دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
فرمانده سپاه نکا خبر داد
فرمانده سپاه ناحیه نکا از برگزاری ششمین یادواره شهدای روستای حاجی‌محله نکا و گرامیداشت 35 شهید مدافع حرم مازندران به میزبانی این شهرستان خبر داد.


20 آبان‌ماه؛ برگزاری ششمین یادواره شهدای حاجی‌محله نکا و گرامی‎داشت 35 شهید مدافع حرم مازندران

به گزارش آوای خزر از نکا، سید ابراهیم شریفی درباره برگزاری ششمین یادواره شهدای حاجی‌محله نکا و گرامیداشت 35 شهید مدافع حرم مازندران با بیان اینکه امروز در عصر و زمانی زندگی می‌کنیم که استکبار جهانی با تمام توان، تلاش خود را برای راه اندازی جنگ نیابتی به قصد متوقف کردن وضربه زدن به انقلاب اسلامی ایران را دارد، گفت: با این اهداف شوم عده ای از تکفیری ها، سلفی ها و داعشی ها را با حمایت و همراهی برخی از کشورهای مرتجع منطقه، که لجام گسیخته عنان امور خود را به دست استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهانخوار سپردند، در زیر چتر حمایتی خود برای کشتن ملت مسلمان بی گناه به کشورهای سوریه وعراق گسیل کرده است.
وی افزود: وظیفه مسلمانی و دینی ما ایجاب می کند که در مقابل کفر و طغیان و ظلم و ستم ایستادگی کنیم تا از جهتی شعله و دامنه این ستم ها به خاک کشورمان کشانده نشود و از جهتی دیگر در حمایت از ملت مظلوم، رسم مسلمانی و انسانی خود را به خوبی ایفا کنیم.
فرمانده سپاه نکا با بیان اینکه عده‌ای از بهترین جوانان مخلص و متدین و رزمنده کشور در سوریه، با هدف کمک به ملت مظلوم سوریه و قطع دست داعشی ها در رسیدن به حرم عقیله بنی هاشم بی بی زینب ( س) حضور یافتند، خاطرنشان کرد: عطر شهادت فرزندان غیور ایران این‌بار در فراتر از مرزهای جمهوری اسلامی در خرابه های شام و صحرای حلب و خان طومان به مشام می رسد و تاریخ و ملتهای بیدارعالم باید بدانند که برای ما شیعیان و خصوصأ برای مدافعان حرم، دفاع از حرم عمه سادات زینب (س) دلیل نمی‌خواهد.
شریفی ادامه داد: امروز جوانان غیور ایران با بیعت با مقتدا و ولی امر مسلمین جهان مقام معظم رهبری نشان دادند که این بیعت، بیعت حسینیان زمان است که جلوه ای از این عهد و پیمان را مدافعان حرم به تصویر کشیدند.
وی با اشاره به برگزاری ششمین یادواره پنج شهید روستای حاجی‎محله نکا و گرامید‎اشت شهدای مدافع حرم به میزبانی این شهرستان اظهار داشت: براساس برنامه تعیین‎شده، سخنران این مراسم حجت‎الاسلام والمسلمين علي شيرازي نماينده ولي‌فقيه در سپاه قدس است و زمان برگزاری یادواره نیز در روز پنج‌شنبه 20 آبان مصادف با 10 صفر همراه با نماز جماعت مغرب و عشاء در روستای حاجي‎محله نکا است.
فرمانده سپاه نکا بیان کرد: احمدحیدری، جعفر نجفی‎نژاد، یوسف حمزه‎ای، علی‎اصغر رضایی و عبدالمطلب صفرپور از شهدای روستای حاجی‎محله هستند که از این پنج تن، تنها شهيد احمد حيدري متأهل و داراي 4 فرزند پسر است و بقیه آنها نوجوان و جوان بودند.
براساس این گزارش، شب گذشته نیز نخستین جلسه هماهنگی با حضور فرماندار، امام جمعه، رئیس بنیاد شهید، فرمانده سپاه و جمعی دیگر از مسئولان نکا به همراه مدیران کمیته های دست اندرکار در یادوره شهدای حاجی محله و 35 شهید مدافع حرم مازندران در منزل شهید حیدری برگزار و در این نشست، بر همکاری مسئولان برای هر چه باشکوهتر برگزار شدن این مراسم تأکید شد.
انتهای پیام/ 
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار