ذخیره‌گاه بارز زیست‎کره، افزود: امسال نیز همانند سال‎های گذشته با هماهنگی بین دهیاران و شرکت‎های تعاونی ذی‎نفع از روستاهای دهستان میانکاله با اداره حفاظت محیط زیست، برداشت صحیح انار از درخت و درختچه‎های انار به داوطلبان آموزش داده شده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر گفت: سال گذشته حدود 500 فرد آموزش‎دیده در برداشت انار از میانکاله مشارکت داشتند و در سال‎جاری نیز به همین تعداد مشارکت دارند.
این مسئول تصریح کرد: برداشت انار از میانکاله که قرار بود از 22 مهرماه آغاز شود؛ به دلیل تعطیلات و ضرورت آمادگی کامل‎تر افراد دخیل در این زمینه، به صبح امروز 24 مهرماه موکول شد و تا کمتر از 20 روز آینده ادامه دارد.
رضااحمدی گفت: از وسعت 68 هزار و 800 هکتاری پناهگاه حیات وحش میانکاله، 10 هزار هکتار آن پوشیده از جنگل انار است و از این میزان، اجازه برداشت در 2 هزار هکتار از انارستان‎های میانکاله در خارج از زون امن، داده شده است و یکی از شروط برداشت انار، این است که 30 درصد محصول باید روی درخت باقی بماند تا به حیات جانوری و گیاهی پناهگاه آسیب نرسد.
وی در پایان با بیان اینکه ورود افراد عادی برای چیدن انار در میانکاله ممنوع است، گفت: انارهای برداشت شده، توسط شرکت‎های تعاونی به میزان و قیمت مشخص در مقابل درب ورودی میانکاله به فروش می‎رسد که بخش مهمی از درآمد حاصله نیز به فعالیت‎های زیست‎محیطی و خرید تجهیزات برای میانکاله اختصاص می‎یابد.
انتهای پیام/ 
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار