دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱
مدیرکل امور بانوان مازندران:
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: ۸۴ درصد از زنان کشور شاغل نیستند و تنها ۱۶ درصد کل زنان کشور شاغل هستند بنابراین باورهای غلطی که در این باره وجود دارد باید اصلاح شود.


باورهای غلط درباره اشتغال زنان باید اصلاح شود/ تنها 16 درصد زنان کشور شاغل هستند

به گزارش آوای خزر، مریم جمشیدی بعد از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی زنان در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، هنری و سیاسی و ... که در محل فرمانداری سابق شهرستان نوشهر برگزار شد، اظهار کرد: زن بودن افتخاری برای این قشر است که خداوند بدون حق انتخاب به آنها عطا کرد.
وی با بیان اینکه عمر به عنوان با ارزش ترین متاع در ید اختیار کسی نیست خاطرنشان کرد: هیچ انسانی اتفاقی در دنیا به وجود نیامده است  بلکه هر کسی رسالتی دارد و باید سعی کند در وقت باقیمانده از عمر خود مفید و موثر واقع شود.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با بیان اینکه تاثیری که انسانها بر روی هم می گذارند غیر قابل اجتناب است، تصریح کرد: ما در کشوری به نام ایران زندگی می کنیم که سابقه طولانی در استفاده از زنان دارد و در تمام عرصه ها هر کجا حماسه ای خلق شد رد پایی از زنان به چشم می خورد.
وی با اعلام اینکه اگر زنی با غیرت خود پای کار بیاید قطعا آن کار به سرانجام می‌رسد، افزود: هر چند نیازها و خواسته‌های زنان بر مبنای شایستگی آنها به صورت کامل ادا نشد اما در دولت تدبیر و امید پس از سالها غفلت نسبت به امور مختلف عزتمندی در امور به ما گوشزد شد.
جمشیدی با تاکید بر اینکه زنان ایرانی و مازندرانی شایسته دیده شدن بر حسب لیاقتهای خود هستند، اظهار کرد: در این برهه از زمان باور عمومی نسبت به زنان عوض شد و قطعا باور امری زیرساختی است که نیاز به تدابیر خاصی داشته چرا که به مرور زمان حاصل شد.
وی با بیان اینکه امروزه دیگر  جنسیت عیب نیست، افزود:  حضور در تمام عرصه ها حق زنان ما است و وقتی باور عمومی نسبت به توانمندی و قدرت زنان عوض شود بسیاری از مشکلات برطرف می شود.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به اینکه محصول این تغییرات و جهشهای فکری در طول سالهای آینده خود را بیشتر نشان می دهد، گفت: ۸۴ درصد از زنان کشور شاغل نیستند و  تنها ۱۶ درصد کل زنان کشور شاغل هستند بنابراین باورهای غلطی که در این باره وجود دارد باید اصلاح شود.
وی با اشاره به اینکه قهرمانان ملی و مذهبی سمبل زنان و مادران نمونه نیز هستند، بیان کرد: نشستهای هم اندیشی بانوان فعال در تمام شهرستاتها با هدف دیدار صمیمی از بانوان فعال شهرستانها بوده و تلاش بر این است که مشکلات و انتقادها و پیشنهادات شنیده شود.
جمشیدی با بیان اینکه یکی از مهمترین نعمتهایی که خداوند به خانمها عطاکرد صبر بیش از حد این قشر است، گفت: همه بانوان باید به خود ببالند که یک زن ایرانی هستند.
مولود نادری مسئول امور اجتماعی فرمانداری نوشهر نیز گفت: هدف از برپایی این نشست این است که اهداف حکومت و دولت را بدانیم و نسبت به خواسته های دولت از زنان و بالعکس آگاهی پیدا کنیم.
انتهای پیام/ 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار