دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷
استاندار مازندران اعلام کرد
استاندار مازندران با بیان اینکه تسهیلات پرداختی به صاحبان صنایع باید به ایجاد شغل بینجامد، گفت: یک گروه نظارتی تشکیل شد تا از نزدیک، واحد به واحد بررسی و بازدید از پیشرفت کارها صورت بگیرد که اعتبارات در جای خود استفاده شود و به ایجاد شغل بینجامد.
تشکیل گروه نظارت بر واحدهای دریافت‎کننده بسته حمایتی رونق تولید/ ضرورت تشویق جوانان برای یادگیری مهارت‎های فنی و حرفه‎ای

به گزارش آوای خزر از ساری، ربیع فلاح بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال مازندران با اشاره به اینکه این استان در زمینه بسته‎های حمایتی رونق تولید با 100 واحد اختلاف نسبت به نفر دوم، در رتبه نخست قرار دارد، افزود: این موفقیت با همکاری مسئولان حوزه اشتغال و بانک‎های عامل به‎دست آمده است.

وی با بیان اینکه میزان پرداختی از مجموع 470 میلیارد تومان درخواست، در حال حاضر 220 میلیارد تومان است و هنوز به نیمه راه نرسیدیم، افزود: بقیه موارد نیز با همکاری و برنامه‎ریزی بانک‎ها و پیگیری‎های مسئولان انجام می‎شود.

استاندار مازندران با اعلام اینکه جلسات مربوط به حمایت از صنایع کوچک و بزرگ برای رونق تولید نباید سبب دور ماندن از جلسات کارگروه اشتغال شود، گفت: یک‎شنبه هر هفته را به این جلسه اختصاص می‎دهیم و تأکید خاصی که در حوزه اشتغال داریم، این است که افراد به‌ویژه جوانان را باید به سمت فنی و حرفه‌ای تشویق کنیم، زیرا افرادی که تسهیلات دریافت می‌کنند باید مهارت لازم را داشته باشند، البته در پرداخت تسهیلات اشتغال، اولویت با افراد نیازمند و زنان سرپرست خانوار است ضمن اینکه بانک‌ها نیز بر نحوه صحیح استفاده از تسهیلات باید نظارت داشته باشند.

فلاح خواستار توجه بیشتر بانک‎ها به پرداخت اعتبارات شد و اینکه به‌ویژه اعتبارات تبصره 26 نباید به پایان سال گذاشته شود.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به‌ویژه در بخش بسته‎های حمایتی رونق تولید باید منجر به ایجاد شغل شود، افزود: یک گروه نظارتی تشکیل شد تا از نزدیک، واحد به واحد بررسی و بازدید از پیشرفت کارها صورت بگیرد که اعتبارات در جای خود استفاده و به ایجاد شغل بینجامد.

استاندار مازندران بیان کرد: از محل تبصره 26 قانون بودجه که اعتبارات از سوی کمیته امداد، بهزیستی، فنی و حرفه‌ای، صندوق کارآفرینی امید و بسییج سازندگی پیگیری می‎شود، در سال گذشته 15 هزار شغل و امسال نیز، 16 هزار و 240 شغل ایجاد شده و الحمدلله اوضاع بهبود پیدا کرده است.

فلاح با اشاره به بهره‎مندی مازندران از ضریب نفوذ بالای اینترنت در این استان و به‎دست آوردن رتبه سوم در سرشماری نفوس و مسکن سال 95 به روش اینترنتی، بیان کرد: مردم مازندران نشان دادند که مشارکت‌پذیری بالایی در امور دارند و با مسئولان همکاری می‌کنند.

استاندار مازندران درباره ماموريت ويژه خود که از سوی رئيس جمهور مبنی بر ارائه طرح جامع در حوزه بهره‌برداري، احيا و حفظ جنگل به او محول شده است، بیان کرد: با توجه به ابعاد مختلفی که از نظر زیست‌محیطی و رویشگاه‌هایی که در جنگل‌های شمال داریم؛ این طرح تدوین می‎شود.

وی در پایان گفت: در هر ماه، فرصتی را از معاون اول رئیس جمهور درخواست می‌کنیم و اقداماتی که در استان انجام می‌شود ازجمله در بخش اقتصاد مقاومتی را گزارش داده و نقطه نظرات آنها را دریافت می‌کنیم.

انتهای پیام/ 1001

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها